Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 719 ggr
karisma
0

God Morgon 2008-12-24

Mogon där ute -3 och halvklart  ska snart smyga ner til stallet och se om Tomten har ätit upp gröten Sedan får det bli lite snabb städning efter det ska jag bara njuta av dagen och titta på tv samt äta massa julmat ihop med Stig (x-et)

God jul på er alla från tant gredelin i skogen som hoppas ni varit snälla  så att Tomten kommer

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Torpets
0

God morgon och GOD JuL på er alla. Skall nu bege mig till arbetet(Coop) och tillbringa större delen där  av dagen sedan av till broder till dukat bord med familjen. Slapp hästarna nu morgonen en av inackorderingarna fixade det.

Så God Jul på er…..

Mayaye
0

God Jul och Godmorgon!

Här (Hälsingland) har det snöat några centimeter i natt. Riktigt julväder. Ska ge mig iväg till stallet strax och släppa ut, sedan iväg till jobbet (Hemköp) för några timmars slit. Jag tror folk inte gör något annat under julhelgen än att äta… Sen ska jag hem till mamma och fira jul med alla syskon och syskonbarn. Så God Jul och kör försiktigt ni som måste ut i jultrafiken idag.

[Russ-park]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i österled.

God Jul på er alla, från os på Russ-park.dk / bj

wilson
0

God morgon och GOD JUL!

Idag är dte lite grått en kall luft, hade utsläpp imorse och det vart kallt om benen..;)

Idag ska vi bara äta och äta, Kevnin ska fira sin första jul och det ska bli mysigt!

Ha en bra dag allihop!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon och God Jul på er alla!

Här är det mulet och termometern visar strax över nollan, tyckte det lät som det regnade lite när jag vaknade men det slutade sen. Ingen snö än så länge, men hoppas ändå att det kanske kommer några flingor under dagen…

Ha en underbar julafton!

Kajhugo
0

Har som vanligt varit i stallet men på något sätt så är julaftons morgon speciell och dagen till ära ett tunt snötäcke.

Önskar alla en God Jul.

florence-S
0

God Morgon och GOD JUL

Minus 2 i Enköping och det far något vitt i luften, kanske är det snö.

Ha en bra dag och var försiktig med maten.

[Tjiwi]
0

GOD JUL på er alla!!!

Här kommer det faktiskt ner lite snö just nu, det är liite vitt på backen i alla fall, hurra!!

Ska gå ner snart och göra stallet innan vi åker iväg till mor och far på lunch, jag brukar hänga upp runda knäckebröd i boxarna till dom!

PernillaJ
0

God Jul alla russvänner!

Minus tre grader i Leksand, det har kommit nån centimeter nysnö under natten så det är så vitt och fint. Jag har just diskat till överjordiskt vacker körsång, Christmas Carols, så jag är i rätt stämning. Ska fortsätta med mer juluppsnyggning nu.

Min förkylning är på bättringsvägen, är mycket piggare, och otålig att få luktsinnet tillbaka. Inget smakar ju speciellt intressant! Dessutom känns det som ett handikapp i stallet, jag kan inte avgöra hur hösilaget doftar eller om någon av hästarna är mysko i magen (det märker jag direkt jag sticker nosen innanför boxdörren i normala fall!), och så vidare. Sniff.

[Croneld]
0

God morgon och en God Jul!

Vi blir hemma. Jag är i samma skick som Pernilla J. Har tillbringat de sista dagarna i sängen. I går åkte jag in till Norrtälje, efter 5 minuter i affären gick jag ut och åkte hem igen. Sparade nog lite pengar på den manövern. Något positivt!Glad

Men idag är det julafton och barnen har fått en julklapp var så de har lite att pyssla med. Efter morgonpasset med hästarna och grannens får m.m. ska jag slänga mig i sängen igen. En liten vila innan jullunchen, och vad mysigt det är med lite pudersnö som ligger på marken.

Jag önskar alla mina vänner här på GIF en härlig julafton, hoppas ni får julefrid och något fint i paketet.

Christina Croneld & russen

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i landet och God Jul alla!

Här är det mellan tio och femton minus ungefär, halvklart och solen försöker ta sig upp över åsen här. Snart ser vi den igen!

Lugn julaftonsmorgon, senare blir det julfirande hos svärmor.

Tittut
0

En första titt på burken för dagen, innan det blir dags att fixa med julmaten och invänta tomte och Karl-Bertil Jonsson.

Vi har varit ute och åkt 4-hjulingar till skogen för att ha picknicjk med familjen, och jaga julklappar som Tomten lagt i skogen. Konstigt va?

Ha en riktigt God jul, allesammans och krya på er ni som är halvdåliga människor idag Skrattande!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

#8 Ia, vilket skojigt syftningsfel du bjuder på i sista meningen, julkul! Eller dina föräldrar kanske är väldigt förtjusta i hårt bröd?

Ja, julmat kan se olika ut. Det är väl åtminstone Leksandsbröd, hoppas jag…

[Tjiwi]
0

#13……..oj då……så det blev! Hi, hi, nää, jag hänger upp knäckisar till pållarna förstås…..jag som brukar se direkt när det inte är korrekt skrivet, humm, var nog julyr eller så!Oskyldig

Och du…..visst var det Leksand bröd de fick.Flört