Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 621 ggr
StuteriSolo
0

Godmorgon 08-11-04

Godmorgon i landet!

Här är det solsken och blåst, och sju plusgrader. En smula halkigt överallt då det var -5 igår kväll…

Idag blir det hovslagarbesök åt shettisarna, ridningen får vi ställa in då jag jobbar till sex idag, i detta väglag vill jag inte stressa dit till halv sju…

MagganS-B
0

God Morgon!

Typisk väder när jag inte jobbar! Disigt och mulet! Dock inte kallt! I dag blir det lite socialt arbete med fölen, mockning m.m.

Ha en bra dag alla!

Tittut
0

Morrn!

Idag ska jag få hjälp att köra hem JR och Drink från betet. Den fina hästen har gjort att det blev en lååång betessäsong för dem, trots att de skulle ha åkt hem för över en månad sedan.

Har fått iväg lite pass, och ska väl försöka göra en trave till under eftermiddagen.

Ha en fin tisdag!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

russigabettan
0

Chefen tillbaka från Cypern, slut på friden på jobbet alltså, fast mycket avlastning också, det måste medges. Igår var det ridskola med äldsta dottern och så firade vi att vi haft Liiz hos oss i ett år.

Idag ska yngsta dottern få nya allvädersstövlar eftersom hon ska på långutflykt med dagis imorgon. Vinterdäcken ska äntligen på också, det är konstigt att våra kommer på sist när min man jobbar på gummiverkstadObestämd Ska på min mamma också, eftersom det är dax att verka Liiz. En av varmblodingarna startar idag och man hoppas ju att det går bra, hon har haft lite jobbigt ett par månader, med lite småblessyrer och en släng av korsförlamning, så nu hoppas vi att hon känner för att trava på ordentligt.

Hoppas det är fler ute i landet som får njuta av solskenet jag tittar ut på just nu!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morron

Sol och kallt här, jättefint!

I dag ska jag börja packa lite, på fredag kl 07.15 lyfter vi från Arlanda och tar sikte på Egypten……..ska vinka till dig TITTUT när vi flyger över dig……Flört

Ska göra ett "schema" till våra häst och får vakter också så allt klaffar, det kommer det säkert att göra, pålitliga grannar här!!

Är det ingen som har något bra tips på 50 års present åt en gubbe som har "allt"……….Förvånad

Ha en skön dag allihopa!

Tittut
0

# 4 Ja, gör det! Be piloten tuta när han åker över, så att jag hör när ni kommer! Flört

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

[Tjiwi]
0

#5 Det ska jag absolut göra……..tänk att de har tutor på planen med…..fantastiskt!Tungan ute

Impulz
0

God förmiddag!

Här är det några enstaka plusgrader och snön smälter lååångsamt… Men solen är framme så det finns ingen anledning till att klaga!

I söndags fick Ella kolik, så där gick hela den dagen åt och vi hade lite mer koll än vanligt på henne igår oxå, men hon verkar vara helt bra nu tack och lov.

Ponnyerna har vila efter tävlingssäsongen nu, och tur är väl det eftersom ingen av dom har vinterskor, några barfota och några har sommarskor, går inte att ta sig någostans på det sättet just nu för all is. Men man behöver inte precis gå sysslolös för det, finns massor att göra!

Ha en bra dag!

Mixie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag :) Idag är jag ledig från jobbet och ser fram emot en lugn dag hemma. Får se om jag åker till stallet eller inte, Juni har en liten ridtjej hos sig idag!

//Mickan

MagganS-B
0

# 4 Glöm för all del inte att gå på apoteket och köpa magmedicin…..Egypten är Egypten, inte samma bakterier som i Europa! Bara ett litet råd från mig som ser det mesta av sånt…..

[Croneld]
0

# 4 & 9 Jag vet, jag har varit i Kairo.

Jag har arbetat långdag, med konferanser och handledning på eftermiddagen. Hästarna har fått sitt och nu sitter jag och dottern i soffan och myser en stund. Men jag har en stoor tvätthög som ropar på mig.

Ha det bra ikväll!

[Tjiwi]
0

#9 Nej, jag vet. Vi fick ett oralt vaccin utskrivet av läkare mot kolera bakterien tror jag det var så vi ska förhoppningsvis klara oss.  Sedan har vi tagit spruta mot gulsot också.Flört