Godmorgon 2008-11-15
Då var det dags! Exteriörbedömningskursen står för dörren, och vi är nyss vakna efter en natt hos Solveig (Russtoka) där vi övernattat. Vi är: Anna Kviegård, Erja och Sandra Söderberg.
Det mjukstartades på så sätt inför helgen med russprat!
Jättetrevligt!
Ha en bra dag, och eventuellt så ses vi på kursen!
Anna

Godmorgon i landet!
Här är kallt, säkert närmare tio minus, så inne är det inte heller någon värmebölja direkt… Ska strax kliva upp och tända i spisen. Dagen bjuder på röjning av kök, samt eventuell hästkörning.
Gomorrron !!
En "perfekt" dag; regn,rusk o arbete
! Russinen står o trycker i sina små "hus" men de brukar ta sig ut några timmar på dagen för att gnaga på gräs o syskonbråka lite……………….!

Godmorgon!
Anna, Erja och Sandra, det var så trevligt att ha er här, så välkommen åter!
Hoppas kursen blir riktigt bra och givande.
Här flyter allt bokstavligen runt husen efter flera dygns ihållande regn. Jag är glad åt de 18 ton grus jag köpte förra månaden. Russen slipper gegga i lera i alla fall.
Nu är det uppehållsväder, så det blir nog lite körning idag.

God Morgon! Snälla, låt det sluta regna. Vi har stallet och hagarna bredvid järnvägen som är väldigt väldränerad, men vart tror ni vattnet hamnar när dikena är fulla? Jo just det i våra hagar!!!! Jag håller på att bli tokig, det är nu i princip bottenlöst och det är förbannat tåkigt för både hästar och folk. Önskar att det kunde frysa på ordentligt så att lite vatten försvann. #3 18 ton grus låter som ljuv musik.
Nu ska jag ner och mocka, jag var ner tidigt och fodrade och släppte ut dem. Får förstärkning idag av barnen, Jennifer har dessutom en kompis med sig, så det blir lite extra hjälp eller kanske extra besvär, beroende på humör
God morgon! Har varit uppe tidigt och donat i stallet, när innertaket revs för någon vecka sedan lade jag allt i Ikeakassar. Nu när jag packade upp så hade mössen varit på besök, tråkigt men ett bra sätt att få utrensat. Tur att de bara tuggade sönder gammal utrustning. men jag ska snart ta ner allt igen för en box till ska skapas och då ska jag flytta på mina väggskåp och väggkrokar.
Hela familjen är lite småkrasslig av det ena och det andra. Men ute kan jag vara utan problem. Skönt med frisk luft!
Nu väntar jag fint stallbesök till kvällen!

God Morgon! Hästarna morgonfodrade inne idag, regn och 0 strecket gör att det är skridskobana på gården, fölisarna som delar en egen box på natten nu fick gå in till sina mammor för en uppskattad snutt. Förhoppningsvis blir de sålda framöver, vi börjar få fullt i boxarna, kan jag inte förstå..
.
Sambon och dottern och en av hundarna åkte i väg som hundförare på älgjakt i morse, avundas dem inte de kommer nog hem rejält blöta. Håller värmen gör de eftersom de går hela tiden. För mig blir det stallet hela dagen.
Ha en bra lördag!
God förmíddag.
Har tillägnat ett par timmar i sängen med upplösningen av Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes". Blir svårt att hitta något att läsa av samma kaliber som den härnäst.
Ska snart åka och hämta hö, och ägna ett par timmar i stallet.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God middag Sverige……….
Jaha, då är vi tillbaks igen, skönt!! Det har varit jättebra där nere men en vecka räcker. Jag har längtat såå efter alla djuren. Det var lite segt att köra hem i går kväll efter sex timmar på planet, var hemma ca kl 23 och det var fantastiskt att sova i egen säng!
Här tittar solen fram, det har tydligen regnat hela veckan här, ha en skön dag!

God middag allihopa! Här i Åre har det kommit lite mera snö under natten men nu när vi va ute på förmiddagen va det mer regn och ganska varmt så det blir nog inga mängder ännu… Kevin är iaf den gladaste av oss tre, han rullar runt här på lilla golvytan och verkar jättenöjd att han har koll på oss när vi är i köket… som är i rummet… Ja dagarna går minsann inte fort men men, en tur till Östersund blir det nog iaf under veckan så Mattias jobbar på lite nu i helgen i stället…. Ha det gott !!!
God eftermiddag!
Här är det regn och blåst om vartannat, kändes som om bilen skulle åka av vägen när jag körde från stan…..Inte mycket att göra på jobbet heller, folk håller sig inne när det är sånt här väder, inte ens vovvarna vill vara ute…..
Hoppas på bättre väder i morgon, eller hur?
Ha en bra kväll alla!
#8 Välkommen hem Ia!!
Amor vincit omnia 
Hejsan! Nu står Susamarula i boxen, äntligen har hon kommit. Ja, det var direktleverans till dörren, helt fantastiskt! Tack familjen Steilinger
# 8 Välkommen hem! Det har varit så tyst och tomt utan dig!
# 12 Lycka till. Visst är det kul med nya hästar i stallet?
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
# 13 Tack! Jag har precis varit och tittat till henne. Hon hade nog sovit en stund och gjort en fin liten hög. Jag fick klia rumpan lite och på halsen, det gillade hon.
Den första som fick hälsa på henne var mormor Dorina så de vet vilken de ska dela natthärgbärge med, också spännande med släktingar i stallet. Sedan är det första russet med både bläs, vit fläck på underläppen och vtbff som jag har. Stor och rejäla ben har hon, ska bli spännande att släppa ut henne i morgon.
# 8 Hoppas du har haft det härligt, jag blir så sotis på er alla som är ute och reser. Men den där skylten kunde jag ju inte hämta, nu när jag aldrig åkte ned. Men det kanske blir på årsmötet? Om du ska upp till Skansen då? Om inte förr, kanske en favorit i repris med god mat? Det vore ju kul.

#15 Välkommen hem!
#16 Tackar, vad rara ni är………

Jag säger vell godnatt med detta inläg då:)
Denna dag har varit jobbig då vi fick lov o åka ända till arlanda för o hämta min packning.. men det fanns ingen packning:/
Vände om hemmåt med hopp om att grejjerna med värde ca 50 000 ska komma fram…
På vägen hem stannade vi till i Falun för o hälsa på Morgan o Carina, för o kolla på Te-Quila ett föl e. Gumino u. Katrinebergs Betty:)
Verkligen en superfin dam som var välväxt o mkt utvecklad:)
Påhälsning var det första på hela dagen som fick mig att le:)