God morgon 2008-12-13
Jaa man kan ju säga go morgon redan nu men känns lite tidigt eller hur man ska utrycka sig 
Idag är det simning i simhallen som står på schemat. Sonen vill träna lite inför semestern så då tar vi med systerdottern oxå och skickar syrran till stallet (ska hinna sova ngr timmar först) :-)
Hoppas innerligt att vi i Sthlm får lite minusgrader oxå som norrland så vi slipper detta gegg som ja e så less på.
Ha en trevlig Lucia dag!

Godmorgon i landet!
Här snöar det för fullt, det började igår förmiddag… Det rasade från taket vid halv fem, så det är nog runt noll ute.
Ska strax masa mig upp och gå och kast ut mina hästar.
Annars blir det jobb några timmar, och kanske en lussedeg?
Trevlig Luciamorgon på er alla!
Jag är på väg in till Sthlm, där dottern ska sjunga i ett luciatåg, med kören. Jag ska passa på att gå på julmarknad i Gamla stan och få lite julstämning.
Ha det gott!

Godmorgon!
Här i mellanskåne är det fortfarande vit och frost. I natt stod hästarna ute i månljus och snö och åt på sin nya höbal. Vackert!
Hoppas det inte är halt när vi snart skal iväg och hämta häst.
Ha det bra alla!
# 3 Jisses vad grön jag blir…….julmarknad i Gamla Stan!
Förresten, Glad Luciamorgon på er alla! Jag har varit ute och förstärkt grinden som mina tanter kröp under i förrgår. Nog ingen risk att dom ens skall försöka i dag, för dom försvann snabbt upp i skogen! I dag regnar det i vart fall inte och temperaturen är strax över nollan. Konstigt, men nästan allt vatten som stod på gårdsplanen i går har sjunkit bort…..vart tar det vägen, vi har fått flera hundra mm vid det här laget! Nåt att grubbla över…..
Ha en fortsatt bra dag!

En sen morgon, men ändå en god morgon, Här har man hunnit med en morgonpromenad och släppt ut och fixat i stallet. I dag blir det en liten körtur i snön och sedan hockey under eftermiddagen. Hoppas kunna ta lite kort nu när vi har fått lite snö. Ha en trevlig Luciadag.

God luciaförmiddag, och tack för tipsen igår.
Här är det minus 2 gr och det regnar inte, skönt. Ska börja virka de
små tomtarna till granen idag. Hästarna är utsläppta, dags för hund
promenaden snart. Ska även titta på skidskytte på TV.
Var försiktig med alla ljusen idag.
Go förmiddá
Mer snö i natt här så det är riktigt vitt nu. Härligt! Ska lasta vagnen och packa sele och annat till Tjibus, åker upp till Valla i em och kör honom på deras lusse fest. Kul!! Har inte sett ett lussetåg sedan jag var barn…..blir även glögg och pepparkakor har de lovat…..ha en fin LUCIA allihopa.

God eftermiddag har ljust varit och ätit julbuffe Har inte sett en lucia ens Det är svårt att få julstämmning när det bara är översvämmning av vatten över allt På vissa ställen är det 30cm vatten över hagarna och tomt Nu ska jag åka och tvätta bilen både in och utvändigt från lera få se om den fortfarande är en grön bil där under Ha det gott på luciakvällen där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Återkommen till hemmet efter en enormt jobbig dag i butiken, det kom flera kunder idag, säkert två per timme.
Det har kommit ca. 30-35 cm snö, så det kan ju vara en bidragande orsak till folkbristen på stan.
När jag parkerade hemma fick jag knappt upp bildörren… Simon är nu väg och hämtar traktorn, gissar att han får skotta vid garaget först… Han fick ta min bil och köra dit, tror inte han kommer så långt med volvon idag…
God eftermiddag!
Nyss hemkommen efter att ha lämnat Irmelin i Eskilstuna hos mina andra kusar. Mamma fick följa med som sällskap, och Morris busade järnet med en liten heelerflicka, så nu är han ganska nöjd.
Sambon tittar på Miss World
på TV:n. Han skyller på att han hejar på sin jobbarkompis, men jag vet inte jag….
Bäst att steka lite blodpudding, så det blir annat i magen än bara kaffe och gott fikabröd.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Go kväll. Har precis varit nere och löshoppat med grabbarna. Aramon börjar bli en riktig hoppare nu, kul
, i början sprang han ju mest mot hindret och drog ner det i farten med frambenen. Varför hoppa om man kan riva ner det istället…
Annars har jag jobbat på båda mina jobb idag så det har varit en lång dag. Ska nu sätta mig framför tv:n och softa.
Trevlig fortsatt Luciakväll