Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 1408 ggr
MagganS-B
0

God Morgon 2008-11-08

Mot Sherwoodskogen……………………….!

Wruss
0

God morgon!
En grå och väldigt disig morgon… det är så där blött ute i luften - utan att det regnar. Familjen är spridd över hela landet känns det som! Sambon jobbar fortfarande i Boden. Mellandottern är på sångläger i Larv. Äldsta dottern skall snart åka o bada i Skara med sin assistent. Sonen och jag skall gå på bio och se Wall-E. Sen samlas vi alla (utom sambon då förstås) hemma och bjuder vänner på middag ikväll. Helgen skall annars innehålla en flytt av Tjingeling från ridskolan hem till Bosse. Hon har jobbat färdigt inför sin fölning i slutet av april. Magen börjar bli synas och hon jobbar inte så bra längre när hon har så tjock vinterpäls… de andra hästarna har ju klippts vid det här laget, men det har jag sagt nej till, eftersom hon kommer att behöva sin vinterpäls hos Bosse.

Ser fram emot en liten rapport framåt kvällen om hur ni alla på Gotland haft det på Lojsta hed.

Ha en bra dag!

russigabettan
0

God Förmiddag!

Just hemkommen från stallet, där jag mockat och hjälpt min pappa att göra iordning en box, eftersom i ska skilja mamma och föl ikväll. De kommer att gå tillsammans dagtid i hagen, men så småningom ska lilla Alicia Flower gå tillsammans med Liiz, hmm, två rymmarexperter i samma hage, jag bävar.

Jag har även hunnit med att gå ut med jycken på morgonen och det är inte kallt, men supertrist väder, med dimma och fukt.

Hoppas allt går bra för de som är med på Lojsta, ska bli spännande att se hur många av er som är där som inte ska ha fler russ, men ändå kommer där ifrån med ett nyförvärvSkrattande

[Croneld]
0

Här har vi haft barnkalas så nu ska jag röja… Annars inget nytt!

Ha det bra!