God morgon 2008-12-03
Morgon där ute På - sidan idag grått, blött, på + sidan det har slutat regna Så det finns en chans att det kan rinna undan lite har en stallplan som står under vatten ca 3dm efter att 76 cm snö smält. om det går skall jag jobba lite häst idag annars så finns det kontorsjobb och hundar Ha det bra där ute och kör försiktigt
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Duggregn i luften, svart som natten i verklig mening.
Passtillverkning idag också, framtill eftermiddagen då sonen och jag ska på utvecklingssamtal.
Blir nog inget större problem att få den här dagen att gå heller.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon i landet!
Varmare ute idag, och det snöar, har väl kommit några cm ser det ut som.
Jobb hela dagen idag igen, hinner inte göra så mycket annat. Borde försöka hinna göra iordning trädgårdshagen, men det ser ju dystert ut.
God morgon!
Heldag till kl 20.00 blir det för mig, personalmöte och skolråd direkt efter den vanliga arbetstiden. Sen ska vi till badhuset (årliga badet inför jul?) på eftermiddagen med fritids så mör lär jag bli. Jag har förberett kvällsfodringen redan.
Ha det bra!

God Morgon! Gårdagens rikliga snöande övergick till regn i går kväll, det har regnat hela natten och gör det fortfarande. Ser ut som havet har tagit tillbaka den mark som den tidigare haft. Lämnade de fyrbenta inne i morse, blir mer att mocka i kväll, men det är inte ett gäng genomblöta som ska in då. Hämtade hem de sista hösilagebalarna i går och de var bara att slänga, blir så mycket mer jobb, de är jobbigare att rulla ut när plast och snören är av. Dessutom är traktorn på lagning.
Ha en bra dag!

Godmorrn! Idag skiner solen på Hästnäs, skönt efter ordentliga skurar regn under natten… Idag står en körtur med Trofe på schemat och så ska jag hämta en vagn som jag ska ha med till Sthlm imorgon då jag ska över och hämta en häst som syster yster ska låna… Ha en skön dag allihop!
God Morgon! I dag syns det faktiskt blå himmel i Ekeby också! Men i natt var det verkligen oväder, regn och storm! Jag har tappat rösten, kan inte få fram ett ljud, så det blir att knipa ihop i dag, för i morgon är det dags för jobb igen. Märrarna är i skogen, Deli och Lova verkar inte sakna fölisarna nånting, men Dulilla däremot, som inte hade nåt föl, gnäggar som bara den…..
Ut i ljuset alla som kan!

God middag! Här i Väckelsång syns solen lite, och man blir så glad. Tyvärr är det blött, blött, blött.
Igår kväll åkte min lilla hingstunge, han ska till Åmotsbruk. Det kändes faktiskt i hjärtat när jag stängde boxen om honom, han såg så liten ut. Det var meningen att han skulle åka idag men de kom i går kväll istället. Tror han tog det ganska bra men hans mamma har gnäggat här hela dagen. Förstår inte vad som är så speciellt med denna fölisen
, de andra fölen hon haft har hon inte lyft svansen för.

Oj, jag får ta tillbaks att det var lite sol för nu snöar det stora blöta flingor 
God middag…….nyss försökte solen titta fram, men det var väldigt kort, grått igen, suck!!
Idag har jag varit hos frissan…..händer inte ofta, gjorde en totalförändring till kort frisyr! Blev jättenöjd, dock fick hon jobba som tusan med alla lockar och virvlar…..