Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: betäckningar-fölningar
Läst 3212 ggr
LouiseS
0

Fler som har konstaterad dräktighet!

Tjoho! Igår ringde Börje och meddelade att Rapsodi är dräktigGlad.

Jätteroligt men samtidigt lite läskigt, det är ju så mycket som kan gå fel…

Är det fler därute som fått positiva besked??

Stallmima
0

Jajjamensan, vår Zenitha är konstaterad dräcktig med Jagga Ess. Men som sagt mycket kan hända innan bebben är här. Skall kolla henne igen för säkerhetsskull, och även då beräkna hur länge hon får starta.  Vi väntar med stor spänning på vad det kan vara för liten krabat som finns i hennes mage  :)

Scillajsa
0

Min Så Söt är konstaterat dräktig med Toppå 550

Vikasstuteri
0

Lilla Blå är konstaterat dräktig med Junisorken 484.

Allgunnens Zanni är kontaterat dräktig med Ernst Ronaldo 580.

CarolaG
0

Pros Timera e. Raider är konstaterat dräktig med Allgunnens Yes.

Jarhultdenyngre
0

Vi har en konstaterad dräktigthet hon är då ultraljudad.. Fast vi har ju några vi har sett inte har brunstat om så vi hoppas på full pott denna sommar.. =)

Miii4
0

Min Ina Roll är dräktig med Skotte :)

murkla
0

Murkla Mitz dräktig med Citrus… Tog ett tidigt ultraljud så. Men allt kan ju hända ! Måste jag ta ett till ultraljud för att få försäkra henne innom avel.????? Cool

juventus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stjärnglans e.Juventus 468 u.Geisha 3283 ue.Garribaldi 311 är idag konstaterad dräktig med fine Njord 612

Det blir Stjärnas första föl och Njords första kull nästa år.Det är så spännande hoppas bara allt går bra nuGlad

Jenni-Bess
0

Felicia är idag ultraljudad på dag 18,och konstaterat dräktig med 2!!!

Ja så är det…vi ska in igen till ATG kliniken och kolla henne nästa vecka,,se vad vi ska göra.Om det är någon kvar då..

Någon som har erfarenhet av tvilling dräktigheter?

[Tjiwi]
0

#8 Grattis hela fam. Andersson, jättekul!! Han sköter sig den unge herren……

[Tjiwi]
0

Gamla diplomstoet Centri e.Intrig u.Cenita konstaterades dräktig i förrgår. Jättekul då hon inte haft föl på minst tio år.  Hon är dräktig med NJORD 612.

CarolaG
0

#9 i 99% av fallen så går det åt skogen.. Av den anledningen så brukar man "knipsa" den ena.

CarolaG
0

Vi har en till ultraljudad och konstaterat dräktig nu. Det är Lizette e.Herman som är dräktig med Allgunnens Yes.

Cara-Mia
0

Jag har inte ultraljudat mina ston men dom är kvar hos Njord och dom har inte kommit om så dom ska vara dräktiga.

palomia
0

Vi har 2 st., Mareld e.Polar och syster Molleja e.Jucent, konstaterade dräktiga efter UL. En som endast går att kolla med blodprov, Fatima Ernst e.Hero men hon har inte "tagit om" så hoppas på henne med. Hilde e.Parat och Matine' e. Parat avvaktar UL p.g.a senare betäckningar efter fölning. Alla med Vick's Extra 472.

JuliaS
0

Hade vetrinären ute idag som ultraljudade 5 stycken. Det var full pott- alla dräktiga! Luciabess och Wintra har Patron-föl i magen och shettisarna är dräktiga med vår inlånade Pavarotti RS 383. 

Känns som julafton! (fast varmare..)

karisma
0

Felicia 3006 konstaterd dräktig med Qluring 610 idag

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

CarolaG
0

Ragusa är konstaterat dräktig med Allgunnens Yes. Glad

skott
0

Av mina egna ston är Maloo dräktig med Micklas.

Martisse Dräktig med Korsnäs Brådis.

