Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etiketttävlingar-på-sajten
Läst 5054 ggr
karisma
0

Vinnare av slogantävlingen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi gratulerar Madeleine Beckman som vann vår slogantävling. Hennes finurliga bidrag ger henne en betäckning med godkänd gotlansrusshingst.

floral.jpg                                

VINNANDE SLOGAN :

Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!

Vi gratulerar Madeleine Beckman alias Mrs M som blev vinnare av slogantävlingen. Jag ställde några frågor till henne, om det var vanligt att hon skrev slogans och vilken koppling hon har till russ hon förutom när hon dömmer dem.

Så här svarade Madeleine:

Jag brukar inte skriva slogans, nej. Däremot brukar jag alltid hamna på den kreativa entreprenörsidan när man gör såna där personlighetstester på jobbet och sånt…

Gillar russ, har många roliga russminnen. Växte upp på Lidingö och nära Kurt Graafs stall på Rudboda där vi höll till en del (där fanns Rabalder, Sessan och Frigga m fl) . Red lektioner för Tant Ella på Storängsbotten (där fanns Putte, Piggelin m.fl. har varit lägerbarn på Sveden i Falun (favorit: russet Don Chianti, Kien kallad) och jobbat på Hagens ridläger med bla. Hageby-Ruo.

Vi har bara ägt ett russ, Marit S som vi köpte av Kurt Graaf till våra barn. När connemarorna var för stora för barnen, där fanns Marit. Hon t o m sparkade fotboll i trädgården. Som sagt, fullt av glada russminnen har jag och önskar att många fler får detsamma!

Dessutom tycker jag att ett riktigt rastypiskt russ (av den tunna, torra typen som "dansar" fram i den där mycket speciella, energiska russtraven med tryck i bakkärran) - det är bland det vackraste som finns i hästväg.

Av: Malin Fjällborg

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Ett stort GRATTIS till vinsten, det var roligt. Ett lyckoruss av stolthet får jag ofta när jag tittar på mina egna russ.

Sen drar de gärna vagn och ger mig skjuts!

Grattis, grattis!

RC71
0

SkrattandeGratulerar! Ser fram emot att se vilken hingst du väljer…Antar att du först måste hitta ett lämpligt sto också! CoolSkrattande

MagganS-B
0

Grattis!

[Tjiwi]
0

Grattis, en bra slogan!

AKWIK
0

Grattis MrsM!!

Jag som har trott att nästa icke-connemara skulle kunna bli en shettis. Oskyldig

Nu vet vi att det kommer bli två russ (ett sto och sedan ett föl).

Cool

MrsM
0

Tack för alla grattisar! Kul att förslaget till slogan var uppskattat… Funderar på hur vinsten skall disponerasGlad.  Ingen korsningsavel här inte.

SigneK
0

Grattis! Det var en fin slogan!

alpros
0

En värdig vinnare, tycker jag! Grattis!