Tävlingsregistrering årsföl
Har du en framtida ponnytravare i stallet? Glöm inte att tävlingsregistrera årets fölungar! Betala in 300 kronor till Svenska Ponnytravförbundets plusgiro 27 52 19-4 före årsskiftet och skriv hästens namn och reg-nr eller stam på inbetalningen. Har du inte fått passet än så tar du en kopia så snart du får det och skickar/faxar/mailar till SPTFs kansli (huvudsaken är att inbetalningen görs under födelseåret).
Tävlingsregistrering innebär i praktiken livstids svensk tävlingslicens för ponnytrav. Om man tävlingsregistrerar äldre ponnyer kostar det 600 kr, så det är alltså en rabatterad avgift för årsföl under födelseåret. Att unghästen är tävlingsregistrerad kan vara ett säljargument, då räcker det för en eventuell ny ägare att göra ägarbyte hos SPTF (avgift 200 kr).
Och glöm inte att alltid rapportera ägarbyte till SvRAF (kostnadsfritt) på den lösa ägarändringsblanketten i hästpasset också…

Jag betalade in för tävlingsregistrering i måndags 8/12, och samma dag var även hästpass-kopiorna SPTF tillhanda. Idag, torsdag, fick jag brev från SPTF med registerutdrag som bekräftelse på att mina båda föl är tävlingsregistrerade. Snabbt marscherat!

#1 Ährm - om man betänker att det är onsdag idag
blir det i ändå högre grad snabbt marscherat…
Jag har skickat mina + pengar i dag, får se om dom är lika snabba, fast Gotland tar en extra dag…..posteländet!

Också reggat nyligen, gick supersnabbt! :)

Jag har inte fått bekräftat från förra året än så lycka till Maggan!

Vi har fått bekräftat på vår -08

Jag gjorde också det för ett tag sen och fick bekräftat på våran 08