God morgon 2008-12-08
Morrn!
Grå och dyster morgon igen. Skulle faktiskt gärna gå och vila ett par timmar till i mörkret, men det får bli en annan gång.
Ha en bra måndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Här är det friskt ute, runt -20. Klart tror jag det är, igår hade vi strålande väder och -15 hela dagen. Vi har nu till slut fått klar vår trädgårdshage, och idag får Yazzå och Röros flytta dit, och börja vara inne på nätterna då vi inte har något hus åt dem där.
Idag blir det jobb på em, förmiddagen ska ägnas åt eldragning till hagen. Det är så jobbigt att dra två trådar från stallet och plumsa i djupsnön, så jag lånar ett till aggregat till den nya hagen istället.

God morgon visst är det grått ute som 0# säger men jag är så glad bara det inte regnar Idag fortsätter ute jobb så långt det går pga leran. Sedan blir det nog bara en vanlig måndag Ha det bra på den nya veckan
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Här blir det Luciaträning på förmiddagen och sedan hoppas jag komma hem tidigare idag, vill också mysa omkring lite hemma i eftermiddag.
Ha det gott!

God morgon. Det är 0 grader och lite rimfrost ute. Grått och lite "snöspik" i luften. Är nog rejält halt på "det mindre vägnätet" som de brukar säga på nyheterna… Jag har ju bara kört stadstrafik hit och det är så välsaltat så man märker inte av om det är halt eller ej. Om man bortser från miljön och slitaget på bilen, så kan jag ibland (när jag är trött!) tycka att det är rätt skönt med vägsaltet.
Har fått min nattsömn störd av en av döttrarna, så jag känner mig ganska klubbad just nu, men sitter ändock på jobbet. Skall snart iväg på Skatteverkets "Arbetsgivardagar". Bara jag kan hålla mig vaken…
- får nog sitta ganska långt bak idag!
Ha en bra dag alla "russin"!!