Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: bildserier
Läst 1833 ggr
[Tjiwi]
0

Några nya bilder på mitt par

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått lite nya bilder på mitt par, Tjibus och Wilda av tävlingsledaren i Vartofta som jag vill dela med mig av…….blir så tävlingssugen bara..!!

[Tjiwi]
0

ett till….

[Tjiwi]
0

ett till…

[Tjiwi]
0

och så måste man ha en bra groom förstås…vi fick pris för bästa team!!

[Tjiwi]
0

från dressyren

[Tjiwi]
0

från precisionen.

JuliaC
0

Hvor er de fine. Tungan ute

Tävler også selv

savrarpstuteri
0

Härligt par Ia!!!
Är det vagnen du gjorde själv som du kör med?

Kanske nåt att visa upp / tävla med på ELMIA Glad!

[Russ-park]
0

Dramatisk och snitsig - fantastiske bild ! bj

Pernille-G
0

Vilken fin reklam för russet ni är! Ser verkligen professionellt ut.

Tittut
0

Jättekul att se! Fullt ös!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

Tack allihopa!

#7 Nej, denna vagn är inköpt, bytte upp mig för några år sedan. Fast den jag byggt står här hemma den med.

#10 Nej, men, den herren känner jag minsann igen-sötnos!!

johannaolofsson
0

Ni är verkligen ett JÄTTEFINT ekipage!

Fina bilder!

Jennie_A
0

Vad häftigt! Jättefint! Jag undrar dock, hur sjutton åker man och tävlar med ett sånt här ekipage? En stor lastbil verkar vara ett måste….

EwaAngantyr
0

Jättefina hästar!!!  Underbara bilder!!

[Tjiwi]
0

Tack igen, jag blir så glad över erat beröm!

#13 Ja, en lastbil står på önskelistan…..jag har faktiskt kollat lite under året men inte hittat något som jag vill ha. Helst vill jag ha en B kortslastbil men de är svindyra så då får det ev bli en större, jag har inte lastbilskort utan måste ta då men min groom har både buss och lastbil så det vore ingen panik om vi skulle köpa en större. Dessutom har Ove alla körkort oxå. Det är ett halvt företag att komma iväg som vi har det nu. Jag kör hästarna med bil och transport, Helene (groomen och vännen) kör antingen min svågers husbil och släpkärra med vagnen på om vi har tur och kan låna husbilen, annars bil och släp med vagnen på. Har vi inte husbilen så sover vi i bilarna eller transporten, det funkar det med men det är väldigt skönt att ha med husbilen när vi kan, detta blir ju inte så billigt att dra runt på som ni förstår, dubbla bränslekostnader i dessa tider….men vad gör man, det är inte så många tävlingar man kan åka på per år och det kanske är tur det-för kassan!!

[Tjiwi]
0

En stilstudie på kusken……….Skäms

UllisT
0

Oj vad roligt att se alla fina bilder. Men självklart tycker ju jag då eftersom jag är en Grus älskare att den bilden är finast Skrattande

Hoppas kunna åka och hälsa på dig Ia och Grus till våren och hoppas han håller sig frisk till dess och många år till.

[Tjiwi]
0

#17 Ni är så välkomna så……så pigg som han är så håller han nog i ett tag till den gamle…..

[bsmx]
0

Jag är imponerad av körning. Verkar så häftigt!! var på Globen o tittade på 4 spann, men det var ju bara stora hästar, men läckert ändå såklart. Själv har man tagit över döttrarnas ponnyer o blivit fritidsryttare (underbart), har bara kört i skogen o 2 gummlopp.

Helhäftigt russekipageTjiwi, ni ser jättefina ut. Roligt att russen är så "grymma"Cool

[Tjiwi]
0

#19 Tack, körning är jättekul. Vi har så kul när vi är ute och tävlar, man är som en stor familj, de flesta är jätterara och hjälpsamma.

[bsmx]
0

Finns det någon bra hemsida el bok om körning. Vårat russ gillar dressyridning o gillar att lära sig nya saker. Vore kul prova dressyrkörning. Hört det är mycket regler kring utrustning?

[Tjiwi]
0

Det finns ganska mycket information på kuskringens hemsida som är www.kuskringen.nu Det kan tyckas vara mycket regler men det är inte så farligt alls. De flesta regler är ju satta pga säkerhet som man trycker hårt på i sporten. Vagnsbredden var uppe på diskussion på senaste körsymposiet(??hur stavas det då??) Är troligtvis en ändring på gång där, likaså nya klasser så att det ska bli lättare för just nya kuskar att börja. Hör av dig om det är mer du vill veta.

Ledin
0

gösses det ser ut att vara fullt ös :D Det måste vara kul att tävla samt vara så samtspelt alla 4a. underbara bilder dessutom kul att du delar med dig av dessa.

[Tjiwi]
0

Ja, det är fullt ös…..på den sista tävlingen var jag snabbast i alla hinder utom ett där jag planerade en ganska snäv sväng men det funkade inte alls när jag kom in med full fart…fick lägga en extra sväng och tappade massor av tid. Det är verkligen kul att köra maraton med samspelta hästar som mina.

alpros
0

Häftigt! Vad sugen man blir!

[Tjiwi]
0

Jo, när jag kollar på bilderna blir jag oxå såå sugen på att tävla, dock är det ju ett tag kvar. Vi anordnar tävling hos oss på Ekenäs 23-24 maj. Det blir lokal och regional lätt klass samt nationell medelsvår. Passa gärna på att komma och titta då ni som är intresserade och nyfikna. Banan är helt underbar och ni kommer att få se massor av fina ekipage.

[Croneld]
0

Vad är det för ändring som är på gång? Något man ska tänka på om mna ska köpa en ny vagn, vilken bredd och vikt ska man satsa på?

[bsmx]
0

Är det några som bor i sthlmstrakten (norrut) som skulle vilja ta ut en instruktör tillsammans med mig? Jag såg att Ankan (som varit ridlärare i vår ridklugg förut) är tränare på Kuskringens hemsida.Vårt russ är välriden o körd på skogsvägar o på travbana, matte är ryttare… Skulle vara lite kul.

#26Var ligger Ekenäs?

Vad kul det är när det inte regnar hela tiden föresten!!! hästarna är urpiggaSkrattande

[Tjiwi]
0

Vikten är densamma som förut dvs 90 kg för enbet. Det diskuteras en ny klass för "nya" där det inte ska vara internationella regler utan de backar lite där så att det inte är krav att vagnen ska vara 125cm el mer, alltså kan de flesta köra med sina rockarder i den klassen om de är minst 120 cm. OBS att det är inte fastställt ännu och att det inte gäller i de klasser som finns nu, där är det 125 cm som gäller, sedan var det lite andra ändringar som jag inte kommer ihåg riktigt men det kan stå på Kuskringens hemsida där det står om Körträffen som var i november.

Croneld-ska du köpa ny vagn så köp en som inte är under 125 cm, dels är den stadigare och ett tu tre så ska du köra i en klass där det krävs och då står du där med skägget i brevlådan…. det är för säkerheten man vill ha lite bredare vagnar. Själv har jag sett flera alldeles för smala vagnar som ser ut att kunna vippa i vilken kurva som helst, inget att rekommendera.

[Croneld]
0

Nej, skägget i brevlådan vill jag ju inte ha, inte ens skägg!

Tack för tipset!