God morgon 2008-12-28
Morgon där ute -6 och frostigt Har tagit mig en sovmorgon ganska skönt fast undrar on hästarna tycker det Fast jag vet en som uppskattar sovmornar det är min valp på 8 månader hon tycker dagarna ska börja vid tio men de ska sluta först vid elva på kvällen Nu är kaffekoppen tom så det är dax att gå ut Ha en bra söndag och kör försiktigt där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
morrn, sitter med min kaffekopp i handen precis inkommen från stallet. -3 och fuktigt i luften så det känns som -10 minst. det börjar klarna upp nu så det blir nog en riktigt fin dag. Vi skall bila en bit 17 mil på kalas och ännu mera mat!!!!! ha en god fortsättning alla där ute.

Godmorgon i landet! Här är bara några minus, hästarna är ute och stallet är rent. Nu är det bara resten kvar, innan vi styr kosan söderut. Barnen har inte ens rört sig än, igår fick jag väcka Sara så vi skulle hinna i tid till ridningen…
Morron
Kallt och klart här. - 9, huuu! Inte är vi vana vid det längre. Ska ut på tur med Ull och Njord i em innan intag. Ull blir så svettig så vi väljer att köra innan de ska in så han inte behöver gå ut svettig igen. Han går ju utan täcken inne som ute…….
Annars är det lugnt här på Vässentorp, igår em var jag och Moa(Oves tjeja 14 1/2) inne på Ikanohuset , trodde vi var smarta som åkte på em, tänkte att alla andra var på väg hem, de stänger kl fem och vi kom tre…..ack vad vi bedrog oss, knök fullt med folk som ville fynda! Knappt vi fann en parkering ens, så är det när man tror man är smart ni!!

God Morgon!
En jättehärlig morgon med rimfrost och -5!
"Tanterna" hade jättebråttom ut i dag, storbalen i skogen hägrade, jag såg bara tre svansar som stod ut som plymer bakom dom när dom racade iväg…..härligt! Fast i gårkväll var det ingen brådska…..fick hämta dom, annars hade dom ätit ihjäl sig!
Förkylningen verkar att ha gett med sig……blir nog en tur i dag!
Hemkommen från stallet även jag. Det var nästan -10 när jag for, men nu står det -5 på mätaren.
Solen börjar leta sig fram, så det blir snart hundpromenad. Hade det inte varit så hårt och knöligt på vägen hade det varit kul att gå ut med tottarna lite, men de har problem att ta sig fram på vägen.
Ha en fin dag, och glöm inte Carpe Diem…. 
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här blir det en tur till Sthlm, till min mamma som vi inte har träffat i jul för vi var så sjuka. Nu ska hon utomlands i morgon så vi ska dit och äta gott. Så nu är det dags att fixa i ordning sig.
Ha en bra dag!
Ett stort Grattis till mina vänner Cattis och Kitty som fyller år idag!

God morgon här vaknade vi av telefonen polisen som ringde och knackande dörr.
En massa hästar på rymmen och alla hignstar skitkul , men det var bara att hoppa i kläderna och fixa det hela . som tur var så gick det väldigt smidigt och lugnt till att få tag på alla och ingen trafikolycka hade skett eller så heller och det är ju de viktigaste.
Poliserna var hur trevliga som helst (2 st bilar) och de var ju lugna så allt gick bra , men man kan ju vakna på trevligare sätt .
Ett stort grattis säger jag med till Cattis idag som fyller jämnt :-)

God förmiddag!
Är nu på banan igen efter en veckas feber och förskylning, det blev en mycket lugn jul. Har inte pyntat färdigt och har en del julklappar kvar att köpa….. Men det blir en jul igen nästa år….
Har knappt sett våra russ, tur att en del går i en hage så man ser dem från köksfönstret. Dottern Anni har fixat det mesta med julen och hästarna….
Nu kom mitt barnbarn så nu får vi ut i skogen i det vackra vädret, -5 och solsken….

God eftermiddag! Strålande sol över oss och -4. Nyss hemkommen efter en promenad med grannen och hennes två döttrar 4 och 6 år, tjejerna är helt hästgalna och rider jättebra redan, de har "bara" ett shettissto så de slåss om vem som ska rida. Så i dag har Engla 6 år premiärridit ett av våra shettisston, det gick jättebra, vår Sandra har varit fölledig men nu är det tänkt att det ska bli regelbunden ridning med Engla på ryggen.
Nu blir det stallet med det dagliga fixandet.
Ha en bra fortsättning på dagen!
Det är så skönt att det äntligen har blivit lite kallt ute. Hästarna vill inte gå in på kvällarna, hm. Idag har min vagn äntligen blivit färdigmonterad efter att ha blivit renoverad sen juni/juli…
Steffan invigde genom att ta en liten tur med en superglad Amaretto, så nu blir det väl lite körning framöver igen. Ska bara se till att han får en ny bladdäckel framöver oxå.
Ha en trevlig kväll