God morgon 081220
God Morgon
Först igen…inte illa! Grått, grått här. Snart ska vi åka in till Linköping och trängs med alla andra julklappshandlare, pust!! Så är det när man inte har handlat något ännu, ha en skön lördag!
God morgon!
Blött, grått, mörkt o lerigt ute.
Sitter inne o dricker en kopp gott morgonkaffe o väntar på mitt lilla barnbarn som snart kommer för sin "ridlektion".
Ha det riktigt gott………..

God morgon!
Här var det ett häftigt regn i natt. Nu har blåsten skingrat molnen så mycket att det finns ljus i det grå. Minner mig om barndomens somrar vid västkysten i Danmark!
Snart kommer också mitt barnbarn (som blir två år i januari). Hans mamma har köpt en liten westernsadel till honom, så nu skall han få sin första "riktiga ridlektion" på Dansa. Det gäller att börja i tid
Ha det bra

God morgon, även i Enköping regnar det, man börjar ju bli van nu. Har släppt ut och ska nu göra frukost till mig. I morgon kommer mina barnbarn hit, kanske blir det en ridtur för båda (10 år tvillingtjejer) eller pyssel med Precis, vi ska iaf göra julfint i stallet.
Stalltjänsten avklarad, och jag ska sätta igång att städa och elda papper. Kul….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God eftermiddag på er…..
Jobbat klart för i dag. Kvällen tänker jag ägna åt att koka knäck och göra små söta marsipangrisar! Älste sonen som anlände i natt (hem till en inte riktigt nykter mamma som varit på julbord…..) skall till morbror och koka glögg! Regnar gör det som vanligt, hästarna såg ut som dränkta katter och stod vid grinden när jag kom hem! Måste vara "inneruss" jag har!
Jag skrev ut och satte upp hur man ger en katt medicin på jobbet, det var populärt, undrar om vi skall dela ut dom rekommendationerna till våra kunder…….
Ha en fortsatt bra lördag!

God eftermiddag i landet!
Har klarat av dagens jobb, och nu är det bara katastrofområdet här inne i huset som ska röjas, så vi åtminstonde har något att äta middag på.
Peter har farit efter traktorn och ska köra hem hö, och sedan försöka hacka sig igenom snöhögen framför dörren, som frusit ihop ordentligt.
Idag är det runt tio minus, och det har regnat(!!!) en stund idag…
Vi har varit hos farmor och träffat Peters barnbarn Ängla, snart 3 och Lilja, 1, mycket barnbarn blir det här!

Hejsan! Jag for iväg tidigt från Roslagen i morse, först till Jakobsberg och sedan till Tungelsta söder om Sthlm för att titta på två hästtransporter. Den ena vill jag ha, om allt går i lås kanske jag kan hämta den i mellandagarna. Sen hann jag med att julhandla åt min pappa och dricka lite glögg med farmor. Russen har fått kvällsfoder och när dotterns kompisar har åkt hem ska jag slänga mig i soffan framför en film kanske. Äntligen jullov!