Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 692 ggr
karisma
0

God morgon 2008-12-25

Morgon ute i stugorna Nu har tomten tassat hem trött och sliten efter en arbetsam dag. Kvar är bara en massa klappar och julmat

Ha det bra och njut av dagen

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PROS
0

God Juldagsmorgon! hoppas att ni fått de ni önskade er i julklapp, är det Någon som har varit på julotta i morse?

Idag blir det nog en slädtur?,skulle ha skjussat Tomten genom centrala Leksand igår men då var det sandat så tomten fick gå.

En fortsatt GOD JUL till er alla.

[Croneld]
0

God morgon! Har precis avklarat morgonpasset hos grannens djur och ätit gott julbröd. Solen skiner på frosten och russen ser så fina ut i solen. Jag borstade av dem så de blir lite julfina idag med. Ser trevligt ut med fina hästar när grannarna är ute och promenerar med sina hundar. Det är en liten runda runt husen i byn och mina hagar. De (grannarna)har ofta full koll på mina hästar…

Ha en bra juldag!

Tittut
0

God juldag!

Nyss hemkommen från stallet. Hästarna har fått nytt ensilage och  det är nyspånat och fint.

Ska snart ta familjen och gå ner till mor och far och lägga pussel. Såg till att ge dem ett tecknat 2000-bitars i julklapp, så vi har att göra närmaste dagarna. Jag tycker det är urkul med de tecknade pusslena med mycket detaljer, istället för de med bara blå himmel, de får pappsen lägga själv…

Först ska Morris och jag gå spår, får se hur det går i kylan.

Ha en fin juldag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

God förmiddag i landet!

Här har vi halvklart, solen syns nästan bakom åsen och det är nu ett par minus, vid nio var det -8..

På dagens schema står inget alls, vi ska bara lata oss. Tyvärr blir det nog en runda till en öppen mataffär, då hjärnan nog var avstängd när vi handlade efter jobbet i måndags. Vi har inget att äta idag utom sillsallad och skinka…

[Tjiwi]
0

God förmiddag

Här är det lite vitt idag med men disigt.

Fick huvudvärk igår kväll, har haft det hela natten och nu med, riktigt ont så det pulserar där inne……(OBS, inte pga alkohol om nu någon trodde det!) Inte har jag en enda värktablett kvar heller…orutinerat. Så nu blir det kaffe så får vi se om det hjälper då, ha en bra juldag!

Russtoka
0

God Juldagsmiddag!

Jag och Lennart hade en så mysig julafton i lugn och ro. När alla andra tittade på Kalle Anka, åt julmiddag och delade ut julklappar åkte vi runt med Leil Gaist för vagnen, inbäddade i fårskinnsfällar, röd toppluva, med bjällerklang och muntert travande igenom byn och kikade in i stugorna. Det var inte många som såg oss, om någon unge händelsevis skulle gjort det hade hon/han fått lite knepigt att övertyga om att tomten just åkte förbi…

Hamma igen fick hästarna sitt foder, extra gottis och lite havre till Leil Gaist som varit så duktig. Vi gick in och avnjöt en enkel men delikat julmiddag.

I morse var vi till julottan, dock utan häst trots nysnö. Men det var mest för att vi inte löst problemet med hur och var vi skulle parkera hästekipaget utanför kyrkan.

Men det var en väldigt vacker och stämningsfull julotta.

MagganS-B
0

God Eftermiddag!

Tänk, i morse (ja, ok då, förmiddags!) när jag tittade ut så var det lite snö! Vi har äntigen minusgrader och fruset! Skönt! Julstämningen har infunit sig!

Hoppas alla hade en fin lugn julafton, och bara fick bra julklappar!

Ha en fortsatt fin Juldag!

garrilina
0

God Kväll och en god fortsättning på julen. Här har vi klarat av en julafton där vi "gamlingar" gick och lade oss vi 22.30 jättetrötta av alla julmat och syrebrist av alla stearinljus som jag tycker är så mysigt att tända. Idag har vi varit hos mor och far och ätit ytterligare en massa god mat tillsammans med min bror med fru. Sonen och dottern har även klarat av den obligatoriska ridturen när han är hemma. Nu blir det nog en film och lite godis med sambon och sonen innan sängen. Ska skjutsa dottern vid sex i morgon då hon ska jobba. Få se om det blir tårta för dem ifall det blir vinst för Järvsöfaks i morgon.

Ha en bra kväll!