God morgon 2008-12-16
Duggregn och grått igen. Är det konstigt att man börjar känna sig halvdeppig? Igår solade det ialla fall en liten stund, vilket gjorde hundpromenaden mer trevlig.
Idag ska jag åka till Täby och titta på John Russ enda föl för iår, och vem vet, det kanske är hans sista?
Ha det bra, så här på tisdagen!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Morgon några dagar av glädje fick man innan regnet satte igång igen. Dagens jobb är att köra ut nya balar till hästarna så det blir att slira runt i lera får nog skura väggen framför spilterna idag den ser ut som ett konstverk från leriga nosar.
#0 Fölet måste ju bara vara underbrt med en sån far och farfar
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Godmorgon! Här i Boden är det 0 gradigt och uppehåll! Jäteskönt :)
Varit till stallet kl 05.00 fodrat och släppt ut dom..sen idag ska vi hämta spån på sågen (i säckar) inte kul men är ett måste! Ledig nu fram till julafton.jobbar natt så jag är ledig ganska mycket i streck. Ska och äta med jobbet ikväll så det ska bli trevligt!
Ha det bra alla idag!

Godmorgon i landet!
På mitt schema för dagen står laga staket efter unghästarnas demolering, de står inne nu.
Så fort granngården öpnnar får jag akutköpa några bandisolatorer tills mina beställda komer hem.
Jobb i em, ridningen får bli babra Sara fö vår bil är på lagning, och jag jobbar till sex. Russen har nu inte gått på tre veckor…
God morgon! Jag undrar om jag håller på att bli förkyld, känner mig mosig och rosslig i halsen. Man vet aldrig, jag får hålla mig lugn helt enkelt.
Mitt spån är också slut, så måste köpa idag så det räcker tills nästa år i alla fall. Hästarna mår bra och har nu glufsat i sig sin storbal på 8 dagar.
Ha det bra idag!

Godmorgon! låg och lästa tidningen lite efter sex när det brakade till ordentligt i hela huset. Trodde taket håll på att rasa och sprang ut. Men alla tak och väggar var hela. Trodde sedan ett par hästar hade brakat ihop i lösdriften, men allt var lugnt där också. Förstår nu att det var ett stort jordskalv i Södra Sverige, mycket omskakande!
Ha det bra alla!
God Morgon!
Grått och plaskigt igen, men en liten liten aning snö på marken……säkert är det borta om en halvtimme!
Hästarna fick gå ut i mörkret i dag, för nu skall jag fortsätta med mitt julpyssel (!), sen väntar jag på spånbilen så jag kan mocka! Jag har världens bästa spånleverantör. Han inte bara kommer med en pall spån, han bär in balarna i stallet och staplar dom fint också!
Hoppas alla får en bra dag, trots jordskalvet…..

God morgon! Minus 0,3 grader och ganska grått i Leksand idag, uppehållsväder. Jag mötte en norrgående transport med text Tejas Monita och Madicken på E20:an genom Örebro igår eftermiddag. Hann inte vinka, men det var kul att se russin på väg! Jag körde t&r Mantorp, har nu hämtat hem det (inlånade) nyförvärvet Vaquila, som jag inte kunde motstå. Så nu traskar hon runt i mina hagar, en sorts tidig gul-klapp!
#5 Skåningar tål väl lite vibrationer? Tänk 007: "Shaken, not stirred", eller med andra ord - skakad, inte störd 
Morron
Tö på väg, lite vitt blask kvar bara. I dag måste jag dammsuga, förstår inte hur det kan bli så dant på golvet hela tiden…..
#5 Huu, jag har hört om jordskalvet på radion nu på morgonen, det är väl inte vad man förväntar sig att vakna till…..
#7 Du kunde väl kommit förbi på lite fika eller god alkoholfri glögg, vann en hel femliters dunk(!!) i söndags…….när du ändå var i närheten!

#8 Jag lekte faktiskt med tanken på att ringa dig - det hade varit himla trevligt att träffas - men det här var en 70-mila "hit and run"-resa. Vaquila tillbringade kanske 5 minuter på Mantorp. Ur ett släp, i nästa släp, och så iväg.
#9 Jag förstår…….man vill ju hem så fort som möjligt när man åker långt, särskilt så här års när det är lite lömskt på vägarna. Men du har en stående inbjudan om du är i "närheten" i alla fall. Det är så sällan man kan träffa russvännerna förutom på evenemang och då är man ju alltid upptagen….

God förmiddag.
Vi har också haft skalvet hit men jag märkte inget som vanligt, var väl halvt medvetslös eller nåt för sambon vaknade av det och han brukar ju aldrig vakna av något i vanliga fall.
Här är det också grått och trist.
Igår tog jag väck fölen från sina mammor och de är nu installade och får vara så i ca 1 vecka innan hingstarna får gå över till hingstflocken.

God middag! Mellanlandning framför datorn för en snabblunch, gjort ett pass på jobbet och ett pass med inbärning av hö till kvällen. Nu väntar mockning innan det är dax att göra middag. Har även fått tag på id.kontrollanten och hon förväntas komma på torsdag, så det blir att skicka papperen direkt då….
#7 Vad spännande med ett nyförvärv.
Ha en fortsatt bra dag!
*7 Pernilla, jag var och hämtade hem Vaquilas kompis Gosan i lördags.

#10 Tack för inbjudan, jag ska ha det i åtanke. Rätt som det är dimper jag ner?
#13 Jag hörde att Gosan skulle bo hos er. Tacksamt när man får låna så fina damer, eller hur (har lagt in bilder på Vaquila i min blogg).
*14 Ja, och Gosan har alltid varit min favorit, hon kommer att stanna här.
# 14 Nu har jag varit inne och tittat på ditt nya avelssto, kul att läsa lite bakgrundshistoria om henne. Lycka till med ett passande hingstval sen till våren.

# 14 Lycka till med ett fint avelssto!
Jaha bara fyra dagar kvar på mitt "jobba12dagarpåradpass"… sen är jag ledig (iallafall en dag) men efter det är jag ledig hela julen. Ska bli skönt. I morgon börjar jag tidigt, redan kl 04.30 och jag vet inte riktigt hur det ska gå till
, jag är ju så morgontrött
.
Ha en bra kväll