Godmorgon 2008-12-15
Godmorgon!
Då var det måndag igen och snart dax för lite arbete. Jag börjar kl 6 på måndagar, lite segt men skönt att sluta tidigt iallafall. Så idag ska jag passa på att handla julklappar när jag slutat och hoppas på att det inte är så mkt folk mitt på dagen.
Snön har ju sorgligt nog smält bort, så ännu en gång lyser den med sin frånvaro :( Men hoppas att den kommer igen lagom till jul…
Ha en bra dag 
Morrn! Här har vi iallafall minusgrader idag, så att det blir lite hårdare i marken.
Jag nöter vidare med mina ägarbyten idag, innan eftermiddagens idkontroller tar över.
Ev måste vi till närakuten med Pontus onda fot också. Hoppas vi får en tid idag.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Ännu en jobbdag, men sen är jag faktiskt ledig hela fyra dagar innan slutspurten inför helgerna!
I dag är det fruset ute, mest tack vare klart väder och nästan fullmåne….skönt! Väntar på att det skall bli så ljust ute att hästarna hittar sina hö-högar!
Ha en fin dag!
God morgon!
Igår kväll när jag skull ta in hästarna, så sprang de runt i stora hagen ett par varv innan de skulle in. Jag tror de blev lite pigga av det klara månsken vi hade. För jag öppnade och släppte dem så de kunde gå fram till nästa grind, de brukar de alltid göra annars. men så fick Dorina och Toffiffe för sig att de skulle tävla varv efter varv i sommarhagen. Tur att frosten hade lagt sig så de inte rev upp hagen. Men roligt hade de, så jag stod bara och tittade, så kom de fram till mig när de var färdiga, nöjda och pigga.
Ha en bra dag!

Morgon där ute Jippi små hundarna kan gå ut och kissa utan att bli dränkta och hästarna slipper flytväst idag En jätte stor en har släppt sina rötter pga blötan den har vi baxat upp med stegar till slut så stod den upp numera bunden i björk få se om den går att rädda Så nu blir et en alldeles vanlig måndag
Ha det gott där ute i jul förberedelserna
ps sista dagen att rösta på slogan ds
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon alla russin-vänner. Jag har gjort morgonens stalltjänst, sprättade upp en ny storbal idag. Jag avmaskade fölen i fredags, och idag såg jag en spolmask i träcken i en av boxarna - iff! Det var tydligen hög tid att avmaska. Det var åratal sedan jag såg mask i avföringen efter någon häst, jag hade glömt hur äckligt det är…

God förmiddag! Blött…. nu smälter snön bort. Kom inte upp i tid i morse det var så mörkt.
#1 synd att det är så långt annars hade du fått tagit våra tre också, vår id kontrollant lyser med sin frånvaro…
Nu väntar lunch, ha en bra dag!