Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 603 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-11-14

God morgon i landet!

Här är det inte varmt ute, ska strax stiga upp och tända i spisen, för inne är det inte heller varmt…

Ska jobba hela dagen idag. Nä bäst sätta fart!

garrilina
0

God Morgon! Fortfarande minusgrader men enligt väderprognosen på radion så är det regn att vänta under dagen. Var själv att släppa ut de fyrbenta i morse, det tog tid……… men vi hann till dotterns buss i alla fall. Meddelandet från min chef efter löneförhandlingen väntade i mitt fack i morse, blev nöjd för första gången på några årGlad. I kväll ska den löpande tiken få åka i väg och träffa en kavaljer så får vi se om det blir valpar i januari. Blir ju inga föl nästa år så då får man njuta av valpar i stället.

Ha en bra dag!

GAJarhult
0

God morgon!

Här fullkomligt öser regnet ner…. Å det ska visst hålla på så under förmiddagen enl radion… Ska jag släppa ut russen nu eller senare är frågan…?

Skickat iväg gubben på konferans? till Polen med sitt jobb och jarhultdenyngre är å jobbar. Ska själv strax iväg på mammografi, lite otrevligt att göra….

Tittut
0

Inget regn här ännu. Däremot var datorn mycket morgontrött idag, och tog en halv dag på sig att vakna, känns det som.

Fortsatt passeri idag, innan det är dags att åka till skolan i kväll för att assistera när sonen ska på disko. Har lovat sköta godisförsäljningen.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

russigabettan
0

God morgon! Usch, mörkt och ruggigt ute. Det var snö hemma, men här på jobbet är det grönt. Städning ikväll för imorgon blir det försenat 3-årskalas för Alicia. Jobbig dag i stallet idag(som jag slipper delta i) En häst ska avlivas, en annan ska hämtas från Ultuna och sedan ska det packas och mina föräldrar beger sig iväg till Kalmar med Emma Flower som startar V75 imorgon. Allt detta innebär att jag har hand om hästarnas väl och ve hela helgen med start i eftermiddag och nu hoppas jag bara att jag slipper ha i massa salvor och sådant i Novas öga, för jag tror åtminstone att hon har ögat kvar när hon kommer från Ultuna. Ibland blir man förvånad över hur dålig koll man harObestämd, ja nästan rädd faktiskt. Det är som om delar av hjärnan följde med ut på förlossningarna, man kan ju hoppas att barnen tog över bitarna.

Ha en riktigt trevlig helg allihop!

VeronicaP
0

Morrn, här regnar det och har gjort så hela natten , hoppas det slutar innan kvällen då jag ska nattvandra på stan , är ju så här i staden att vi föräldrar ska genom skolan nattvandra 1 gång per läsår , synd bara att det inte är fler föräldrar som ställer upp det är ju ändå ens barn det gäller (även om inte Amanda har börjat ränna på stan ännu ), det är ju så mycket bråk här i staden räcker ju att de råkar titta på fel människa när de går förbi MC Donalds så kan de bli nedslagna inte klokt eg …

wilson
0

Godmorgon! Vi befinner oss nu i Åre, Mattias ska jobba på tott resorts hotell, vi skulle visst bo i en lgh och jodå visst är det en lgh men på 17 kvm och med bäddsoffa, jippie. Vad ska jag och Kevin göra här i två veckor… ?!? Jaja man får väl njuta av det vackra vädret, snö och 3minus just nu… suck ibland gör man verkligen fundersamma val… Ha en bra dag allihop, vi ska hänga här i vår superstora lgh …..

MagganS-B
0

God Morgon alla!

Lycka till på V75 med Emma Flower, missa heller inte att kolla på försnacket i TV till V75, "gamla" russkusken Catrin Fajersson (Baccus II, Ludde M, Nitro m.fl.) medverkar, dessutom har hon två hästar till start!

Här mulnar det mer och mer, måste ut och plocka in alla vattenslangar som vi glömt…..säkert hundra meter!

Ha en fin dag, även Wilson i hundkojan!

[Croneld]
0

Sjuklingar här! Så det är bara att försöka kurera sig…

Ha det bra ni andra!

Impulz
0

Nu har jag brutit mig in hos fam Kviegård och dessutom tagit mig friheten att använda datornSkrattande Men något ska jag väl ha att göra tills dom kommer hem! Vädret är inget vidare alls, grått och regnar gör det också. Senare ska vi åka vidare till "russtoka" för att övernatta. Sista biten till Tranås tar vi imorgon!

#4 Emma Flower är så fin! Jag har tyckt om henne ända sen jag såg henne för första gången som unghäst, lycka till!

#5 EXAKT det råkade min kompis ut för, han gick förbi Mc Donalds, råkade titta på en person och blev nedslagen av ett helt gäng…

#6 Ååå, det låter jättehärligt uppe i Åre, finns inget bättre ställe för skidsemestrar! Tyvärr så var det ju några år sen vi lyckades ta oss upp dit, har nog att göra med hästflocken som har utökat sig! Ni kan ju alltid besöka en viss chokladaffärTungan ute