Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 601 ggr
[Croneld]
0

God morgon! 2008-12-19

Sista arbetsdagen inför jul och jag är riktigt risig med hosta, måste stå ut sista dagen med klassen för efter jul är det omorganistation och jag byte stadium. Sen ska jag slänga mig in i bilen och köra äldsta sonen till Arlanda, som för första gången ska fira jul någon annanstans än hos oss.

Ha det bra!

Pernille-G
0

Godmorgon!

Jag väntar på det blir tillräckligt ljust så vi kan sätta ut en ny storbal. Sedan iväg till jobbet, där det är flyttning som gäller idag. Här är vi också mitt i omorganisation. Igår var sista dagen på gamla institutionen och i dag blir första dagen på den nya.  Det blir säkert jättebra.

#0 krya på dig

Ha det bra i vintermörkret!

Christina-Lundberg
0

Godmorgon!!

Här i skellefteå är det spegelblankt så det förslår… den vita fina snön som vräkte ner har regnat bort och det har blivit en vattnig spegelblank yta… (undra om de har knökfullt på akuten)
Annars är livet hetsigt.. det är ju som sagt och var jul snart. Sitter och väntar på att jag skall fara iväg på jobbet - sista praktikdagen, så det känns lite sorgset..
#0 Krya på dig..

Ha en trevlig helg allihop!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det ljust över skogen - betyder det att vi får se solen idag?

Den vattenfyllda isen på vår gårdsplan har under natten frusit till, och vår sandade väg till hagen hade försvunnit, numera under isen… Det var dock frost ovanpå så hästarna kunde gå ändå. Snön här har bara sjunkit ihop litet, det är kanske bara 60 cm djupt eller så…

Det har rasat ner all snö från taket, Peter får skotta när han kommer hem, det är ca. 150 cm snö framför dörren.

På dagens schema står skötsel av djuren, diska, jobba. få se om jag hinner något mer. Handla julklappar verkar vara ett avlägset mål…

MagganS-B
0

God Morgon alla!

Fortfarande mörkt och blåsigt ute, ingen ljusning, i stället lovar dom regn! Deprimerande så det förslår…..Jag försöker strukturera upp min sista lediga dag före jul! Skall handla lite och hämta kraftfoder, trilla lite köttbullar m.m. I kväll blir det julbord med jobbarkompisarna och i natt kommer Mattias med båten!

Ha en bra dag!

Tittut
0

Här har det varit sovnorgon, första dagen på jullovet. Hästarna åkte ut som vanligt, men jag åkte hem och gick och lade mig igen efter det.

Mörkt och grått som vanligt. Ska se om jag hittar lite frukostaktigt nu, sedan blir det nog lite passjobb idag också.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

PernillaJ
0

God förmiddag! Jag har varit och ID-kontrollerat och chipat ett halvblodsföl, och råkade ut för en bisarr incident i snabbköpskön efteråt. Det var ganska lång kö, så för att fördriva tiden nappade jag åt mig en kvällstidning som jag bläddrade i. När det var min tur ställde jag tillbaka tidningen och plockade upp mina varor på bandet - och blev uppläxad av en pensionärstant för min tjuvläsning. Jag kan kanske erkänna att hon hade rätt i sak - jojo det är fel att tjuvläsa tidningar - men jag var inte på humör att acceptera beskäftiga moralkakor från andra kunder. Hon skulle anmäla mig till butikspolisen - ja varsågod, sade jag och flinade, och önskade henne God Jul. "Det önskar då inte jag dig" sade tanten, och jag övervägde att förklara ironi och sarkasm för henne, men avstod…

Tittut
0

# 6 Jag skulle velat varit med…. Cool

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

# 6 Ja, jag kan då för min del precis se dig framför mig…..Hi Hi! Höra dig också!