Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 857 ggr
[Tjiwi]
0

God morgon 081214

God morgon på er alla!Förvånad

Jag först….händer inte så ofta, men idag är jag uppe med tuppen. Vi anordnar inomhusmaraton och precisionstävling idag. Har fått äran att köra fina gamla damen Centri då jag helt plötsligt inte har någon som får tävla…så det kan bli!

Ha en skön söndag.

MagganS-B
0

God Morgon!

Ja, nån tupp finns inte här längre, men väl två kissnödiga vovvar…..

Utanför fönstret är det grått och äckligt, är strax på gång till stallet. Sen är det dusch och jobb som gäller……

Ha en bra söndag!

[Tjiwi]
0

……här är det fortfarande vitt på backen men det kändes som det är på väg att börja töa…Obestämd

karisma
0

Morgon där ute Det är fortfarande för mörk för att se hur vädret blir idag men allt luktar fukt, det har duggat inatt. Jag håller tummarna för att det inte blir någon nederbörd idag. annars blir det nog en alldels vanlig söndag är fortfarande mätt sedan julbuffen igår så det blir nog lite mat idag och mycket motion. Ha en trevlig  advent

#0 Lycka till

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Pernille-G
0

Godmorgon!

Här är snön borta, grått ute. Jag har varit i stallet, där en "ny" häst gnäggade förnärmad när en hink gick hans boxdörr förbi. Ett-årshingsten Loke är tillbaka från Hallands Väderö! Vi kunde inte vara med på hämtningen i onsdags så han har varit på mellanlandning hos Ingvar i Tullstorp. Lite nervöst var det att hämta honom efter nästan 8 månaders ö-liv i fullkommen frihet. Men allt gick jättebra. Han gick snällt upp i transporten och stod still hela vägen hem. I natt har han stått inne med Hilton, halvblodsvalacken. Inga problem. Loke har växt mycket, och är stor och kraftig och mycket social båda mot människor och andra hästar. Det var absolut ingen vildhäst jag fick hem Glad. Nu skall jag gå och släppa ut dem.

Ha en trevlig advent!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!

Idag vet jag inte vad som hänt, jag har ganska nyligen gått upp och så här länge brukar jag akdrig lyckas sova. Men det kanske inte är så konstigt att man är trött när det aldrig blir riktigt ljust, för ute är det grått som vanligt. Det ligger fortfarande snö kvar, men den har nog snart smält bort…

Nu ska jag ut å gå en sväng och försöka vakna till, sen blir det plugg och stallet Glad

Trevlig 3:e advent!

[Croneld]
0

God morgon! Jag vaknade när det fortfarande var mörkt ute, låg kvar en liten stund sen gick jag till hästarna. De var torra så jag borstade av dem så de ser så fina ut nu. Skönt att det inte regnar!

Nu vill jag ha frukost och tända ljus. Ha det så bra idag!

florence-S
0

God morgon. Här hemma är det isbana ner till stallet. Lyckades iaf ta mig ner och släppa ut. Kanske skulle leta fram mina vita "princess" men det var ett tag sen man gjorde piruetter. Småregnar ju så isen är nog borta framåt eftermiddan.

Lycka till Ia.

Dags för frukost och hundpromenad.

Tittut
0

Hemkommen efter en vanlig söndag i stallet. Mycket att mocka i det här fuktiga vädret. Jag är så trött på grådis och dimma. Jag vill ha sol, minusgrader och snö!!!

Trevlig 3:e advent.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

garrilina
0

God förmiddag! Sovmorgon blev det här, längre än vad jag tänkt. Hade bara hunnit få på mig kläderna när dottern kom hem för att släppa ut de fyrbenta. Blev en kvar i inne, 1-årshingsten har feber och hostar. Vädret ute är idag grått och snart nollgradigt. Det är kontraster från massor av blötsnö i förgår -15 i går och tö idag igen.

Nu ska vi gå och släppa ut lite hundar för att leka i snön, dottern ska ha lite fler vinterbilder till sitt bildspel på skolan.

#0 Lycka till Ia!

Ha en bra tredje advent!

StuteriSolo
0

God eftermiddag i landet!

Här skottas det febrilt efter allt snöande, har varit till boden en sväng på styrelsemöte, det var spännande att köra mellan Luleå och Boden, som att köra på en pllöjd åker ungefär.

Peter har skottat fram alla vägar här runt gården, så nu kan jag tömma skottkärran sedan när jag skottat. Sara testade snödjupet hos hästarna, utanför deras stig gick det upp till mitt på låren. Mysli följde med Sara och trots att hon är 124 cm så gick snön henne till magen. Ni kan ju gissa hur det såg ut för shettisfölet som sprang efter henne…

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här firar Dorina tredje advent, genom att dricka smältvatten i hagen. Jag har talat om för henne att det finns friskt fint vatten i vattentunnan, men hon lyssnar inte på mig..

MagganS-B
0

# 11 Visst är det konstigt att vattnet i pölarna smakar bättre…..

Impulz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har vi det snöigt och fin iaf, igår var det underbart väder, -4 och ALLT är helt vitt efter flera dagars konstant snöande! Idag var det tyvärr lite sämre, ligger och darrar kring 0an och snön har börjat släppa lite från träden, så nu vill vi att det ska bli kallare igen!

Här kommer en bild på Sune och mig från dagens arbete, när det är såhär härligt ute så kan man ju jobba med hästarna hur länge som helstSkrattande

[Grabbarna-A]
0

Ska snart gå och lägga mig… Obestämd Idag har jag jobbat hela dan så jag missade Luciahoppningen som Amaretto var med på, fast det var väl tur då det inte gick så bra idag… Kan säga att det inte var hästen som slarvade iallafall, enl hans husse som var med och tittade Tyst. Och föräldern till barnet var visst inte så stolt över sin dotter heller hörde jag från flera andra. Så kan det gå, det är bara att träna vidare Flört.

Tittut
0

# 13 Vad jag blir avundsjuk på er vita omgivning…

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus