Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 692 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 08-12-27

Ännu en dag med hosta, feber och rinnsnuva…..känner mig helt däckad, IGEN! Kunde väl räckt med det jag hade för 14 dagar sen…..

Hur som helst måste hästarna ha rent i sina boxar i dag, tack på förhand Mattias! Och jag skulle ha jobbat 11-15, men får se framemot 10 hur jag mår, det är inte trevligt vare sig för mig eller kunderna med en halvdöd apotekstekniker……

Ha en bra mellandag!

[Russ-park]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon i ôsterled.

Vi har en del aktivitet med vora små hästar i jultiden. Ridning och kondi-körning + att vi tester hovskor till egen användelse.

Alt i alt en trevliv tid - ser fram mot det nya år med många utmaninger för hästar och kuske/ryttare. bj

Pernille-G
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!

Uta är det frost och kallt. Jag sitter med mitt morgonte framför brasen, men genom fönstret kan jag ana tre hästar längst nere i ena hagen. En stor och två små, halvblodsvalacken Hilton med russen Hedenhös Dansa och Loke Luring.

I andra lösdriften har jag Tor och Okina med egna sonen Toke och lånefölet Dansdockan. När hennes mamma åkte hem ett par dagar innan jul bestämde Dansdocka sig för att springa tillbaka in i flocken hellre än att följa med mamma. Då hon i alla fall skulle skiljas från fick hon stanna så Toke får ha kvar sin kompis.

Bilden är från i går på svarta Toke och bruna Dansdockan.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Det ljusnar sakta över skogen, och hästarna är ute, stallet är rengjort och hälften av smådjuren har fått mat. Det är nollväder ute, men det har iaf slutat töa. Blir en spännande färd till ridningen idag, får hoppas det är sandat….

Imorgon har vi planerat att styra kosan söderut och hälsa på i Enköping och Märsta, måste ju träffa lilla barnbarnet :D

florence-S
0

Godmorgon.

Här i Enköping är det 6 minus, skönt att slippa leran. Hästarna ute och det ser ut att bli en fin dag. Ha det bra alla ute i landet och kör försiktigt.

garrilina
0

God morgon! Sovmorgon idag, skönt att sova tills man vaknar av sig själv. Ser ut att bli ytterligare en fin vinterdag med sol. Måste iväg och köpa mjölk, en av hundarna lyfte ner den sista från bordet i går kväll, han sprättar de tomma förpackningarna och slickar ur dem. Trodde nog att vi glömde att lägga den i återvinningskassen där han i normala fall tar dem. Nej nu blir det att sätta fart.

Ha en bra dag!

Tittut
0

Sol idag igen!

Hästarna myser i sina hagar, ungarna ska snart iväg och åka skridskor, och jah tror jag ska ta vovvarna på en promenad.

Ha en bra lördag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

karisma
0

Livet lever underbart väder det går att vara ute, Tungan utehundar hästar och jag är gladaKyss Hoppas året får sluta med detta väderSkrattande

Ha en bra fortsättning på lördagenSkrikandes

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

# 0 Krya på dig!

# 2 Vilken härlig bild!

Idag har jag haft besök av en vännina med dotter så vi har varit på en långpromenad med hästar i släp och på deras ryggar barn. Visst har det varit en härlig dag idag, med frisk härlig kyla och sol.