Ur spår-bara lite kallprat....
….idag hade jag besök av två hästtjejer som jag känner. De har skaffat sig var sitt russ sto av olika anledningar och var nyfikna på att komma och titta på mina hästar. Mest nyfiken var de att se Njord som de hört mig prata om. De tog med sig pappren på sina ston för att jag skulle få se vad det var, själva kan de inget om just russ. De fick titta i mina stamböcker och hingstkataloger och tyckte det var jätteintressant. Här har vi två nya som blivit frälsta i russ som vuxna. I alla fall så tyckte jag att det var rolig stam på båda stona, ett var en liten fux med ljus man vid namn Essi 3273 -90 e. Fido 305 u. Tessi-Rabalder alltså en halvsyster till Juventus, det andra stoet var också fuxfärgad dock ej med ljus man, hon heter Eriksbyns Dimma 4517 -96 e. Näver G u. Cornette-Denko-Critha-Cribona.
Är det någon som varit i kontakt med dessa…..Essi köptas vad jag kunde förstå av Kjell-Bommarbo, men var var hon innan? Dimma köptes också här utanför Linköping, hade varit ridponny till en tjej som tröttnade på henne, är det någon som träffat henne.
Slog dom på Blå basen och där stod det att Essi haft fyra föl, Dimma ett. Någon som känner till dom?
Ska förstås åka och titta på dom när det blir tid över……

Spännande, hoppas du gav dem tips om denna sida. Alltid roilgt när folk runt omkring en upptäcker att russ är bäst!
Enligt allbreedpedigree så har Essis ena avkomma Trollberg startat på travet. Rek 2.20,1 kan ju sätta ut en efterlysning på ponnytrav.ifokus han kördes av Kusken Emelie Nordin
Dimma är utställd med 37p hennes avkomma finns här på bild http://www.hemsida.net/vastruss/album/Hofsnas_2005/Mr_Pilkington.JPG han står tillsalu av uppfödaren
Tack för upplysningarna, ska vidarebefodra dom.
#1 Jo, jag tipsade dom om denna braiga sida, förstås…..