Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettallmänt
Läst 3467 ggr
StuteriQveiar
0

Planer för år 2009...

Så här när hösten börjat tåga in kan det vara skönt att börja sikta fram mot nästa år. Vad har ni för planer och visioner för år 2009?

StuteriQveiar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan börja med mig själv.
Dels hoppas jag att allt går bra, och att vi får 3 fina föl efter Greger Gross 572, samt att allt kring fölningarna går bra.

Nästa sak är att få hem Zeenith att betäcka lite ston med, både egna och andras.

Iövrigt en underbar russ-sommar! Kommer säkerligen att få komplettera i tråden igen.Skrattande

Tittut
0

# 1 Kul med Zeenith! Honom har jag varit sugen på länge, men det har aldrig passat både ägare och mig samtidigt.

Jag har lite kul hingstlån på g om allt går i lås, men det väntar jag med till det är klart. Glad

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Vi har en ide om att betäcka våra två vuxna russ, tävla i par med dem iaf en tävling, tävla trav med dem och köra in vår -07:a

Teja-Bea
0

Nästa år satar jag på att tävla lite trav med Tejas Monique och Hults Pirita. Målet är att båda ska under 2-minutersgränsen. Även Silverboy ska ut på travet igen.

Vi hoppas på 2 fina, friska fölungar (u.Tejas Monela & Kremla) och så ska Silverboy självklart vara verksam i aveln.

Utställningsmässigt handlar det så klart om nästan alla hästar! Och så ska Silverboy försvara sin BIS-titel på Guldruss!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

[Tjiwi]
0

Jag väntar på föl nästa år, jättekul då jag bara haft ett tidigare och det var 98…….Wilda+Njord=spännande….

Njord ska sättas in i paret tillsammans med Tjibus som är en klippa att lära upp nya hästar. De ska ut och tävla nästa säsong ihop.

Njord ska ridas in och deltaga i kvaliten, (om det heter så för fyraåringar??)

Det blir säkert några utställningar och så ska Wilda visas på premiering förstås så hon blir stamboksförd.

[bsmx]
0

Hoppas på hälsa o bara njuta av att vara hästägareFlört

[Croneld]
0

Spännande med planer. Jag väntar inget föl på mina ston nästa sommar.

Dorina är för gammal, men syrran ska betäcka Toffifee och kanske betäcker jag shettisen igen. Tigerlilja och Karismas GerTi är utleasade för trav ett tag till, vet inte vilket år de flyttar hem igen.

Men Arrak får väl visas på föruttagning och Susamarula ska ut på sin första utställning som åring, om allt går som det ska.

GAJarhult
0

Jag hoppas mest på att Nino får fyra hingst ungar som kan föra blodet vidare….Skrattande

ninam
0

Jag hoppas på fina, friska föl nästa år. Jag skulle bli jätteglad om Jullette och Vienetta skulle få stoföl med Manicken. Sedan skulle jag vilja åka iväg och betäcka något sto, ett till Marlon S och ett till Tyson vore drömmen.

Sedan hoppas jag också att Ultra, Surprise och ev någon till kommer till start på travet nästa år och givetvis hoppas jag på att de skall gå bra!

Sedan hoppas jag att stona som är 3 år nästa år stambokförs och får högre poäng än vad jag är van vid att mina russ får:) Jag har också något äldre sto som inte är stamboksförd och det hoppas jag få gjort.

Hagelberg
0

Jag hoppas på tre friska fölisar till våren, att unghästarna kan kvala och att jag själv kommer iväg på körtävlingar med Bajazzo. I nuläget vet jag inte vad jag ska sattsa på mest, min egna körning eller kvalningen Obestämd

murkla
0

Att de ska komma ett föl. och att Murkla blir inriden så hon kan komma ut på något kul! Att hoppa något hinder o inte bara över staketet. Cool

ryttarn
0

Dels hoppas vi på två föl u Jubla II och u Driffi, får se hur det går.

På travet  Ska Tejas Monljus, Troll Twix, Zorina Pi, Qveiars Leil Gaist och Wella ut på banorna. Målsättningarna är att Monljus skall gå ner mot två minutersvallen, TT skall gå under om hon inte gör det redan i år, Zorina Pi skall fungera på ett bra sätt för Mikaela, Gaist och Wella skall kvalas och förhoppningsvis göra några starter.

