Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 733 ggr
wilson
0

Godmorgon 2008-12-04

Tidig morgon, ska med färjan och hämta häst till syrran… Mörkt och det känns ännu som natt… Ska ¨då tillbringa dagen i Sthlm, Barkaby kanske!?

Ha en bra dag!

Tittut
0

# 0  Häromdagen vaknade Elin vid 7.30 och undrade vad vi gjorde uppe mitt i natten. Jag förstår henne. Det är becksvart fram till 9 varje förmiddag.

Här snöar det stora blöta flingor som smälter innan de ramlat till marken. Ska få hem veterinär idag för att skriva hälsoattest på fölet som skall fara till Norge i morgon.

Annars är jag lite splittrad. Jag fick igår reda på att jag inte får gå på det vikariat som jag skulle ha börjat göra på måndag. Arbetsbrist där också. På ett sätt är det skönt, men ändock synd. Jag har ju ställt in mig på att börja, men jag får väl bara köra vidare, helt enkelt.

Ha en bra torsdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

God morgon!

Här blir det också lite andra arbetsuppgifter, då förutsättningarna har ändrats på mitt arbete, så vi får se vad jag kommer att ha för syssla  på jobbet efter jul. Idag ska jag träna på uppställning med alla stjärngossar inför Lucia, de är runt 30 st i åldrarna 6-13 år.

Ha det så bra allihopa!

karisma
0

#1 Tråkigt med jobbet när man ställt in sig på något

God morgon här snör det fast just nu ligger det kvar på marken över all gegge Nästan alla hagar ligger under vatten och mitt stora krondike svömmade över igår Så vi här i skogen behöver inte någon nederbörd nu, det är synd att det inte finns någon att klaga hos om vädret Sköt om er där ute och kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har det rasat från taket inatt, då är det nog inte så kallt ute iaf :D

Det snöade en del igår, men inte mer än ungefär 5 cm.(Jag har inte varit ut än, jag kan ju bli överraskad…)

Det blir jobb hela dagen även idag och imorgon, min arbetskamrat är fortfarande sjuk.

Peter får skruva isolatorer till bandet idag, så vi kan flytta några hästar till trädgårdshagen.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här snöar det! Skönt!

Jobb ja, det får vi se efter 1/7, eftersom apoteken skall omorganiseras…..jag hoppas egentligen på att man kan få pension……Cool Tycker att 41 år på apotek kan räcka…..

Ha en bra dag!

Wruss
0

Morning!

Här är det grått och runt 0 grader. Snön som kom i förrgårkväll ligger ännu kvar - även om mycket töat bort. Lite ny pudersnö har dock fyllt på under natten. Sitter på jobbet och "städar upp" lite efter den maskinvisning vi hade (med supermycket folk!!!) i förrgår. Skall alldeles snart iväg på ett informationsmöte om de nya reglerna i  sjukförsäkringen. Det är sånt man får "gilla" när man jobbar med ekonomi och personal. Till kvällen är det dags för julfest tillsammans med äldsta dottern. Blir kul!

Ha en bra dag!

garrilina
0

God förmiddag! Över Hudik snöar det för fullt, spännade och se hur mycket det har kommit tills jag ska åka hem vid 17-tiden. Började dagen med att halka på den glashala trappen och ramlade raklång in i hallen igen. Allt det blöta från igår hade frysit på i natt. var lite kalabalik vid utsläpp idag och en dotter som sov över så det blev en senare buss för henne, då fick vi hur mycket tid över för frukosten så det kändes lyxigt.

#1 tråkigt med det det jobb som inte blev.

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Go förmiddag, här är det liiite vitt efter natten men tyvärr blaskigt så det försvinner, Njord utanför köksfönstret nu med världens klampar i fötterna så han kan knappt gå!!

Tittut, tråkigt när man är inställd på något men njut av att få arbeta hemma….

StuteriSolo
0

Här var det spännande att åka till jobbet, halt så det förslår, och PEter fick  åka iväg till Kramfors idag igen. Inget staket idag heller alltså….

Dolores
0

Västkusten är det uppehåll och ngr solstrålar då och då runt 0 grader ser ut som att det skulle kunna komma snö men det brukar ju komma ner i form av regn.. Fortfarnde krasslig men på bättringsvägen.. Må gott alla man…