Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 665 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2008-12-12

Idag är det Lucia i skolor och arbeten runt om i landet, hoppas ni får smaka lussekatter och pepparkakor. Nu måste jag ila.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här har regnat hela natten så det står t.o.m. vatten i trädgården på gräsmattan, när skall det här sluta? Mina pållar får stå inne i dag, i går var dom på rymmen, antagligen för att dom tyckte det var tråkigt i skogen. Dom gick ju ingenstans, utan stod vid stalldörren och ville in. Även gotlandsruss kan få nog av regnet…..

Simma lugnt!

UllisT
0

Go Morron

Här regnar det och är allmänt dystert väder. Känns inte som julen är runt knuten iaf. Trodde man skulle till sonen´s skola och fira lucia men tydligen har dom det på måndag morgon. Tur att sonen är mer uppdaterad :-)

I helgen får man leta efter dom sista julklapparna. Skönt sen e man klar…..kan börja njuta av julen Skrattande

Ha en trevlig dag

karisma
0

God morgon även här i roslagen har det regnat hela natten, min trädgård och hagar har varit vattenfyllda sedan flera veckor. Snart vet jag inte vad jag hittar på för lösning för att hästarna ska ha det bra.  Har bönat och bett till vädergudarna fast det hjälper inte. Hoppas ni får en trevlig helg och lucia Ha det gott där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Tittut
0

Här har det varit sovmorgon. Barnen tog åter och sov över hos morfar och mormor i natt, så jag behövde inte ila upp till stallet i ottan.

Luciafirande på dagis på eftermiddagen idag. Tills dess fortsatt grottande bland ägarbyten. Ni som väntat länge, håll ut! De kommer under veckan som kommer!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

PernillaJ
0

God morgon! Fullmåne idag (yyl). Här i Leksand snöar det, idag igen, -2,8 grader. Det har kommit rätt mycket snö de senaste veckorna, vi har nog en 30-40 cm kanske, vilket är ovanligt mycket så här tidigt på vintern. Jag som avskyr att skotta fnyser grinigt åt snöandet - men när jag läser om allt regn och plask ni har på andra håll i landet får jag mig en nyttig tankeställare. Att klafsa runt i lera är faktiskt botten… så jag ska försöka sluta klaga Glad

I morgon ska det bli uppehåll och kallare, enligt de norska väderprofeterna. Undrar hur många täcken ridhästarna i inackorderingsstallet några kilometer härifrån kommer att byltas på då? Själv har jag en speciell typ av hästar, s k nakenhästar Cool

Tittut
0

# 5 Jag skulle gärna byta bort regnslasket mot snö. Det här är bara för deprimerande. Man måste ju nästan ha pannlampa på dagtid. Tur jag har bra mörkerseende…

Nakenhästar har jag ibland. Nu har de övergått till lerfigurer…

Denna kommentar har tagits bort.
[Tjiwi]
0

God morgon

Här är det riktigt vitt nu och det fortsätter att snöa….jätteskönt. Hoppas nu att det får ligga kvar också. Ska försöka gå tidigare från jobbet ikväll och åka på grötfest med mina kör kompisar-kul!! I morgon lussefirande med barnen på Valla, också kul!!

florence-S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag! Regn, regn regn, det är så tröstlöst. Har iaf släppt ut hästarna Precis och Alex (19-årigt varmblod) snart så står dom vid grinden och vill gå in igen!!

Ska iaf byta gardiner till de röde idag. Vet inte om det blir nån julgran i år. Ha två halvårsgamla kattungar, undrar vad om tycker om kulorna i granen? Nån som har nåt tips.

GAJarhult
0

God förmiddag…

Vi har SNÖ…. Här är vitt och vackert men bara ca 2 cm.

Jag har oxå nakna hästar…. På morgonen idag rullade sig nästan allihop länge och väl i den lilla snön som är här och jag stod å kollade på dem å tänkte då att "så skönt för dem att inte ha täcke"….

[Tjiwi]
0

#9 Ha, ha du får jättekul med julgran och små katter. Det är ju det kuligaste de vet med gran….

Sätt inget långt ner så går det nog bra…kanske!!Flört

Pernille-G
0

I dag har all leran försvunnit under ett vit täcke. Betet har också försvunnit så nu har grannen varit här med hösilage.  Han kom också med nya halmstorballar till lösdrifterna. Ännu verkar dock inte hästarna ha varit inne. Det lager med halm jag la in först ser fortfarande orörd ut. De får mat ute så de tycker väl inte det finns någon anledning att gå in. Alla är nakna - även dottern och svärsonens fina dressyrhalvblod som också går i lösdrift.

[Grabbarna-A]
0

Vad jag är glad att jag har en sluttande hage Glad, ingen gegga här inte! Regnet det bara strilar ner, så himla deprimerande Rynkar på näsan.

Ska snart åka till jobbet, tur man jobbar inne idag.

Ha en bra dag

Reko
0

Även jag har nakenhästar, äntligen efter en period med lerinpackning. En isabell med lerinpackning gör sig inte kan jag meddela. Men det är ju så härligt att rulla sig när man har blivit varm efter att ha lekt sig ordenligt varm en stund…

garrilina
0

God dag! Nu har vi klarat av årets luciafirande, var inte så stort intresse bland niorna i år, men det var stämningsfullt med det som blev. En lottad mörk lucia som var jättevacker. Utanför frikyrkan som vi lånar till den här typ av arrangemang väntade glögg och pepparkakor på eleverna innan vi gick tillbaka till skolan. Nu ska jag sätta betyg på de två nior jag haft denna termin, började redan i morse men internett har behagat att inte fungera sedan blir det sista gången med den nia jag haft denna termin på fredagar. Buss hem eftersom min skjuts har åkt söderut i helgen. Kommer mängder av snö och min bil har ännu inte fått vinterdäck, men startar numera igen. Var tydligen tomt i tankenFörvånad.

Ha en bra fortsättning av dagen.

MagganS-B
0

# 9 När jag hade en liten kissekatt som älskade julgranen så fick hon lite garntomtar längst ner att leka med…..dom blev mycket lekta med!

Jag har också nakenhästar, som faktiskt blivit BORSTADE i dag! Alla lera och smuts väck!

karisma
0

#9 har en liten krok i taket som jag fäster min julgran i med ett vakert lila snöre både för katter och hundar fungerar jätte bra

Jag har nio naken hästar och fem klädda så det gäller att byta mellan pyjamas och utekläder TTystvättmaskinen får gå för fullt en sån här höst

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus

[Croneld]
0

Ja, det har verkligen regnat, så jag tog in några sjöhästar idag! De var glada att få rulla sig i spånet när de kom in.

Tittut
0

Mina märrar ville inte komma in! De stod under granarna och tryckte, och kom inte fast jag ropade länge och väl. Var tvungen att kolla så det inte hänt ngt, men alla gick på benen. Så de krakarna fick vara ute i regnet….. Tyst