Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 717 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 08-12-22

Ja, morgon och morgon….jag har ännu inte gått och lagt mig! Har suttit och sett film med min svägerska Anna, tagit några muggar glögg också. Ute stormar det och innan öste det ner med regn, vilket julväder…….

Nu är det bäst att jag går och lägger mig, skall upp tidigt! (eller hur man nu skall säga…..)

karisma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 du får skriva en natttråd för inte är det god morgon hua ni hade samma väder som oss

Morgon  där ute, hoppas väderet på tv4 stämmer för dagen annars får jag ett psykbryt. Vill ha det lite torrt till jul nu är kötbullarna och sillen klara så lite jul blir det ändå Dax att återgå tillen alldeles vanlig måndag Ha det

Så här ser vägen till stallet ut

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

# 0 Men Maggan då. Håller med Karisma om att du får sparka liv i den gamla godnattrutinen i stället! Att skriva god morgontråd innan man gått och lagt sig bara för att klockan passerat midnatt, gills liksom inte… Flört

# 1 Fy attans! Det är gräsligt som det är. Vi var så glada när det snöade i går kväll, men det övergick snart till snöblandat regn.

Undrar om man skulle behöva åka och köpa ett par julklappar idag? Det börjar väl bli hög tid….

Ha en bra måndag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon! Idag känner jag mig lite bättre, fast det gäller att inte ta ut sig och börja dammsuga eller tokstäda. Utan bara ta det lugnt så är jag nog helt fri från denna förkylning snart.  Jag har inte handlat julmat, julklappar eller städat. Men kanske i morgon!

Från och med i morgon fram till helgen ska jag vara fårvakt åt grannen. Tur att det är vinter för sist jag hade hand om dem pluppade det ut lamm titt som tätt. Ha en bra dag så här dan före dan före dopparedan!

Bild: Dorina i vinterpäls

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det -6 ute, det har mulnat på och ska visst snöa idag. Vi ska till Luleå och handla litet innan jag ska jobba, och ikväll får vi väl handla julmat. Gran hämtade jag och Sara igår, jag har fått upp julgardiner också!

Nu ska vi ut och kasta ut hästarna! Bifogar en bild från gårdagen.

Pernille-G
0

#1 Usch! Här är det grått och blåsigt. Än så länge är det rätt så torrt i hagarna och hästarna både betar och äter från sin höensilagebal. Hoppas jag slippar lervällingen lite till!

I dag börjar julsemestern. Malin kommer och chipsar fölet Toke Torson (sista minuten, snart är han ett-åring). Hon tar Dansös med föl med sig hem. De fick stanna kvar efter betäckningen så Toke fick fölsälskap. Jag kommer sakna dem. Fölet, Dansdockan, var en mycket trevlig liten dam.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron…….

Grått, blött och mörkt! Blää, var är vintern?? Blir så trött på detta väder. Jobbar idag och imorgon sedan är jag ledig i två veckor-SKÖNT!!

Ha en bra dag!

florence-S
0

God förmiddag. 4 plus idag, verkligen omväxlande väder.

Hästarna ute, julklapparna klara. Ska bara köpa skinkan idag sen är allt klart förutom granen som ska upp i morgon, få se hur länge den klarar sig pga de små kissemissarna.

Ha en bra dag och jäkta inte för julen varar ju till påska.

bubbe
0

Igår var det sol och hagarna började torka upp lite grann. Igår kväll kom dock regnet igen, och även idag har det börjat regna igen. Bisses kort ser då bra mycket mysigare ut med snö.

Skulle åkt till badhuset med Lucas, Linnea och Sebastian idag, men Lucas har feber, så det blev till att stanna hemma. Har storstädat "salen" på förmiddagen, så nu är det dags att ta in granen snart. Ska ut och mocka lite nu medan sonen sover, för att sedan åka iväg och chipa häst när mormor kommer hem och kan passa Lucas.

Igår körde jag Minut på volten igen, vilket gick jättebra. Det känns alltid extra roligt att kunna köra nyinkörda hästar själv och att de börjar förstå vad det handlar om. Med fortsatt träning nu under våren, siktar vi på dressyr- och precisionsstart med Minut den 1 maj. Hmmm, börjar bli bråttom att sy nya parselar, vill ha ut ett nytt yngre par på banan snart, men var är tiden…?

NatthaBlom
0

Får vell säga god eftermiddag ;)

Idag har jag legat med en fruktansvärd huvudvärk o varit alldeles matt, men gjorde ett ryck o tog mig ut i stallet, känns så skönt att vara hemma hos mina hästar igen.

Var ut o körde Rosenhälss Mawerik idag för första gången sedans olyckan i augusti, gå joggade en bit o han kändes väldigt pigg o smidig, bara hoppas att det kommer hålla sig på det viset när träningen kommit igång på allvar, för just nu har han inte mkt muskler på sig o ser lite ut som han ätit julmat i förskott ;)

UllisT
0

Go kväll får jag säga då :-)

Här är allt klart sedan ett tag. Julklapparna inhandlade samt julmaten. Imorgon står på schemat att rulla köttbullar mm sedan ta det lugnt för inväntan av julafton.

Ska bli mysigt med julafton, även om vi inte har snö utan känns som höst eller nåt Skrattande vi har morgonfodring sedan är det att fixa klart för alla hästarna och göra en extra god hink till varje häst med lite morötter, knäckebröd mm. så dom oxå känner att det är en dag dom flest ser fram emot. Sedan hem till spisen innan pappa, morbror och syrran med barn kommer.

Hoppas ni får en God Jul.

garrilina
0

God kväll! Vi har snö och minusgrader i HälsinglandCool, så julstämningen är det just nu. har precis avslutat stekning av köttbullarna så i morgon väntar bara… jansson, knäck och cheesecake med pepparkakor i botten. I dag har dottern och jag varit på stan ett antal timmar handlade en mängd mat, hästfoder och så blev det två julklappar så det får nog bli en sväng i morgon också, har aldrig handlat dan före någon gång det brukar sambon alltid göra däremot det tillhör julen tycker han… Han har gjort en tur ner till den stora huvudstaden för att hämta hem sonen som jobbade till 21.

Har ultraljudat vår parade tik i dag och hon bar på minst 4 valpar, så nu vet vi vad vi har att vänta om 3 veckor.

Nu väntar sängen för mig, God Natt!