God morgon 2008-11-17
-3 med fin luft och klar himmel. Det ser ut att kunna bli fint idag.
Hästarna har kommit ut, och Umbras föl var lycklig att hitta mamma igen, efter att ha fått tillbringa sin första natt själv, dock med mamma nosbar i boxen bredvid.
Ska nog försöka artikeljobba idag och låta passen vila ett par dagar igen. Denna vecka känns rörig redan nu!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Godmorgon!
Efter en rolig och givande helg i Tranås, så ska jag åka till Linköping idag och träna med Manina. Det ska bli jättekul som alltid :)

Jag hade också glädje av månljuset i morse. I går eftermiddags när det blev mörkt hade jag fem nyflyttade hästar i hagen härhemma. Vaknade tidigt och kunde gå ut i månljuset och konstatera att allt så bra ut.
I dag skall jag arbeta hemma

Godmorgon i landet!
Här är klart och kallt, även om vi har fem minus bara. I byn är det säkert åtta minnus..
Simon är i farten, och Sara har sovmorgon. På mitt dagschema står jobb 12-17.00 och städa i kontoret, ikväll kommer en försäljare på besök(för hästgrejer, inte dammsugare:D)
Barnens ena kusin medkom med en son igår, nu har de två kusinbarn.
# 2 Vilken liten söting! Grattis!
God morgon!
Som vanligt ser det ut att bli fint väder när jag skall jobba, fast jag hellre skulle vilja vara hemma och putsa fönster…..
Efter helgens regnande så ser hästarnas hage återigen ut som en swimmingpool, så i dag får dom stå inne med stora dörren öppen så dom "nästan" är ute! Även om det är torrt där dom får sitt hö, så soppar dom omkring i allt vattnet och ser ut som lergubbar när dom kommer in, förhoppningsvis har det sjunkit bort till i morgon!
Nu väntar som vanligt på måndagarna, jobbet!
Ta det lugnt ni som har halka på vägarna!
God Morgon.
Bild av Mattis & Gumma GR 49
Söndag samlade vi ihop 900 pels-skind från Gotländska Pelsfår i Østjylland. De skall skickas till Tranås, Sverige för beredning.
Mattis ( ½ år ) börjat lite NHS fölträning och hans mamma Gumma GR 49 ridning och körning till Top-cup-vest 2009. Hon har avelsferie i 1½ år.
Djumper, min bom-stärka russ på 5½ år träner till brukskörning i 2009 med förbild i den Svenska legenden: Anita Eckebring och Löjstas Parwik NM/SM.
Hälsning till er alla i östarleden. bj
Morron
Minus och sol idag. Ska åka och besikta bilen snart, upptäckte när vi kom hem att det var körförbud, missat besiktningen-igen-tur att det inte hände nåt på resan då, hem från Arlanda, ja så är det när man är vimsig!!

Gomorgon! Snö och minus och blåst så idag stannar vi nog inne och försöker få dagen att gå iaf! Mattias jobbar på så vi ska nog åka in till Östersund nån dag och kolla läget.. Httade ett bad igår så nån dag blir det badtajm! Ha det gott!

God förmiddag! Sol och isande vind. Har hunnit in till vet. med en av hundarna efter utsläpp och innan jobb för en odling av det hon har i sina öron. Nu väntar lunch och två pass lektioner till i em. och kväll är det fyra utvecklingssamtal inbokade.
Ha en bra dag!

#6 Trevligt att höra från danska russentusiaster som gör PR för rasen och visar på russets breda användningsområden!

Go'förmiddag.
Här är det kallt och rått, men sitter ändå med dörren öppen utåt, så man kan ha koll på hunden. En mindre förändraing i häst-beståndet har gjorts och för tillfället strosar Allgunnens Yra omkring hos oss med Ina. Zamir har flyttat en bit och ska vara licensponny åt en flicka i vår. Snällare ponny att ha till det går knappast att finna.
Tror Ina saknar honom, hon går och letar efter honom studtals.
Blir att jobba kvällen ikväll, synd, ville sett Hallands bidrag till RIXalllsvenskan kvala, har nämligen köpt en andel ;).
Ha det kanon alla!

God middag!
En strålande vacker dag idag med frost, ca 5 minus vid halv åtta. Har mockat hos hästarna och varit hos min mor och pratat lite. Kollar till här på GIF medans jag lagar mat för att sedan bege mig till mitt arbete….