Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 662 ggr
annelie-huskvarna
0

Godmorgon 2008-11-30

Godmorgon på er alla!

Jaha då är det 1:a advent idag, det blir mysigt med alla ljusstakar och stjärnor i mörkret, för nu är det verkligen mörkt. Snön som föll förra helgen och gjorde det vitt och vackert ute, hade passat bättre denna helgen. Tyvärr fick den ju inte ligga kvar, så är det ju nästan varje år men ändå blir man lite besviken när den försvinner.

Nu ska jag snart äta lite frukost och sen ska jag åka upp till stallet och släppa ut pållarna och ge dem mat. Sen blir det en härlig ridtur för att sedan återgå till att plugga. Måste städa med innan jag adventspyntar lite…

Ha en underbar dag! Glad

MagganS-B
0

God morgon!

Det är i dag det skulle varit lite snö så man fick lite julstämning i förväg…..Jag skall jobba och det är julskyltning i stan, kommer väl att vara fullt med folk! Synd att regnet hänger i luften. I går var det så mycket vatten i hästarnas hage så dom ville inte gå genom vattnet för att komma in, då var det bra med nya stövlar uten hål så jag kunde hämta en i alla fall, sen kom dom andra efter…..

Ha en skön första advent!

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Här har vi också lite blask och slask i advent. Lite småpyssel blir det nog, fast vi började igår att sätta upp lite ljusnät i träden, det blir lite ljusare ute i trädgården då. Ha det så bra!

Foto & copyright: www.fotoakuten.se

[Tjiwi]
0

Morron, grått och blött och ingen adventsstämmning alls tyvärr! I dag ska jag åka till ridhuset med Njord och köra för min tränare för första ggn, det ska bli såå kul!

UllisT
0

Go morgon, även här trist och tråkigt men kan se fram emot att gå igenom alla fina saker man fynda på Globen HorseShow i helgen.

Ha ha undra vad pappa säger när hans barnbarn har valt en svart/guld glittrig grimma åt Winnica. Dom tyckte att hon var värd att bli fin till jul.

Ha en bra dag!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har det kommit ca en decimeter snö, och det snöar för fullt. Vid tolv ska vi återvända till julmarknaden med ponnyerna, få se hur många barn det finns idag då….

Julstämning har vi fullt av här :D

Hade tänkt börja göra iordning vår trädgårdshage som vinterhage, men jag tror jag lägger ner det projektet till imorgon. Vår ettåriga russing jagar bort shettisfölet från mamma och diar själv, det tycker jag inte är så bra, så hon får flytta med en tant till en annan hage, och stå inne på nätterna.

garrilina
0

Go Morgon! Har gärna bytt till mig en del av #5 snö, här regnar det för fullt och har gjort det sedan tretiden igår em. Det blev en rejäl isgata till de fyrbenta skulle in. Idag fär de stå inne och äta morgonfodret isen är visserligen borta men de var inte torra från igår än. Få se om det blir en tripp till stan för att se på julskyltningen och alla kringarrangemang, men då bör det sluta regna.

#3 Lycka till och Grattis för Wildas prestation i går.

Ha en bra dag, glöm inte att släcka ljusen.

PernillaJ
0

God Lissjul! Första advent är Lissjul för oss Leksingar (lilla julafton alltså), och passande nog snöar det. Det är "sludden" som de norska väderprofeterna utlovat som singlat ned sedan tidigt i morse. Plus 1 grad och ganska kladdigt - men i alla fall vitt på marken, det lyser upp.

Jag är litet ambivalent inför ljusdekorationerna som glimmar och blinkar i villaträdgårdarna den här årstiden - ibland fläskas det på bra mycket mer än vad jag tycker är smakfullt - jag är gammalmodig nog att opponera mig mot Disneyfieringen av julen. Men, idag ska jag i alla fall bidra till att jaga bort vintermörkret genom att hänga min nyinköpta ljusslinga i ett fönster.

Tittut
0

# 7 Håller med dig fullständigt, om att det på många håll slår över till att bli överdrivet vad det gäller julande. Här kör vi på den sparsamma jullinjen, men lite ljusstakar kan vi nog klämma upp!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

#6 Tack och bock!! Kan meddela att Njord skötte sig helt perfekt, som alltid. Skrek en del visserligen men vad sjutton, han är ju hingst! Det är faktiskt bara sextonde ggn han är i vagn, det kan man inte tro. Mina tränare och publik tyckte han var jätteduktig, och han charmade de som var där……kan bara säga att jag älskar honom mer och mer hela tiden!