God morgon 2008-11-28
Här är det grått och trist och hur uschligt som helst. som tur är har det töat snabbt, så den lilla is som låg i går är redan borta.
Bortajobb hela dagen idag. Bara en vecka kvar innan jag börjar jobba halvtid, känns sådär….
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Ja i morse halkade jag runt lite med höbalarna. Nu har all snö rasat ner från taken och jag behöver inte vara orolig att man ska få 1000 kg blötsnö i skallen vid stallet.
Hemmadag idag för vi är förkylda. Ha det så bra!

God Morgon! Segt och grått i dag med +6 utomhus. Isen från igår var iallafall borta nu på morgonen.
Ha en bra dag!

God morgon , här har det regnat och blåst hela natten och gör så fortfarande.
Idag på eftermiddagen ska vi åka mot Tyskland , vi ska till Flensburg och då får man köra genom hela Danmark och vi behöver inte åka båt , det är jag och sambon och lille Albin, mamma och pappa vi ska åka i deras husbil , det är praktiskt man kan stanna och äta vart man vill och sova med *S* kommer hem på söndag igen.

God morgon har tagit sovmorgon klev inte upp förens 7 Lite trött efter 2 dagar kurs på slu med tidig uppstigning vid ca 4 tiden Ute på tomten och min skogsväg är det en halvmeter tösörja så jag tänker gå mellan stallen idag för det gick knappt att komma hem med bilen igår Övriga tiden på dagen blir nog att laga staket Ha det gott där ute
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God Morgon!
Inget snö kvar nästan, bara lite i dikena…..hur mycket vatten som helst. Hästarna får stå inne i dag, dom mår bättre på ett torrt golv än i 20-30 cm vattenplask! Själv skall jag jobba!
Ha en bra dag!

Godmorgon i landet!
Här är sisådär fem minus och det har snöat nästan en decimeter inatt. Peter har ju något att göra idag iaf, skotta all snö här och nere på gården… Schaktbladet på traktorn är guld värt! Snöar det litet till kan vi börja ploga väg på åkrarna nere vid sjön, så har man någonstans att köra kälke. Idag är det jobb på em som gäller.
Morron
regn och plus7…….det varierar i alla fall! Ska gå ner och göra stallet nu sedan ska jag gå in och plocka fram lite ljus stakar till advent och göra lite mysigt, fast det hade varit roligare om det var vitt ute….

God dag =) Nu ska jag till jobbet! Ha det så trevligt.
//Mickan

God dag :0)
Endelig oppholdsvær, ca halvmeter med snø, det rekker!! Håper på et par-tre minus og klarvær framover så vi får gode treningsforhold. Trivelig for både Blondie og meg.
Jeg ser masse hester etter veien i mørket…. Husk refleks!!! Både på hest og mennesker, foran og bak !!!
Ha ei god helg alle sammen ! :0)
Här är nästan inget vitt kvar på backen och ingen is heller som tur är. Inte hann man få sig en ridtur i den härliga snön heller så jag hoppas snön kommer tillbaka snart.
Ska snart iväg och jobba men innan dess ska jag försöka hinna med lite pyssel här hemma, ha det gott.

Go kväll…. Sista kvällen i Åre, underbart skönt att imorgon bege sig hemåt. Idag har vi vart inomhus och hjälpt Mattias med kanalsökningar. Kev är fortfarande förkyld och ganska mammig…
Ha en trevlig helg allihop!