Kvarts-Gull Dräktig med Korsnäs Brådis

Snurrii
0

Delta Dar är dräktig med Parat 451! :)

JuliaC
0

Rucia e. Jupard og Hellestruplunds Ene e. Stilig-T er drægtige med Russack GRH 24

Hagelberg
0

Fina e: Lorion är ultraljudad och dräktig med Engelbrekt

Jenka III e: Denko är dräktig med Engelbrekt (kollad med hingst)

Lill-Nina e: Effekt är dräktig med Ernst Ronaldo (kollad med hingst)

StuteriTrot
0

Blanka dräktig med Ernst Ronaldo

Pärla dräktig med Junisorken

Tanne dräktig med Junisorken

Katitzi ska kollas nästa vecka

Jag vågar inte chansa på att de är dräktiga när de inte brunstar om. I år har vi haft flera ston som inte varit dräktiga trots att de inte brunstat om. Det har överlag varit knepiga brunster i år. Någon annan som har samma uppfattning?

Snurrii
0

Delta Dar stog nere hos Parat 451 i 1 och en halv månad (!). Betäcktes första gången och brunstade om, nästa brunst fick hon en infektion så då fick vi vänta ännu en brunst och då betäcktes hon om. Ultraljudet visar att hon vart dräktig redan vid första betäckningen. Men allt såg friskt och fint ut. Inga skador eller  dylikt. Hon är beräknad att ha gått ca 80 dagar i dag. Och det kom som en chock då jag inte trodde att hon blivit dräktig alls och de visat sig att hon gått så länge.

Men det känns super att det gått bra och att det finns en liten fölis där inne i allafall! :)

teamvilse
0

#9 2005 visade det sej att mitt kallblodssto var konstaterad med två, vi skulle "knipsa" bort det ena, men när det var dax att göra detta såg vetrinären endast ett ägg och sa att hon själv hade tagit bort ena själv (vilket kan hända!) men när vintern kom såg hon oerhört tjock ut, hon kollades, men bara ett föl fortfarande.. när dagen d var kommen då fölade hon ett dött (nästan outveckalt) hingstföl och efter en kvart kom det ut ett vacket fullväxt stoföl! Så hon hade tvillingar ändå!!!! Stofölet dog tyvärr senare med.

I fjol ville hon verkligen inte bli dräktig alls eller ens visa någon brunst, vi provade med hormonsprutor men hon ville verkligen inte bli dräktig efter att hon förlorat föl.
I år betäcktes hon igen, blev tvillingar igen men denna gång så tog hon bort bägge själv.. :(

så tack vare tvillingar första gången har det misslyckats 2 år efter det, frågan är nu om hon ens vill ha föl igen. :(
Mycket tråkigt!! :(

GranoStall
0

Narciss är dräktig med Darius Roll. Däremot var Candle tom så nästa år blir det trav för henne igen. Precis som jag ville men inte Cissi.Skrattande

stally
0

#26 Synd med candle, men kul att hon kommer ut igen på travet!

Kan det bero på att hon fick en så sen unge?

På bilden candle med Uronbebis

GranoStall
0

#27 Vet inte vad det beror på har hört att många som är betäckta sent i år haft svårt att få dräktigt. Vi försöker igen nästa år istället och hoppas att hon kan putsa sitt travrekord istället.

Jätte fin bild föresten!Skrattande

GranoStall
0

#27 Vet inte vad det beror på har hört att många som är betäckta sent i år haft svårt att få dräktigt. Vi försöker igen nästa år istället och hoppas att hon kan putsa sitt travrekord istället.

Jätte fin bild föresten!Skrattande

hermitage
0

hur mycket kostar det att kolla med ultraljud??

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Jarhultdenyngre
0

#30.. Det varierar nog ganska mycket beroende på var man gör det..

Nitro
0

Kantarell tog sig, resorberade och har sedan dess inte brunstat om så det blir inget föl för henne nästa år. Suck!

skott
0

#23 Jag har, fast de vet du ju redan.. Efter våra dagliga telefon samtal.

Sombatic
0

Hults Chikita är konstaterad dräktig med Micklas!

Jennie_A
0

Primusa är konstaterad dräktig med Darius Roll Skrattande

Belindaa
0

#34 blir kul att se vad det blir av den fölungen, om allting går som det ska :)

johannaolofsson
0

Är så fruktansvärt lycklig, fick idag beskedet via ultraljud att Zabine är dräktig med Darius RollSkrattande

Tusen tack Signe för ni tagit så väl hand om min stjärna!

