Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1114 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-12-17

Ny dag igen! Den manliga delen av familjen har namnsdag idag, men vi firar inte namnsdagar direkt, men ett grattis får de förstås.

Ska köra igång en ny passhög snart. Ska bara få i mig lite frulle och göra iordning gårdagens lilla hög till posten. Det artar sig på så vis.

Ha en bra onsdag och är det någon mer som heter Stig önskar jag även dig en bra födelsedag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

Godmorgon!

I dag skall jag gå på disputation på fm och sedan blir det fest på kvällen. In emellan skall jag packa ned det sista av mitt kontor. Vi flyttar till ny institution vid årsskiftet - så mycket man samlar på sig av papershögar som alla nu måste sorteras . . .

Men först är det hästarna!

#0 och snart kommer det en passansökan från mig också till dina högar!

CarinaO
0

Godmorgon!

Här regnar det idag och är 2 plusgrader :( Idag händer det inte så mycke här, är ledig så det blir att pyssla på här hemma. Har varit till stallet i morse och släppt ut kusarna :)

garrilina
0

God Morgon! Dimma och slask, blir nog ingen vit jul i år hellerGråter

Fixade hö i hagarna och morgonfodrade sedan fick sambon ta utsläppet själv i dag, fick tidsbrist…. att det är så svårt att komma upp ur sängen.

Pyssel med barn från år 1-6 hela dagen, ska göra tomtar av glasburkar är det tänkt. Tyvärr så har de delat upp dem i grupper på 20 st och 40 minuters pass så det blir till att ligga i. Efter det blir det arbetplatsträff innan jag får åka hem. Hoppas att sonen hör av sig i kväll han kommer hem till Stockholm efter en månads sjuksköterskepraktik i Tanzania. Har nog en del att berätta när han kommer hem till jul.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

Åh vad segt när man inte är riktigt kry, idag är det ful fart på jobbet, med möte på eftermiddagen samt julbord ikväll. Få se om jag hoppar julbordet och går hem och sover i stället…

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här regnar det också, och är två plusgrader, det har rasat från taket, så jag får väl skotta mig ut från huset antar jag. Ska snart gå och kontrollera det, då jag tänkt mata mina unghästar som står inne. Simon och jag fixade deras hage igår, och de fick vara ute, men när jag höll på i stallet kom alla andra hästar upp, och plötsligt kom Röros springande över gårdsplanen, tror hon hoppade över grinden, för jag såg inte rasat staket i mörkret. Strömmen funkar inte i deras hage, och inte i stora hagen heller, så jag har litet att pyssla med innan jobbet….

mellanbyns
0

God morgon!

Längesen man skrev i godmorgontråden nu..

Sitter just nu på skolan och ska börja arbeta med mina bilder på estetisk verksamhet. Blir nog heldag på skolan med både bildspel och prov och annat jobb jag ska göra.

Ikväll väntar stallet som vanligt

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron

Nu är det bara slask kvar och gegga igen……..Snart kommer hovslagaren och gör Wilda och Njord fina.

MagganS-B
0

God förmiddag!

Ligger i startgroparna för storhandel på Ica-Maxi! Gäller att vara där på förmiddagen innan trängseln blir för stor! Sen måste jag fixa i stallet!

Som vanligt, dimma, regnet hänger i luften, våt yllefilt är inget skönt!

Cara-Mia
0

Hej! Hej! Nu ska jag iväg till universitetet och skriva tenta JIIPPII!!!Eller inte….. Handlar om kroppsfunktioner och hälsa kan nog rabla upp hela hjärt och kärlsystemet och lite fysik och kemi med… Förskollelärare ska jag bli även om man inte kan tro det.

Norrveda
0

#9 De måste ha utökat kurserna numera, jag är också förskollärare men på "min tid" läste vi inte några sådana ämnen alls Obestämd.

Har haft en vanlig dag på jobbet med jullunch och annat trevligt med barnen. Fortfarande är det lite segt om dagarna men det har blivit lite bättre, inte lika snurrigt längre även om det fortfarande känns, inga snabba huvudrörelser går det att göra ännu Skrikandes.