Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettkör-travsport
Läst 1466 ggr
Russtoka
0

Men vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad? Halmbal på hjul? Bal med hatt?

Russtoka
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Svar:

Se filmen!

[Croneld]
0

Vad duktiga ni är! Alltid kul att få se när russ arbetar. Drog han hem halm till sig själv kanske? Ni får fem stjärnor!

MagganS-B
0

Jättekul att se….Vilken perfekt vagn! Tyvärr är mina häxor till ston inte så duktiga!

Chirak-96
0

Så duktig och charmig han är!

isla
0

Härligt när hästarna kan hjälpa till!

En vinter fick Tjingeling köra ut höbalarna i hagen med släden (under perioden det var snö dvs). Funkade jättebra och hon var superduktig! En kanonhäst som alltid var lugn och trygg i sig själv, precis som din häst verkar vara.

Pernille-G
0

Vilken bra reklam för russet som den perfekte brukshästen ni är! Så jätte duktiga båda två. Ni får fem stjärnor av mig också!

Pernille-G
0

Vet inte varför mina stjärnor inte kom fram!

Tittut
0

Kul att se!

Måste vara en tillfredsställelse när hästarna får jobba "på riktigt". Glad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

dullen
0

5 stjärnigt! utan tvekan ,jättefin och duktig häst! Jätteroligt att se honom jobba så bra!

ryttarn
0

Det blir verkligen bra muskelbyggarträning inför sommarens trav. Ge gaist en extra morot från oss….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

AKWIK
0

Härligt när nytta och nöje förenas. Fem stjärnor från en connemaranörd! Glad

Russtoka
0

Tack alla!

Från början var det så att bonden jag köpte halm av skulle komma med den med traktorn, men han hade liksom inte tid. Så då beslutade jag mig för att Gaist själv fick hämta sitt strö.

Vi hade lite problem när vi skulle lasta. Balen är ju så grymt tung, vi hade tänkt vicka i den med tippkärran nerfälld, men Lennart ensam klarade det inte. Jag som stod och höll Gaist tog chansen att släppa tömmarna för att hjälpa till. Då gick han fram två steg…

Vi fick be bonden komma med traktorn och lastare. Att han med gripklon lyfte upp balen tre meter upp bakom, det bekom inte Gaist ett dugg. Balen passade precis i kärran och det var inte nämnvärt tungt heller.

Nu är det välströat i boxen i alla fall… Glad

Senare samma dag var det Qvantings tur att jobba. Vi var ute och lagade vägen, då fick han dra samma kärra och grus. Bild från det i tråden där han är till salu.

mariaTolarp
0

Hej! Vilken inspirationskälla du är! Det är himla kul att du visar att det går att använda russen till riktigt arbete.

[Russ-park]
0

Härligt ! bj

Russtoka
0

Använder en gammal tråd jag skapat för att lägga ut en ny bild på Qveiars Leil Gaist framför en nyinköpt vagn! En trevlig, lätt och elegant vagn som vi kommer att bygga lite på, bl.a. bromsar och en praktisk låda bak som man kan frakta grejor i.

Den är inte lämplig för tävling för den har bara 118 cm spårvidd, men vad gör det när vi inte ska tävla. Det har redan blivit några mysiga turer i snön med bjällerkrans och allt.

MagganS-B
0

Det här såg riktigt mysigt ut!

ryttarn
0

#15 Var har du hittat den vagnen? Ser väldigt trevlig ut som träningsvagn……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Russtoka
0

Den hittade jag på equippa.se. Det var en holländsk tjej bosatt utanför Ljungby som sålde den. Den är ett hemmabygge (mycket välgjord!) som hon hade med sig från Holland.