Rajmon
0

Idag har vi varit och kollat Ripadals Ramona och Ramiina som blivit betäckta med Uron G. Det visade sig att Ramona var tom, troligtvis har hon resorberat eftersom hon inte har brunstat om sen hon bli betäckt men var på väg in i brunst nu. Däremot så var Ramiina dräktigSkrattande. Så förhoppningsvis kommer det en Uron bebis nästa år. Ramiina är e:Allgunnens Valdör u:Ripadals Ramona

PernillaJ
0

#37 Vad kul, grattis! Lillasyster ska kollas i nästa vecka.

Blokaruss
0

Skorveluva Blomlina är konstaterat dräktig med Stig-Helmer! Så går allt som det ska så blir det ytterligare en skäck nästa år!

johannan.old
0

Gervides Trund rek 1,48 är dräktig med Patron.

Hekla rek 2.00 är dräktig med Gumino.

Biela rek 2,37 är dräktig med Skotte.

DivaLill rek 2,14 är betäckt med Raskens Victor men ännu inte kollad.

Så jag hoppas på 4a söta fölungar nästa år…

skott
0

#41 Den sötaste kommer självklart bli den efter Skotte Skrattande

skott
0

Maloo var inte längre dräktig med Micklas så hon är ombetäckt med Korsnäs Brådis och konstaterat dräktig.

Baileys dräktig med Korsnäs brådis

Jag har 4st dräktiga ston iår.

Jennie_A
0

Primusa är nu "dubbelkollad" och fortfarande dräktig med Darius Roll Skrattande

StuteriTrot
0

Katitzi är nu kollad och dräktig med Sorken. Jippi!!!Glad

skott
0

#45 Jag trodde hon var dräktig med ett Russ hahahaSkrikandes

[Croneld]
0

Grattis allihopa! Här var det inget dräktigt:(

# 40 Har du inget dräktigt med Bloka Joker?

[Tjiwi]
0

Kan berätta något väldigt sorgligt…….fina gamla Centri 3004 som var konstaterad dräktig med Njord via ultraljud har ingen bäbis kvar i magen ringde min vän My idag och talade om. Mycket tråkigt då den fina damen har mycket att ge till russaveln.

Teja-Bea
0

Vi har ultraljudat Tejas Monela och Krelma. Båda med positivt resultat med Silverboy.

Nu hoppas vi att det går vägen!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Erja
0

Vi har betäckt fyra ston. Bennita (e. Ripadals Benni) är inte än kollat men Vera (e. Niklas), Hults Varona (e. Vagabond) och Ljungens Razzia (e. Ripadals Jinnic) är alla dräktiga med Gumino. Så hoppas allt går bra och vi får fyra fina föl nästa år.

Tittut
0

# 50 Är Bennita också betäckt med Gumino?

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Blokaruss
0

#47 Jag har ännu inget konstaterat dräktigt med Bloka Joker tyvärr Men vi har två ston kvar att testa. Vittra som hennes ägare ska kolla vid 90 dagar - och det bör vara om några veckor tror jag - och så min galna Pippi som vägrar ultraljud! Så vi får vänta på och ta blodprov på henne om någon månad. Vi håller tummarna men jag är tveksam att Joker har klarat av Pippi. Hon bara sparkade trots att hon var jättebrunstig. Vi provade helt enkelt att släppa ihop dem till sist men jag såg aldrig att han lyckades betäcka henne.

Det är inte lätt för en unghingst med tuffa tanter som inte respekterar honom…. Men Vittra var väldigt kär i honom och de var så rara tillsammans. Här bör det ha gått bra. Hon brunstade i varje fall inte om vilket Fedra gjorde.

Jag får glädja mig åt Blomlinas dräktighet helt enkelt!

Kristina-
0

#51 Inte kan väl Bennita vara betäckt med sin helbror Gumino?

Tittut
0

# 53 Nej, det var därför jag undrade. Det  framgick inte om hon var betäckt med annan hingst.

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus

Erja
0

#51, nej. Bennita är betäckt med Micklas igen.

Erja
0

Bennita hade ultraljud förra veckan och hon är också dräktig =) Så hoppas att vi hår fyra söt russfölungar nästa sommaren.

Lisa-trollet
0

Enets Ronja är dräktig med Lon