Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 571 ggr
karisma
0

God morgon 2008-11-25

Morgon där ute Det har fallit mera snö i natt men det är ju + grader så den blir så blöt och tung.  Idag kommer sotaren undrar vad han tycker om min skogsväg och all snö på taket Små killarna 1-åringarns är väl de som uppskattar snön mäst för de far fram som idioter hela dagen förutom korta stunder när hungern tar över Nu är det dax att starta snöslungan så småhundarna får gå ut sedan till hästarna Kör försiktigt och ha det bra idag där ute

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här har det slutat både snöa och blåsa, skönt!

Idag är det jobb på em, och ridning ikväll. Peter är på väg till Dalarna med ett lass och vänder väl hemåt imorgon.

MagganS-B
0

God Morgon!

Här har vi säkert 20 cm snö, men bara ett par grader kallt. Har hostat hela natten och var tvungen att stiga upp och ta Ipren och hostmedicin, kunde inte ligga längre. Skulle ha jobbat, men det får nog vara i dag också…..

Snön var för hård för snöslungan, men grannen har ju traktor…..

garrilina
0

God morgon! Blåsten har avtagit och det är snö så pass att det är vitt, -1. Kändes riktigt skönt. Jobbar kort dag i dag och sedan blir det stallet, ska till vet. på em med ena tiken hon har tappat i vikt sista veckan och kräkts upp maten ett par gånger, känns inte bra.

Ha en bra dag!

Tittut
0

Morrn!

Sovmorgon idag också, men nu verkar det lugnat ner sig med snöandet.

Sladda försiktigt och krya på er ni som behöver det.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Croneld]
0

Ytterligare 20 cm har det snöat i natt, bara att fortsätta att skotta.

Ha det bra!

[Tjiwi]
0

Morron

Här är det snö och grått!! Det får gärna ligga kvar för det är så ljust och fint men det ska ju töa på onsdag sägs det…..

Ska gå ner och släppa ut pållarna nu och mocka, sedan blir det ett varv med snabeldraken…..Obestämd

russigabettan
0

Halloj ute i snölandet. Tung snö idag, trodde aldrig jag skulle få fram bilen. Kom försent till jobbet idag också, fasen vad svårt det är när man ska få upp barnen ur sängen och man helst själv skulle vilja sova. Jag funderar starkt på att ta ett par foton för julkort innan snön försvinner lika fort som den kom, tänkte vara duktig och försöka få med ungarna och Liiz på en bild tillsammans, har alltid velat ta en sådan bild, men aldrig kommit till skott.

Vi kämpar på hemma, det är tungt att bli lämnad av sin man utan att han sagt ett ord till barnen, jag fick vara boven. På fredag blir det en tur till barnpsyk med dem, de mår så fruktansvårt dåligt båda två. Jag ska klara detta om inte annat så för mina älskade barns skull, idag måste det bli lite stallterapi för det blev ingen ridlektion för Jennifer igår, jag vågade inte köra i stormen.

Attans nu snöar det igen!!!

wilson
0

Godförmiddag! Nu har vi vaknat efter en at sovit ikapp lite… Kevin är fortfarande förkyld och inatt va vi vakna en stund vid fyratiden…. Tur att Tv finns… Nu har äntligen nedräkningen börjat tills vi får åka hem igen, längtar hem….Fortsatt kallt väder men inget snöfall, ännu…

Ha en bra dag!

[Grabbarna-A]
0

Jag är helt slut efter att ha haft stalltjänst nere på ridskolan hela dan, är inte van Tungan ute, kul men slitigt att jobba 7 till 18.30. Sambon fick mocka hemma för jag orkade inte. Ska jobba där hela dan i morgon oxå, (om jag tar mig ur sängen Flört).

Ha en bra kväll