Sedan blir det inkörning av Tinüviel och SunSilk.

Utställningsmässigt blir det troligen bara Monljus, Tinüviel och Sunsilk och eventuellt Isilmé som skall ut. Blir det en tidig hingstutställning får vi väll visa Alassë innan han åker till Norge.

Men den största förhoppningen om nästa år är att alla skall få vara friska, både hästar och människor.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

garrilina
0

Inga föl hos oss nästa år, däremot ska både Garrilina och Miranda betäckas men med vilka hingstar har vi inte bestämt ännu.

russigabettan
0

Vi har ju bara ett russ, så våra planer är väl inte så intressanta. Liiz ska köras in och börja lunka lite träningsmässigt i vagnen, beroende på hur hon växer givetvis. I slutet av nästa år ska hon väl vara i form för att träna mer ordentligt om hon får vaa frisk.

Utställningsmässigt så är väl det främsta målet att hålla guldpoäng och gärna få bort 7:an i raden. Dessutom vore det skönt om mina nerver kunde hålla sig under kontrollCool

För min egen skull ska jag ta mig i kragen och ta upp min ridning ordentligt och regelbundet istället för att ägna all tid åt allt och alla utom mig själv. Jag har kommit till insikt om att man måste få lite "egen" tid om man ska orka vara en bra mamma och hustru.

Reko
0

Jag hoppas på att mitt russ kommer att visas på kvalitén och att det går bra dær.

Førhoppningsvis blir det ett nytt føl till næsta år som jag ska hæmta nær det blir avvant.

HannaIndigo
0

Att ponnyn får va hel, frisk & på gott humör ;) Tänker ladda henne nu i vinter så att hon är riktigt speedad när tävlingarna sätter igång igen & då hoppas vi på nya fina rekord & placeringar! Längtar redan till nästa säsong även fast tävlingarna inte har slutat helt än ;) Hoppas också att man kan få ha kvar Frimma hela 2009 innan hon ska hem på betäckning igen :/

amandahandersson
0

Förhoppningsvis kommer min lilla raket Razmus Raid ut på banorna och får visa vad han går för! Visar han den kapacitet som han har kan det sluta på det sättet att vi är med i Kriteriet, skulle vara riktigt roligt!

Sen hoppas jag givetvis att Zolero fortsätter utvecklas, och för en gångs skull får vara skadefri! En frisk Zolle är en riktigt bra häst, och om han är det hoppas jag på en tid under 2.05!

Det kanske blir så att vi utökar russantalet lite, och en till liten russing kommer till oss! Skulle vara mycket trevligt! :) Vi får se vad som händer efter jul…. ;)

vasiria
0

Jag hoppas att jag får låna en bra hingst till mina ston nästa år och att alla föl kommer ut pigga och glada. sen vill jag bara sitta hemma och hålla tummarna för alla "mina" ponnyer som är ute och tävlar på travet..

freneci
0

Jag hoppas att jag kan behålla Wiva med föl (Röskva ) Och att det kommer ett föl efter Citrus våren 2009.  Och att Tjalve får ett nytt hem. Wiva kommer nog inte bli ombetäckt nästa år. Hon får ett år utan föl 2010. Om inte allt ordnar till sig för mig o familjen.

Dior
0

Mitt mål är att hitt nya hem som passar min sista guldtjej och min guldkille. Sen följer jag med stolthet dessa i framtiden efterssom jag älskar det jag ser hos dem och vet vad de är…Gamal eller ny inom russ… Jag är ändå stolt då JAG SJÄLV är nöjd över dem.

Förmodligen flyttar Azalea till Umeå, men om hon inte kommer så långt, så går hon tom nästa år och åker på inridning till våren/sommaren.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Mille
0

Nästa år ska Bandith vara inkörd och tränad så att han kan kvala.

Berra Ska förhoppningsvis fortsätta tävla och gå ännu lite fortare än i år.

Puss ska nog ta det lite lugnt från travet och ev. börja träna lite körning med henne. Hon har redan börjat jobba som barnhäst och det gillar hon så det får hon fortsätta med.

