Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1408 ggr
karisma
0

God morgon 2008-11-22

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgon där ute Roslagen bjuder på snöväder och -0,5 det har kommit över dm med nysnö under natten. Mina små hundar såg ut som snögubbar när de kom in så det blir till att starta snöslungan så de kan gå ut (livet med långhåriga små hundar) och kissa. Idag ska jag hjälpa x-et att sära på kvigor som skall gå till liv försälning det blir lätt i nysnön att fösa dem hagen är bara 130 h stor hoppas ni andra har roligare saker på gång Ha det gott där ute och kör försiktigt

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

MagganS-B
0

God Morgon!

VI HAR SNÖ!!!!! I natt har det snöat ca. 3-4 centimeter och allt är så ljust och fint! Kallt har vi också, det har varit -5 i natt. Jag skall försöka kravla mig ut och ta några foton på fölisarna första gången i snön……känner mig inte alls i form, halsontet är kvar + snuva och av alla jäkligheters jäklighet, ont i ett öra! Trodde det var barnsjukdom, inget som gamla kärringar kunde få…….

Ha en bra lördag!

VeronicaP
0

God morgon , ska väl snart köra sonen in till torget på stan då de ska stå där och sälja kakor och bullar idag i några timmar. ( som är hemmabakade)

Sen är det avslutningsmiddag med travet och lite prisutdelningar och sådant i kväll också.

minusgrader ute men ingen snö .

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Vi har litet varmare än igår kväll, bara -12. Eldar för fullt i köket, och ska strax äta frukost. Idag bär det av till Boden för bowling med de andra i travklubben, hästarna vilar i form. De tränar hårt på att äta storbal iaf :D

Det har snöat en hel cm till här, så vi har två cm snö nu… Fast det räcker för att det ska bli ljust ute iaf.

PernillaJ
0

God morgon! Fast Malin, vad har ni för almanacka i Roslagen? Visst är det den 22:a idag…

Minus tre grader i Leksand, litet grått och mulet hittills. Jag ska ta mig an att städa och sortera tvätt och allmänt snygga till mitt hem. Jag brukar säga att jag städar minst en timme varje dag - fast i stallet, då… inomhus blir det mer oregelbundet.

wilson
0

Godmorgon! Här i Åre är det fortsatt kallt och lite snö kommer ner… Idag ska jag städa lite och så ut i snön och fotografera lilleman. Fick rapport att det nu är lite snö hemma, skönt då kanske man slipper slasket!?;) Ha en bra dag!

garrilina
0

God Morgon! Snö har vi inget av här uppe än, men det skulle komma…. Det lilla som kom tidigare är borta. -4.5 grader är det och en bitande vind. #1 Att det var en barnsjukdom Gladoch inget för dem i min ålder konstaterade en läkare för något år sedan när jag kom in med ett öra där trumhinnan sprack. Skrikandes Krya på dig!

Nu till de dagliga sysslorna.

Ha en bra lördag!

HannaIndigo
0

Godmorgon! :)

Nu har äntligen snön kommit till Skåne också! Frimma tkr att det är jättekul o springer race i hagen me stortravarna. Blev jag som fick sköta morronfodringen i stallet idag nu när stallägaren är i Spanien o hare varmt o skönt .. Det blir nog en skön dag iaf o jag får också ta me kameran så vi får lite fina vinterbilder! Ha de bra o kör försiktigt :)

[Croneld]
0

Där jag bor i Roslagen är det både snöigt och den 22/11.Oskyldig 

Hästarna ser så fina ut i snön och Toffifee och Dorina har stått i vindskyddet i natt.

De var lite skeptiska i början, precis som de sa: ett sådant där ställe behöver inte vi! Fnys!

Men ha ha jag fick rätt, de gillade det trots allt! Tanterna är så roliga, snälla men lite småputta och malliga ibland!

Ha en bra lördag dit ni ska allihopa!

karisma
0

Måste man veta viilken dag det är Oskyldig

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Rolla
0

God förmiddag! På vår del av ön har det också snöat, men inte så mycket. Alldeles för lite tycker barnen.

Wruss
0

#10. Vad stor hon ser ut Kristina Glad!!! Och han också för den delen…. Oskyldig

Rolla
0

#11 Ja, hon är ganska lång, hon har nog vuxit en del sen du såg henne sistGlad Pion också.