Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 720 ggr
Tittut
0

God morgon 2008-12-11

Torsdag morgon, och snart lucia!

Stallet tog lite längre tid i morse, eftersom de två små svarta kommit hem efter att ha gått som sällskapshästar hos grannen i över en månad. Hoppas kunna köra den ena till fodervärden så snart som möjligt, så hon kanske kan komma till start under nästa år.

Idag har jag en passhög att få iväg. Sedan väntar den gigantiska högen med ägarbyten som måste tas omhand.

Ha en trevlig torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God morgon! Här var det segt idag, men har i allafall kommit upp och till jobbet. Min gamla bil står som en lite is och snöhög just nu så sambon skjutsade oss till buss och jobb. Var med jobbet och åt i går kväll och sängen såg jag inte den vanliga tiden, tur att sista passet går bort i dag så jag får åka hem tidigare.Glad

Ute faller det snö och det är fortfarande minusgrader hoppas på en vit jul.

Ha en bra dag!

[Croneld]
0

God morgon! Idag kommer vi att ha generalrep. inför Lucia i morgon på skolan. Skönt när det är över med all träning och ombyten.

Idag är det hovslagararbete på mina killar inför jul. Damerna får vänta till trettondags-veckan.

Ha det gott!

Pernille-G
0

Godmorgon!

I dag skall jag vara hemma, reparera stängsel och städa i stallet. Men först lite tid vid datorn och sedan är det tid att gå och släppa ut Tor och Dansa. Jag var i stallet tidigt i morse och de fick var sin handfull hö och lite morötter. Svårt med lättfödde russ och varma vintrar! Jag tycker inte det borde vara så mycket näring kvar i gräset, men jag måste ta in dem från lösdriften på natten så de inte äter hela tiden.

Ha det bra!

Wruss
0

God morgon!

Seg morgon! Är trött!!! Sitter på jobbet efter att ha fått leta fram (-2 grader och ymnigt snöfall!) lånebilen som jag fick på verkstan igår, till följd av att de behöll min bil en extra dag vid byte av bromsarna. 

Det var en sån där "fullmatad" dag igår. Luciamorgon i skolan, bilen till verkstad, jobb, utvecklingssamtal i skolan, ridskolan… Skönt med en lite lugnare dag idag!! Har inte mer än en kurs i eftermiddag att hålla koll på - ja, förutom jobbet då Oskyldig. Skall nog sätta mig och driva in lite pengar. Inkassohot hjälper faktiskt på de flesta - speciellt nu i "bidragstider". Momsen för november är klar och det är snart dags att börja med lönerna. Jag är i fas!

Ha en bra dag och hoppas fler får snö!

MagganS-B
0

God Morgon!

Hästarna utsläppta, fast alla vände i dörren…..man får jaga ut dom. Jag tror dom tycker att det är alldeles för blött i markerna! Hoppas på lite sol i dag faktiskt, såg ut så när jag var ute. Nu är det jobbet som väntar!

Ha en fin dag alla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Fick just telefonsamtal från sonen som var på besitkningen och fick körförbud på sitt senaste fynd, så jag måste dit och hämta honom.

Röros är inte riktigt lika arg längre, idag har hon inte rivit ner några grindtrådar ännu. Hon är inte nöjd med att inte få snutta på shettisstoet, men jag tror shettisen föl är mer nöjd när hon får ha sin mamma för sig själv.

Nä, mot bilprovningen! Idag är det mildväder, bara -7!

[Tjiwi]
0

God förmiddag

Vitt på backen idag, inte mycket men ändå! Sitter med huvudvärk, är väl sviter efter gårdagens Ullareds resa kanske, sömnbrist? Ska försöka åka till Linköping tidigare idag för att köpa massor glitter och annat att dekorera vagnen med, ska upp till Valla och vara med på deras lusse firande på lördag, då ska jag köra Tjibus och visa lite "maraton"körning i ridhuset. Dagen efter har vi tävling utanför Linköping och då ska jag köra Centri, helt plötsligt så har jag ingen att tävla…fast jag har flera körbara, Wilda är ju dräktig och får således inte tävla, Njord är för ung och Tjibbe är utlånad, så det kan bli. Då lånar man ett fint russ att köra…..

VeronicaP
0

God eftermiddag , även här har det blivit kallt och även med kylan halt och lite snö har det kommit på vissa ställen , det var väl inte mitt drömväder idag med tanke på att jag skulle köra upp för mitt BE körkort idag.

Men det gick bra i allafall så nu har jag fått BE och har bara C kvar hm .

Så nervös som jag var idag har jag nog inte varit sen jag tog körkort förra gången 1985 Flört

Norrveda
0

#8 Grattis, jag vet hur det känns Glad
Jag tog mitt BE i början av året, naturligtvis passade snön på att komma den dagen och det gör ju inte saken mindre nervöst.

Är för övrigt tillbaka på jobbet igen efter nästan 4 veckors sjukskrivning, är dock fortfarande inte bra och det kan enligt läkaren ta upp till 8 veckor innan det har släppt helt Skrikandes. Mina kollegor får ta mig för vad jag är, det är ju iofs bättre med en förskollärare på halvfart än ingen alls Oskyldig.