Ebonith ska börja tömköras o sådär.

Själv har jag länge gått och funderat på att fixa ett grönt kort o sånt, så det kanske jag tar tag i också.

Fiffilura
0

Tja.. vad gäller häst år 2009… Så hoppas jag att Embla och Ozzy får en bra tävlingssäsong, att de får vara med i dressyrlaget då oxå…. Jag hoppas jag får ändan ur vagnen och lite mer tid till Arvak både inkörning och transportträning (tar tacksamt emot hjälp). Jag hoppas mellersta dottern Eira får och vill börja på bomträning i Österfärnebo plus de vanliga lektionerna på ridskolan. Och ett skadefritt år :-D (gäller både fyrbenta och tvåbenta) Och en kanonskörd såklart.

Lisa-trollet
0

Hoppas på 2 fölisar nästa år. Och så blir de nog några utställningar för några ston och Teddy. Snygg ska visas på föruttagningen igen och så är de ett gäng att rida o köra in.

ErikaSchieber
0

Nästa vår ska Plomona betäckas och förhoppningsvis göra några starter på sensommaren/hösten.

Karismas L:a Saga är 3 nästa år och skakvala och starta om allt går som det ska..

Åxå Dar blir ett och ska hanteras, tömköras och sättas i vagn och växa och bli stor och stark Skrattande

NatthaBlom
0

Hoppas att Rosenhälls Mawerik kommer kunna komma ut på banan igen. Har som mål att få han premierad under våren:) o då kanske senare få betäcka nå ston

Tina IV är pensionär o kommer att betäckas om hon håller sig frisk.

Russtoka
0

Q L Gaist ska ut på travbanan om allt fungerar som tänkt. Jag kör långsamt och bruks med honom nu under vintern.

Så har jag två fina unghingstar (1 och 2 år 2009) som jag kanske kommer att åka med till någon utställning - om jag klarar att springa, med min knäskada kanske jag aldrig mer får springa. Det blir lite dåligt att visa dem då… Förhoppningsvis lyckas jag hitta någon som är villig att visa dem åt mig.

Annars ska Q Blixt köras in för lätt vagn nästa år, och Q Hauk som då är 1 år ska tömköras och växa på sig på bete.

Colt
0

Mina mål är att Colten ska komma under 2.00 och att Tonic skall kvalas.  Sen självklart att alla hästar skall vara hela och friska! =)

ElinLilja
0

Mina mål under 2009 är

Nokia ska återvända till banan efter sitt mamma å 2008, hon ska även kvalas i monté (om jag nu klarar att håller vikten :P) Hon ska åter på utställning och förhoppningsvis försvara sina 42 p. Hon ska även nu under vinter utveckla sina dressyrkunskaper och kanske kan dte bli någon dresyr/hopptävling under nästa år!?

Metallica ska även hon visas och förhoppningsvis hålla sej till guldplakett, hoppas även hennes utveckling går framåt så som den gör just nu.

Raket (shettis) ska få komma tillbaka till banan igen, han ska åter ta upp tävlingskonditionen och leka på banan som han älskar!

Sen hoppas jag på att jag hittar en bra till tävlingshäst som jag kan ha roligt med… bara svårt att hitta den rätta så det hoppas ajg att jag hinner göra =)

Sen givetvis att hästarna får klara sej utan skador, att humören hålls uppe och att dom älskar livet!

alpros
0

Mina planer är inte alls svindlande. Qanot ska komma igång och ridas ordentligt till våren. Alpros ska betäckas (ingen fölunge 2009). Med Ling hade jag tänkt. Och så kommer jag få ägna mig åt en 1-årig russflicka. Det ser jag fram emot.

_Jag_
0

Mitt mål äär att hålla neptun frisk så han kan starta på som i år. Han får gärna krypa ner mot 15 tider om han vill. Om det skulle gå i närheten av så bra som i år är jag mycket nöjd ;)

Colt
0

#25 Jag hoppas verkligen att urläckre Mawerik blir godkänd!! =)

Polenta
0

Jag hoppas att jag har en hel och frisk Polenta som kan visa vart skåpet ska stå, att vi kan sänka rekordet lite iaf till 2.10 :)

VeronicaP
0

Nästa år ska förhoppningsvis både Slättens Hälge och Reveholms Wilma ut på travet , tanken är väl om allt går bra att Hälge ska visas till hösten och Wilma ska självklart premieras .

