Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettutställningar
Läst 1389 ggr
Wruss
0

Utställningar 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet ngr utställningsdatum och platser för nästa år ännu? Eller kanske andra roliga evenemang?

CarinaO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undra också..har ett russto på ett år som heter Sofia T som vi tänker ställa ut då..första gången för oss,ska verkligen bil spännande :) så var kan man läsa vart alla utställningar är nästa år..om de kommit ut redan.

savrarpstuteri
0

Kul att du lagt ut just den bilden……..Glad!

Det jobbas febrilt på planeringsstadiet för ett stort arrangemang i augusti, med bla gotlandsruss på samma plats som den bilden ovan är tagen…….(gissa var?)

Vi hoppas få återkomma med mer glädjande nyheter om vad som är på G där Glad!

Mille
0

#2 kommer det bli utställning på elmia igen?

VeronicaP
0

Ja jag hoppas också att jag kan lyckas visa något eller några russ i år och att det inte krockar med shettis utställningarna eller tävlingar , det är ju många ställen man ska hinna vara på ;-)

Lina-P
0

Det är skilland på utställning och premiering vad jag har förstått?!?
Vad är viktigt att tänka på när man anmäler, när man vill ha dom premierade?
Avelsvärdering är väl hingstar? eller heter det så när man vill visa sitt sto också?
Jag tänkte visa ett sto -06 på Wången till sommaren.

VeronicaP
0

Premieringarna går ju ofta ut runt Maj för ston bla och det är många som missar att anmäla just pga det är så många månader innan själva premieringstiden. Det är ju under premiering man stamboksför sina ston och hingstar.

Utställning är ju mer för dagen bedömning om man säger så .

GAJarhult
0

Vi i väst kommer troligen ha en uts på samma plats och med samma raser ev en ras till i slutet på augusti

savrarpstuteri
0

# 3 Vi får väl se…………hoppas kunna återkomma med mer information som glädjer många russentusiaster Glad!

ELMIA var helt rätt.

ryttarn
0

Finns det några planer på någon riktigt tidig hingstutställning som det var i år? Skulle vilja visa Isilon Alassë innan han flyttar till Norge….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Tjiwi]
0

Vi, dvs Östergötlands ponnysällskap ska ha en vinter utställning den 31 januari 09. Den blir på Vreta skolan utanför Linköping, i ridhuset. Domare är Morgan Johnsson och utställningen är öppen för alla raser. Dräktiga ston får dock inte deltaga.

Välkomna

ryttarn
0

#10 Lite långt att åka från Värmland, men helt klart intressant…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Tyfon
0

kan man visa en godkänd hingst på en vanlig utställning?

CarolaG
0

#12, Japp

ryttarn
0

#12 Godkända hingstar har egna klasser på vanliga utställningar och gör sedan upp med dom andra i BIR och/eller BIS ringen.

Jerker Klang,

www.isil.se

Lina-P
0

#6 Men om det närmaste att åka till är wången och det är ganska långt endån.. Och dom har ju avelsvärdering och sånt en gång om år Kan man visa henne då på premiering..?

Lisa-trollet
0

#10 ska prata med mamma, jag e lite sugen på o visa några.