God morgon 2008-11-12
Idag ska jag försöka röja upp i stallet när jag kommer hem för jag har flyttat runt saker när halva taket revs och hantverkarna var där häromdagen.
Men nu har jag äntligen fått lysrör över stallgången och vad skönt det är.
Så i morgon när hovslagaren kommer slipper jag hänga upp extralampan.
Ha en bra dag!

God Morgon! Minusgrader nu på morgonen så nu var leran i lite stelare att gå på. Jobbar lång dag i dag, så då är det mörkt när jag kommer hem. Hovslagerskan kommer även i kväll men då är det inhyrningarna som ska få vinterskor och verkas, få se om sista kattungen följer med henne hem när hon är klar. Börjar bli dax att åka med löptiken till hanhunden också.
Ha en bra dag!
Vaknade i morse av ett ihållande ösregn, men nu är det uppehåll, fast grått förstås.
Fortsätter väl med mina passhögar.
Har jag tur kommer lillebror hem med fru och nyfödd son från BB!
Måste nog försöka hitta på en doktor för min onda hals också. Får se om jag lyckas.
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
God morgon! Här är det allt annat än fruset, så blött och skitigt att man snart måste ha sjöstövlar till stallet och ladugård, det ser ut att bli en lika regnig dag till fy……… Så kanske blir det att klippa några kor till, för ute kan man ju inte vara. Hoppas att ni andra har bättre väder än på Visingsö just nu.
Ha en bra dag allihopp!

Här är det uppehåll och ganska kallt…
Jag ska städa lägenheten idag, gå på en lektion i hovvård och ta en tur med Zorrina. Sen ska jag packa för nu bär det av ned till avelskursen i småland, med en dags stopp hemma på Där In… ska bli skönt att åka hem igen.
Ha en bra dag!

Ösregn, plusgrader, grått, grått och grått. Barnen fick skjuts till skolan i morse. Jag blir så vansinnigt trött av mörkret. Har svårt att köra bil när jag är så trött, och för bara några veckor sedan sa jag -Åh, vad skönt, nu har jag inte varit så där trött på jättelänge!
Men, nu är jag tillbaka i den där tröttheten - det måste vara mörkret!
Idag är det full dag! Först blir det en halvdags jobb, sen läkarbesök med ett av barnen, sen ridskolan och sen skall jag göra god middag, för idag kommer äntligen sambon hem. De körde knappa 80 mil igår och har knappa 40 mil kvar idag. Han har varit iväg i 15 dagar nu, så nu längtar familjen efter att bli fulltalig igen!
Have a nice day!!
God förmiddag!
Här är det riktigt skönt, milt och lite sol emellanåt. Släppte ut hästarna i den geggiga hagen nu på morgonen, fölen som inte diat sen i förrgår kastade sig över (eller rättare under!) sina mammor för att snutta det lilla som finns. Varken Deli eller Lova är så värst trakterade av uppvaktningen, utan går iväg efter ett litet tag. Diva blir jättesur, lägger öronen på nacken och tycker att hon vill ha mer, men Litas finner sig snällt och börjar äta hö i stället. Kul att titta på dom…..man kan stå och iaktta dom länge. Det är i alla fall inga rena och fina små föl som så småningom skall åka iväg, dom lyckas varje dag rulla sig i dom värsta lerpölarna!
Eftersom det är så fint ute så skall jag passa på att putsa några fönster, i solen syns all flugskit…..nästan snudd på lagårdsfönster!
Ha en bra dag!