Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 720 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2008-11-24

Insöade i norra Roslagen! Så jag kommer inte till jobbet. Det är upp till låret på vissa ställen på vägen. Den lilla vägen innan min hage är inte plogad. Det är så mycket snö i drivor så jag får inte ut hästarna. Snön är högre än Manda (shettisen) precis där jag ska gå. Väntar på plogbilen..

UllisT
0

Go morgon…..kommer inte heller till jobbet men som tur är så kan jag jobba hemifrån. Så det är bara njuta av värmen inne och ta en kopp te och börja jobba. Ha en bra dag.

Tittut
0

Jag tog sovmorgon i morse. Var upp och klädde på mig vid 5 som vanligt, men gick in igen, då jag såg hur mycket det blåste och snöade. Hästarna fick vänta inne tills att jag körde sonen till skolan, så att han skulle slippa gå till bussen i snöstorm. De verkade inte så ledsna för att få vara inne ett par timmar extra.

Idag blir det hårdkörning med lite skrivjobb.

Ha en trevlig måndag, med eller utan snö.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

garrilina
0

God Morgon! Här har hästarna fått stanna inne idag, stormar så det finns inte ett höstrå som stannar kvar i hagen. Snö är det bara enstaka små sylvassa korn av än så länge. Alla våra tomma torvströsäckar som jag packar hö i hade smitit ur sitt föråd p.g.a att porten blåst upp så de har jag fångat in ett par hundra meter ut på grannens mark de hade fastnat i ett dike med nyponbuskar. Nej nu blir det dusch och ila iväg till jobbet för mig. Jag tar mig dit i alla fall.

Ha en bra dag.

Saiop
0

God morgon, jag sitter hemma här och det har varit snöstorm över natten och all busstrafik i norra roslagen är inställd så jag kommer inte till skolan, vi har hur mkt snö som hälst ute och flera hushåll är utan ström! Jobbigt!!

Utanför mitt hus har plogbilen gått nu 2 gånger på ungefär 30 min. Det snöar igen direkt!

MagganS-B
0

God Morgon!

I natt har det varit svårt att sova…..vinden tjöt i huset och snön slog mor fönstret. Drivan utanför stalldörren är ca. en meter. Hästarna får stå inne dag, ingen idé att dom får jaga sitt hö i hagen…..Här på Gotland har dom inte ens fått upp snökäpparna, så det är jättebesvärligt både för snöröjarna och vanligt folk att se var vägarna går. Det är tydligen lika överraskande varje år att det kan bli vinter!Skrattande Jag stannar i alla fall inne, är fortfarande mer eller mindre däckad p.g.a. nåt virus som intagit min näsa och hals!

PernillaJ
0

God morgon! I Leksand är det minus tre grader och blåsigt, men det har inte kommit speciellt mycket snö, några centimeter kanske. Ni får gärna behålla snön i öst. En sån här dag hade det varit bra om mina projekterade foderhäckar hade existerat även i verkligheten, för att förhindra att fodret blåser bort ur hagarna.

Exakt en månad kvar till julafton!

Klockan 10.07: Skrattar bäst som skrattar sist - nu är det full snöyra här också. Morr.

Lisa-trollet
0

God morgon! Här är de -5 grader o snöar, men inte så mycke blåst än iaf, hoppas vi slipper de. Idag ska jag roa mig med att dra av skorna på dom som har så dom slipper snöklamparna. O så kommer Emelie ut i em så de blir väl iaf en ridtur, hinner de komma mycke snö så blir det nog lite tolkning.

Ha en bra dag

SofieStrindlund
0

God Morgon! :) Jag var upp till hästarna och skulle släppa ut i morse, men som det stormade i går kväll så tänkte jag att dom skulle få stå inne om det fortsatt! Men i morse när jag kom ut så hade det slutat snöa, så det blåste bara… Så dom fick gå ut, vi kanske tar in dom lite tidígare i stället, dom blir så yschig i blåsten i vilket fall! Näe, nu ska jag ta tag i städningen! :) Längtar till juletider :D

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det ett par minus, blåsigt och snöar. Besvärligt väglag, men inte någon större fara om man kör som folk. Det har väl kommit 10 cm fluffsnö, som yr omkring överallt.

Jag blev farmor inatt, precis en månad för tidigt, har just fått en bild på underverket:D

Annars är det jobb som gäller idag, smådjuren har fått sitt, av hästarna såg jag inte ett spår, de har nog parkerat vid balen och går upp om det mojnar eller de blir akut törstiga. Men är det tråkigt väder kan man ju stanna vid balen hela dagen…

Norrveda
0

God morgon här också i snön.

Har precis släppt ut hästarna som var mer förtjusta i snön än vad jag var. Fick skotta mig in i stallet och det var inte lätt då snön går över knäna, orken finns inte riktigt än så jag blev helt slut innan jag ens hunnit in i stallet.

Tittut
0

# 9 Grattis Bisse! Jag kommer ihåg när du gick med Johanna i magen och jag träffade dig på Kolhammar..

Farmor, känns det inte lite konstigt?

wilson
0

Godmorgon! Här är det kallt som rackarns men inget snöfall och ganska lite vind… Kevin är lite piggare idag, hade feber igår kväll men det har släppt under natten och det är skönt! Kör försiktigt ni som ska/ kan åka ut på vägarna!

MagganS-B
0

# 9 Grattis Bisse och Peter!

Anna-Uppsala
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla => Men om det är Johanna som fått en bääb, borde väl Bisse vara mormor och inte farmor?! *kliar skallen* Grattis i vilket fall!

Här sitter jag och ser ut i snöyran, och är glad åt att det inte var i dag som Hjördis fick sin nya kompis hemkörd - nordsvenska bruksstoet Silla. Vi hämtade hämade henne i går, då snöade det också, men inte som i dag på långa vägar.

Så här såg tjejerna ut när de hälsade på varandra i hagen!

Det ska bli jättekul att börja rida igen, och flickorna är redan goda vänner - även om det piips en del när de pratar med varanra. Typiskt tonåringar, liksom! *sss* ;)

SigneK
0

Ihh Hjordis, vad liten hon ar bredvid den dar giganten :D

Tittut
0

# 14 Antar att det är Jerry, men jag minns lilla Bisse med hennes stora mage, och det känns inte som att det är så länge sedan. Förvånad

[Grabbarna-A]
0

#9 Grattis Bisse Glad.

Här har det blåst och snöat en hel del idag. Mitt arbetspass i dag ute i det fria i 4 timmar gjorde mina kinder ganska så rosiga…Väldigt uppfriskande men det var ganska så skönt att få komma in.

StuteriSolo
0

#Helt rätt, Jerry är numera stolt fader, bosatt på släktgården Droppsta med sin fru, och inte var det så länge sedan de var små, var TAR tiden vägen????

Impulz
0

God Kväll i ruskvädret!

Idag har alla hästarna vilat, gick ju inte att göra något när vädret är såhär… Men igår var iaf Ella på löshoppning för första gången, jätteduktig var hon och hoppade på riktigt bra trots att hon aldrig har sett varken en bom eller ett ridhus förut! Hon var klart minst oxå, en massa halvblod och sen var det hon och hennes reskompis Erinmore Golden Marble (connemara) som ju är avsevärt mycket större än henneSkrattande