God Morgon 08-12-26
God Morgon! Redan annandag jul, dagarna går fort, har skjutsat dottern till jobbet och ska skjutsa sonen lite senare idag till bussen för tillbakafärd till Stockholm, han jobbar i morgon så det blev en kort visit. Han är färdig sjuksköterska den 15 januari och har kvar sin studenbostad till den sista, få se vart han hamnar sedan. -2 ute och det börjar ljusna så smått. Idag blir det stallpyssel och lite mer julmat framåt kvällen.
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här är det flera plus, och det blåser halv storm från sydväst, det töar ordentligt, så framåt kvällen lär det vara blankt på hela gården igen…
Idag ska jag göra rent åt smådjuren, och Peter tänkte klyva ved, annars har vi inget särskilt på schemat.
Hästarna är inte alls nöjda med att flocken är delad, men de får lov att stå ut.

God Förmiddag börjar det väl bli. I denna del av Dalarna är det 13 minus och väldigt vacker soluppgång bakom bergen! Hästarna är ute och jag hoppas att shettistanten håller sej inne i hagen så hon slipper bli förpassad till "fängelset" (en liten hage av grindar) I dag ska jag ut och gå lite med lill-hingsten som har synpunkter på mycket!…
God förmiddag
Här är det grått på himlen, undrar om det kommer ner något sen? Har huvudvärk idag med, som om det inte vore nog så knäckte jag till nacken igår när jag åkte med Ove i traktorn och det var gupp i vägen så nu har jag ont i höger sida av den med och lite i axeln….
Det blir nog att slappa idag och fortsätta byta ut sömmarna på en töm åt min tränare/vän.
God morgon! Funderar på att ta ut Manda en sväng med vagnen idag, för jag känner mig pigg och kry. Men det får bli den tyngre russvagnen för hennes lätta rockard står uppe på logen, och då måste man vara två för att lyfta ner den. Fast hon gillar den tyngre vagnen och drar den fint.
Ha en bra dag!
God förmiddag!
Har precis kommit in efter " morgonens stalltjänst".
Vill bara berätta att det är den ljuvligaste vintervackra morgon man kan tänka sej idag.
Marken är vit o alla träd är täckta av rimfrost som skapar så fantastiskt vackra vyer. Hoppas detta fina håller i sej.
Här är det också jättefint. Sol och vitt av frost. Blir snart långpromenad med vovvarna.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Förmiddag!
Här är det förkylt igen…….usch! Det enda som håller en uppe är den hemkokta glöggen, Ipren och Cocillana-Etyfin! I nämnd ordning!
Vi har fortfarande fruset, i natt var det -6 grader. Kanske det går att komma åt en "storbal" nu, dom står lite illa till när det inte är fruset nämligen. Inte tänker man på det när man staplar upp dom…..Det är vanligt hö som är plastat, så fint och grönt är det!
Ha en bra annandag alla + alla förkylda och snoriga, krya på er!
Det blev ingen körning idag, men både Manda och Toffifee fick sig en liten runda med dottern på ryggen. Hon rider inte själv utan jag får leda henne. Tänk vad glada de blev hästarna.
Sen har jag smörjt alla träns och grimmor idag. Lite pyssel blev det!