God Morgon 2008-12-21
Morgon där ute roslagen bjuder på lite båst och ännu grått väder Både hundar och jag hade svårt att gå upp idag vi ville bara ligga kvar i sängvärmen och gossa. Får nog sätt lite fart för det ska lagas lite julmat under dagen
Ha en bra 3-dje advent (det ska vara 4-dje advent)
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#0 Hm - i Leksand firar vi fjärde advent idag… Är det ett försök från din sida att skaffa en extra vecka för julstöket?
God morgon! Vinterdagjämningen idag, årets kortaste dag. Jag gillar symboliken: idag vänder det, och från och med i morgon blir dagarna bara längre - hurra! Minus 4,4 grader i Leksand, fortfarande ganska mörkt ute men himlen är rosastrimmig så snart ljusnar det. Jag tror det blir en fin dag!

Godmorgon!
Här i Huskvarna är det fortfarande ganska mörkt, men det ser ut som om det ska bli rätt så klart väder. Så nu hoppas jag få njuta av solen idag, för den har jag inte sett på lääänge. Idag blir det stallmöte med lite julpynt å julfika :)
Ha en bra dag allesammans!

Godmorgon i landet!
Det ljusnar över skogen, men över sjön är det natt ännu. Vi ska strax gå och släppa ut våra innehästar, och sedan blir det frukost. Skönt med en ledig dag!!!!!
Idag blir det nog en del julpyntande, jag har inte ens hunnit byta gardiner i köket ännu…
Nä, mot stallet!

#3 Så kan det bli när hjärnan inte hänger med VISST SKA DET VAR 4-dje ADVENT men visst skulle det vara skönt med en vecka till innan jul
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Godmorgon. Det regnar inte -1 grad. Vinterdagjämningen i dag och 4:de advent, nu börjar ljuset komma, snart är det vår. Ha en bra dag där ute i landet

Godmorgon. Det var stjärnklart i natt och nu är solen på väg upp på en nästan molnfri himmel. Det känns att året har vänt och vi går mot ljusare tider! Nu skall jag göra klar julstädningen medan jag lyssnar på "Godmorgon Världen" på P1. Bra timing!
Här är det sol och minusgrader, härligt!
Det blir nog en långpromenad med vovvarna snart bara därför. Har lovat Elan att hjälpa henne att städa sitt rum, så jag får väl stå för mitt ord och göra det också, även om det är sådant som jag avskyr..
Ha en fin 4:e advent, och tänk på vad som skrivits ovan, nu vänder det!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

God middag!
Sol och ca 1 plusgrad. Ännu fruset ute efter natten. Här hos oss är det "julafton" idag. Barnen åker nämligen till pappa imorgon. Julgranen är inne och det är fullt med klappar under den. Vi har ätit grötfrukost och barnen har fått varsin julklapp på morgonen. Snart kommer farmor för att fira med oss. Julbord och julklappsutdelning väntar i eftermiddag och kväll. Vi får väl se om Tomten hittar hit fast det inte är den 24:e… :-)
Ha en bra dag!
God Kväll!
Har jobbat! Ganska mycket folk på stan och även på apoteket…..soligt har vi haft det stundtals och inget regn, men det kom desto mer i gårkväll…..
Nu skall jag göra lite julgodis!
Ha det bra ni också!
Har haft en ledig dag idag efter att ha jobbat 12 dar på raken. Fick sovmorgon och vaknade ganska sent på förmiddan… Har varit ute på prommis med Aramon i den härliga solen. Så skönt att slippa regnet. Jag ska städa lite nu innan det är dax att göra kväll, börjar jobba halv 5 i morgonbitti igen, suck.
Ha en fortsatt trevlig kväll