God Morgon 08-11-29
God morgon! En grå morgon med -4 och rimfrost på allt, de har lovat snö hoppas det inte blir regn istället. Klev upp och skjutsade dottern till Järvsöfaks stall i morse där hon ska jobba idag, så då blir våra enbart min lott idag. Ska fixa lite ljusstakar i fönstren och hoppas hinna byta gardiner i köket också. Tänk att det redan är första advent, blir ytterligare en jul som det ser ut för oss utan att huset är färdigrenoverat.
Ha en bra dag!
God Morgon i geggan!
I alla fall är det vad vi har här. All snön är borta, bara leran kvar!
Nu skall alla stjärnor och adventsstakar upp! Ha en bra dag!
Morron, grått och blött…..ska åka med Wilda till Åtvidaberg där hennes lilla ryttare Elvira ska rida L:C dressyr för första ggn, spännande.

#2 Önskar Wilda och hennes ryttare lycka till!
God morgon!
Idag har jag släppt ihop Susa med alla hästarna. Hon har gått med Manda i den inre hagen, och de äldre damerna som har respekt för tråden i den yttre hagen (så de inte ska komma ut nu när elen har varit av). Nu ser jag eltrådarna igen, har inte haft ngn ström på den här veckan, för det har varit snö över två av trådarna och delvis på den tredje.
Vi ska en sväng in till stan och gå på julmarknad.
#2 Lycka till
Har kommit hem från jobbet för ett tag sedan och dessutom hunnit mocka. Ska snart börja plocka fram alla ljusstakar mm inför morgondagen.
Ha en fortsatt bra dag
-10 grader , solen har varit framme en stund, men börjar försvinna nu , håller på och städar , har handlat lite (nya julgardiner till köket) ska ta fram ljusstakar , men innan dessa ska jag ut och rida ett av kallbloden i snön. såg på yr.no att imorrn ska det vara "sludd" och plussgrader *usch.
Det sent födda russfölet (15 sept) tycker det är skitkul att springa i snön och terroriserar alla han kommer åt i hagen….. vilket inte uppskattas av alla, fast
Hej igen…….en liten rapport från tävlingen, de var så duktiga. Elvira är bara tio år och detta var hennes första tävling-stort!! Det var Km för Åtvidaberg och privat ponnyerna tävlade mot varandra oavsett kategori. De var 9st. Elvira var så duktig så, Wilda är en ganska tuff dam, de kom fyra endast 1 poäng från trean och placering, det tycker jag i alla fall var jätte bra, Elvira log med hela ansiktet och var jätteglad hon med. Tyvärr glömde jag kameran, de var garanterat dagens sötaste ekipage i alla fall!!
#8 Grattis!
# 8 Kul visst är det bra att ha lite mindre och yngre ryttare. Hos mig är det helt dött på vintern, på sommaren har jag lite sommargäster som gillar att rida. Jag bor för öde helt enkelt!

Gokväll i landet!
Här har vi haft ca. 20 minus hela dagen, nu börjar det dra in moln som det flingar litet ur, så aktuell temp är -13.
Har haft ponnyridning och vagnåkning på julmarknad idag, inte så varmt att sitta på kuskbocken i tre timmar, sedan gav vi upp. Få se hur det blir imorgon, varmare ska det vara men snöfall hela dagen.
Har tinat upp till slut, vi eldar för fullt i både kök och sovrum.
#9 Tackar!!
#10 Jo, det är jättebra att ha en liten som kommer, tyvärr behöver hon ha hjälp av sin syrra eller mamma ännu så det blir inte så ofta som hon vill själv……