Mary ska betäckas med en av syrrans nygodkända hingstar det är hon skyldig mig med tanke på att hon har fått betäcka här *gratis* Flört

Edwin ska väl visas på någon utställning också (då jag tycker det är bra träning för unghingstar/ston att visas ) Ev kanske även Ijor kommer ut på någon utställning.

Hoppas att Ijor travar ännu bättre nästa säsong och att vi kommer till *baggen* med goda förutsättningar.

SigneK
0

Jag hoppas pa at alla hastarna haller sig friska och glada i 2009 och att det blir 5 friska och vackra folungar  och att det sedan gar att salja dem till bra hem.

NatthaBlom
0

#31 kul att du tkr så:)

Jossa
0

#26 Om det är någonstans som jag kan ta mig så är det bara att höra av sig. :D

stally
0

2009 blir ett sorgens år för migGråter

Då russen (som är mitt livs passion) förmodligen lämnar mig. kanske Piggybank blir kvar, om inte rätt köpare dyker upp. isådant fall betäcks hon.

Dolk som är den underbaraste bland hästar, är ju inte vår, och finns nu hos oss för försäljning.

Sonen satsar på stortravet och skolan.

Men mitt mål är att senare kanske ha en liten russflock…

johannaolofsson
0

Hoppas på att Zabine ska få en frisk och fin  fölunge E: Darius Roll

Att Zlatan Nick fortsätter att tävla med fina framgångar och att vi visar honom och att han blir godkänd för avel.

Att ALLA andra hästar fortsätter att utvecklas och kan hålla sig fräscha och friska så de kan tävla på med fina resultat.

Att min stora häst kan träna på bra och gå premielopp.

ChristinaLindström
0

Hoppas på att inkörningen av Indra Maxx går bra och att hon kan använda sitt humör till något bra.

Att förhoppningsvis båda varmblods stona får friska föl.

Hoppas oxå att vi hittar en bra starthäst att leasa el köpa.

Jag hoppas oxå att Reginas avkommor går bra på travet och att alla hästarna får vara frisk och kry.

MagganS-B
0

2009 ja, för det första hoppas man ju få befinna sig i liknande skick som i år, d.v.s. ganska ok! Har tänkt lite på ett par avelshingstar, får se vem, och hur det blir. Deli som inte är dräktig (konstaterat!) skall iväg tidigt till Polis igen. Dulilla är fet som en gris, vet inte om hon är dräktig, Lova ser mer normal ut, jag har inte UL dom ännu, får se när Catharina har tid att kolla dom…..I alla fall kan man hoppas att det är två föl och att dom blir lätta att sälja! Jag hoppas också få råd att åka till "sommarnöjet" Samos en vända. Hoppas också att Kjell kan trappa ner sitt jobb lite, jobbigt att vara själv sex veckor i taget…..

#9 Nina, Du skall visa Jullette för högre värdebokstav!

[Josefine-Appollo]
0

Jag ska fortsätta att tävla med Appollo och Månsaga och även Bläcku ska kvalas. Xerxes ska fortsätta att bli körde hemma och även få komma upp på travbanan och kolla runt lite.

isla
0

Mina förhoppningar inför 2009 är att:

• Wienetta kan komma ut på någon utställning.
  • Wilnius får betäcka hos hingsthållaren.
  • Winna hittar en ny ägare som vill avla vidare på henne.
  • vi hittar en bra kombination, sto + hingst, att stoet tar sig och att det föds en trevlig fölunge 2010.
CarolaG
0

Planer för 2009…

*Vi ska få 4 st friska och fina föl.

*Vi skall troligtvis lämna bort Yes på station och ha en annan hingst hemma.

*Barnen skall debutera på travbanorna med Ariel, Ise och Bamse (Bamse är shettis) och fortsätta tävlandet med Xtra, Nova och Lotus (Nova o Lotus är shettisar).

Miii4
0

Mina planer/mål är att..

