God morgon 2008-11-20
Torsdag igen och mitt nya vikariat närmar sig. Då blir det slut på att gå hemma och ha det bra, åtminstone halvtid.
Idag ska jag iaf vara hemma och jobba. Får se om jag åker på sopplunch i församlingshemmet, eller om jag hittar nåt ätbart härhemma.
Hoppas ni får en bra torsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon!
Här vare snö och blask med några plusgrader. Nu gäller det att klä sig rätt, dag för dag.
Arbete väntar och senare ikväll kommer hovslagaren.
Ha en bra dag!

Ännu mera snö i åre, kevin glömde att vi är på semester så han vaknade vid sex i morse… Jaja så kan det bli när plogen ångar förbi precis under fönstret.. Idag ska vi pröva öppna förskolan på åre församlingshem, ska bli spännande. Det går nerför dit men ska vi ju upp igen, känns jobbigt redan nu och det är två timmar kvar tills avfärd;) Ha en bra dag och kör försiktigt ni som ska ut å åka!

God morgon!
Usch jag vill bara ligga kvar i sängen. matteprov idag
…. och efter skolan ska man packa och städa rummet… och sen så ska vi ha med oss hästar in till travet på kursavsluting.
hoppas att ni får en trevlig dag
God Förmiddag!
Jag vill också vara kvar i sängen, har feber och jätteont i halsen…..Kan Jang och Ipren blir det i dag, och massor av thé med honung och citron!

God förmiddag! Idag vaknade vi till ett vitt landskap, pudersnö över allt, skönt att man slipper se all lera. Evald fick sin gippshov utbytt till ett lättare bandage i går kväll och fick gå runt på gången när vi mockade, deltog mycket aktivt i matningen av marsvinen, deras hö var jättegott.
Krya på dig #4
För mig väntar utvecklingssamtal i kväll efter mina lektioner så det blir sent.
Ha det bra!

Solen lyser utanför fönstret idag, men jag tycker det hade kunnat regna småspik för min del. En j-a skitdag om ni ursäktar språket. Inget man ska ventilera här egentligen, men ibland har man inget annat sätt att få ur sig saker. Min man meddelade mig igår att han ev tror att han vill separera, han ska bara bestämma sig först och tänka färdigt. Det kändes ju skönt att bli knockad av det en onsdagkväll.
För att vara positiv istället till er alla russingar i landet kan jag säga att jag ser fram emot 3 starter för varmbloden, Mambo Nr Five imorgon och Emma Flower återigen på V75 lördag, samt Jennifer Flower på lördag, dock utanför V75.
#4 Krya på dig och var rädd om dig, halsont är bland det värsta jag vet, jag tror bara det är magsjuka och kräkas jag avskyr mer!!!
Stay strong!
Morron
Sol och kallt idag. Skönt att slippa lera idag i alla fall. Borde städa lite idag men…..
Ha en bra dag.
Godmorgon - eller heter det god förmiddag så här dags, kanske?
Long time, no see - men det har varit så himla mycket annat.
Gerda har flyttat till Skåne och trivs jättefint. Hon går med en valack som heter Curry, en d-ponny, som är född på Klintebys tydligen - och i 20-årsåldern. Hennes ego har blommat ut fullständigt nu när Hjördis intel ängre är i närheten, och hon styr och ställer med stackars Curry hela dagarna.
Min mamma har fallit pladask för Gerda dessutom, så hon ska få ett medlemskap i Skåne-Russ i julklapp! *sss* Det var väl på tiden at hon också blev russfantast, tycker ni inte? Hon är ju bara 73 år i år …
Hjördis är kvar här hemma, och vilar i lugn och ro. Hon har fått hovledsinflammation (troligen) i båda fram och äter butta. Hon har ju varit mystiskt halt till och från väldigt länge, men ingen mer än jag har sett det - och det har bara synts på böjt spår.
Det var faktiskt en så liten hälta att vet.studenterna som var med veterinären ut inte såg den, förrän veterinären visat mer exakt vad de skulle titta efter och hur. Men vår duktiga vet. lokaliserade hältan och nu hoppas vi på ett snabbt tillfrisknande.
Hjördis ska för övrigt snart få nytt sällskap i stallet - mörkbruna bruksnordisen Silla flyttar in på söndag, om allt går som det ska! :)
På bilden ser ni Silla till höger, hästarnas husse i mitten samt Sillas lillasyster Brisla. Brisla är 2 år och till salu, om någon skulle vilja ha ett komplement till russen i stallet! Hussen däremot är INTE till salu! ;)
Nej, dags att avgå mot jobbet!
Ha det så bra allihop och sköt om er och era russin!