Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettbildserier
Läst 4047 ggr
[Croneld]
0

80-talsbilder

Jag hittade den här bilden på mig och Dorina från 1988. Har du någon bild från den här tiden?

Chirak-96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh vilken rolig tråd. Nu har till och med jag rotat fram gamla foton och scannat in de. Så nu får ni hjälpa mig lite. Jag berättar det jag minns så får gärna den som vet mer fylla på.

Detta är taget sommaren 87 eller 88 på Gotland, Kappelshamn. Vi hyrde stuga där hos fam Gustavsson. Jag lekte då med deras dotter Annika som senare tävlade i distansritt?? Vi brevväxlade i några år men nu är det länge sen vi hördes.

På fotot sitter jag på hennes russ "Alex" och Annika står brevid, hon är nog ca 4 år yngre än mig alltså ca 10 år på fotot.

Chirak-96
0

Hittade oxå en annan som jag gärna tar lite hjälp av er som kan… Som jag minns det hette detta sto Elfrida eller kanske Elfride. Hennes märkning på halsen är ju lite otydlig, kan det stå 511 eller 517? Vem är hon?? Hon var dräktig när fotot togs (87 el 88)

Chirak-96
0

Den sista. Annikas sto som jag tror hette Belinda, här med sin fölunge som jag tror fick heta Molly. Här skymtar även Annikas lillasyster Susanne.

Jag har sökt dessa på Blå basen men hittar de inte. Kan ju bero på att jag inte har fullständiga namn. Hoppas någon gotlänning kan hjälpa mig.

Chirak-96
0

Hittade en till. Detta är min första kontakt med russet! Jag är på ridläger, Gunnorp 1985. Jag är 11 år och hade russet Dior. Han var 24 år gammal och världens snällaste.

PernillaJ
0

#2 Det bör vara Anna-Frida.

#3 Lillungen 2816, med stofölet Prinsess Molly (e Komet 338). Lillungen har eget travrekord 2.16,2 och är mamma till duktiga Bellona N 4502, rekord 1.54,0a

#4 Den här bilden borde Maggan gilla, Dior var en helbror till gamla Divina!

[Tjiwi]
0

Jag och Eliza e. Grane 253 ( kriterievinnare -84)

PernillaJ
0

#6 Jag har alltid undrat vad det var för mödernelinje på Eliza? Vem var hennes mormorsmormor?

[Tjiwi]
0

#7 Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig. Jag tog kopior på alla papper jag hade om henne när jag sålde henne, men de har försvunnit i någon flytt. Men det var full stam, hennes mamma och mormor var inte stamboksförda men sen var de det längre tillbaks. När jag köpte henne pratade jag med Kurt Graaf om stammen och han kom väl ihåg Rosita.

En parentes, hon och Niklas har samma stam, farfar Dröm och samma morfar Seppo……

[Tjiwi]
0

Här kommer en bild från 1986, Solvalla, jag och Grus…….Skrattande

PernillaJ
0

#8 Jag frågade Liselotte som löste mysteriet - mormors mormors mor till Eliza är Julia 657. Jag skrev in stammen i All Breed databasen, se länken i #7. Vet du färg (hon måste ju haft ett gulanlag) och födelseår för Elizas mamma Lizzie?

MagganS-B
0

# Visst är det Dior! Minns honom från Hästnäs……

Otroligt lika dom var Divina 654 och Dior, fast Divina hade stjärn i pannan. Har precis hämtat hennes barnbarns barnbarn i Stånga, lilla Diva Ess, namne med Diva 507, mamma till Divina och Dior!

Tittut
0

´# 2 Måste vara Anna-Frida (511) född 1985 e Petrol 339 u Bruna Böna 2148, såld till Kajsa Johansson, Kappelshamn!

Stamboken är guld värd! Skrattande

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Ledin
0

#1 skön hjälm det där var hehe ursh ja rena dynamiten o vad var lyxet ju den var len o känna på ;) roliga bilder o hoppas du får napp ang dom hästarna du efterlyser. :)

Chirak-96
0

#13 Ha ha, ja dom hjälmarna var rejäla, man hörde inte vad någon sa heller. Verkar som de flesta hästarna dykt upp som jag funderade på. Kul att så många är vakna när det gäller gamla bilder.

Ledin
0

Jag har ju fått bilder får 86 :) då min Kiwi var nyfödd hennes mamma heter Gurka kan ju vara kul o visa dom. (fick visa dom enligt fotografen :) o fd ägaren av Gurka)

Ledin
0

Kanske nån känner till Gurka e Carlie u Nigrita eller har en bild på Kiwis pappa Brokad e Bojar u Polly kan vara kul o se farmor o farfar, mormor o morfar på bild :)  här en till på kiwi 1dag gammal o hennes mor 8år

MagganS-B
0

Gurkan 2625 e. Charlie 186 u. Negrita 2587, antagligen född hos Tore Fahlstedt Gervide gård på Gotland. Enligt Blå Basen fick hon bara ett föl…..

[Grabbarna-A]
0

# 16 När var Gurkan född? Har hon bott i Dalarna?

[Tjiwi]
0

#10 Lizzie var gulbrun, precis som Eliza. Ska se om jag hittar när hon är född. Återkommer om detta.

StuteriSolo
0

Jag hyrde Lizzie på ett jullov 1977, har nog hennes data uppskrivna någonstans:D

MagganS-B
0

# 18 Gurkan var född 1978, hon finns på Blå Basen!

Ledin
0

ja Gurkan fanns på Gotland vad jag fatta det som prata ju med hon som födde upp Kiwi allså Gurkans föl. http://www.allbreedpedigree.com/gurkan där hitta jag henne ner jag kickade lite på Kiwis stam. Kan ju vara himmla kul o få se en bild även på Mangos pappa Julit född 83.

Ledin
0

#16 hon såldes då döttrarna växte ur henne så vart hon flytta vet jag inte alls dom bode iaf på Gotland till Dalarna hmm en bra bit?. Men jag har även en huvud bild på söta Gurkan kanske du känner igen henne?

[Tjiwi]
0

#20 Vad kul, har du haft Lizzie? Jag har en del foton på henne…

Teja-Bea
0

Här är en bild på mig och Tejas Emilio. Bilden är från 89 (tror jag)

De ska börjas i tid om man ska bli proffs!  Flört

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Grabbarna-A]
0

#22 Jag var ibland på Mora ponnyklubb i början av 80-talet och det var en tjej där som köpte ett russ från Gotland och jag har för mig att hon hette Gurkan. Det russet tävlades iallafall en hel del av sin nye ägare, i hoppning tror jag.

Ledin
0

#26 det kan någ stämma bra då fd ägarens döttrar tävla lite i hoppning :) #25 underbar bild :D