Ina får en fin fölunge efter Skotte.
Zamir hittar en passande uppgift om han inte ska tillbaka till travbanan.

Kankse låna en intressant ponnytravare, fast jag sa att i år var sista året. Kom en del emellan som ändrade det…
Så finns det någon som vill låna ut en ponnytravare så hör av er ;)

savrarpstuteri
0

Planerna för russåret -09 är "intensiva".

Då Anna kör sitt sista år inom ponnytravet (25år) lär det bli många sådana tävlingar med allt vad det innebär med träning osv. Höjdpunkten blir nog att köra på Skrubbs o förhoppningsvis delta i 5årsbaggen samtidigt som vi semestrar på ön.

Att rid/körverksamheten fortsätter fungera så bra som den gjort hitintills o ev. öka på med mer läger.

Att ponnytravskolesatsningen på Vaggeryd också fortsätter "slå väl ut".
I rid/körverksamheten o ponnytravskolan smyger det in en o annan shettis också……Glad!

Cara-Mia
0

Håller tummarna  för att mina ston får tre friska och fina föl.

Att Sigurd ska bli godkänd för avel.

Solstråle ska visas fram för avelsdiplom. Samt att hon och Sigurd ska göra treårstest.

Att Wilnius ska få lite ston att betäcka.

Alla unghästar ska köras in och andra äldre ska köras.

Sedan finns det ju så himla många mål…. Håller några för mig själv.

Impulz
0

Ja, först och främst så hoppas vi på att hästarna ska hålla sig friska och krya.

Farmens Hyper ska förhoppningsvis kunna tävla på och göra det på ett bra sätt.

Kung Sune har nu gått i pension, och vi hoppas på att hitta någon som vill låna honom till rid och/eller körponny.

Qruella Dar ska förhoppningsvis komma ut på tävlingsbanan om hon är redo, och visas på premiering.

Valkyria Dar har fått helt ändrade planer efter sin skada, det absolut viktagaste och största är att hon ska bli återställd. Fast det ser ganska tungt ut… Förhoppningsvis så går det att visa henne på premiering iaf.

Kanske blir det någon utställning oxå, och jag har en liten tanke på 3årstest, men det blir nog bara av om det inte krockar med något annat.

SLennartsson
0

Har som mål att få ut Morian till kval och att han får visa sina framfötter. :)

annn
0

Har som mål att få ut mina två nyblivna valacker, Alex och Simson, till start. Båda gjorde godkända kval 2008. Få Filippan klar för kval någon gång under året.

ErikaAndersson
0

Jag ska ut och kvala min 3 åring Ängdalas Spirello, och förhoppningsvis gå nåra lopp, det är väl det enda målet jag har.

divansson
0

Att få Harry först under 2.00, sedan är själva målet att få han under 1.55. Jag vet att ha kan.. Men självklart vill jag att han ska hålla sig hel och frisk hela året.

Mjo, och att varmbloden går bra- Att Yang kvalar in under vintern/våren och sedan tävlar på bra och visar vilken duktig häst han är. Även att Latitud går bra och visar vad han kan.

Sen vill ju jag ha ett till russ som är ungt och gärna ostartat, i alla fall låna, men vi får vel se då. Föräldrarna är ju som dom är… *suuck*

-bild från i våras-

GranoStall
0

Nästa år får vi inga föl så koncentrationen kommer ligga på travtävlingar och utställning.

Vi kommer förhoppningsvis ha fyra hästar till start. Candlelight, som förhoppningsvis kan putsa sitt rekord lite. Hennes son Flashlight, som förhoppningsvis inte kommer få nästa säsong förstörd av sjukdom som var fallet iår utan att han får visa vad han kan. Irrbloss som vi hoppas fortsätter utvecklas som han gjort hittills och att Strumpan kommer till start.

Sen kommer det nog även bli en del utställning. I vart fall för Strumpan, Granös Morninglight och Tusensköna. Om vi visar Flashlight på avelsvärdering beror på hur han utvecklas under året.

//Olivia

Merete-h
0

Jo, vi har planer for 2009. Erik og Mia skal gå kurs og få lisens. Blondie skal forhåpentligvis komme til start og vi melder oss på ponnilandsleir hvis formen er inne :0)