Märkning Lojsta Hed
Nu börjar det snart bli dags igen för att skilja ifrån och märka fölen på Lojsta Hed. Det är lördag den 8 november.
Är det någon här på GIF som skall åka?
Jag har just bokat båtbilett till mig och 5-åriga Elin som skall åka med. Det är jättebra, då har jag giltigt förfall att slippa gå långa drevet, jag som gick i cirkel i fjol och höll på att gå helt vilse. 
Det är tydligen en del föl osålda fortfarande. Både sto- och hingstföl. Det är sista årgången efter Duktig på Lojsta.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Vilka föl är ännu till salu? Mödrar? Färg?
# 1 Jag skickar PM till dig!
Jag skulle också vilja veta vilka som finns kvar.. kan du skicka PM till mig med?
# 2 & 3 Klart!
Kan du pm mig också vilka som är kvar.

Kjeld og jeg kommer
Vi regner med at gå med i drevet, så jeg håber ikke vi farer vild. Vi skal ikke have nogle følunge med hjem, selvom det sikkert frister. Men stalden er fuld.
# 6 Trevligt att se er på Lojsta också!
#7 Tyvärr kan jag inte följa med och "hålla" dig i handen i år för då är vi i Egypten och latar oss, men jag ska tänka på er.
Liselotte kan du skicka pm till mig med.
Vad kostar dom iår?

I annonsen i förteckningen över "De viltgående russen på Lojsta hed 2008" står det att priser på Lojsta-fölen i år är:
stoföl 6 500 kronor, hingstföl 3 500 kronor (inklusive moms)
Levereras den 8 november. Alla fölen är efter Duktig 568, hans tredje och sista Lojsta-årgång. Kontakta Börje & Carola Johansson, 0498-48 80 30, vid intresse.

#10 Varför så stor prissklillnad på hingst resp. stoföl ?
# 11 Tillgång och efterfrågan.. Det brukar alltid vara lättare att sälja stofölen.

#12 Ok. Men nästan dubbelt så dyrt med stoföl….

#13 "Dyrt" känns som fel ord i sammanhanget - Lojsta-fölen är väldigt billiga tycker jag.

#14 Håller helt med! Stofölen är hälften så billiga skulle jag naturligtvis skrivit..
#15 Det ær væl hingstfølen som ær hælften så billiga? Och då från en låg utgångspunkt…

Hej…
Kan du PM:a en lista till mig också:)

EN spontan fråga, Vart gör de av de fölen som ej blir sålda och ej ska gå med stona tillbaka ut på heeden igen? Har de något lager någon stans där de förvarar dem?
jag vill se en lista på vilka som finns kvar.
Det skulle se ut det…..med ett russfölslager…..Nej, förut har Börje tagit dom hem till sig och sålt dom efter hand, annars brukar det också dyka upp köpare på plats…..
Tusan också att jag jobbar, precis som vanligt, jag vill också vara med! Det var så länge sen!
Finns det plats i nån bil??

Jag funderar på att åka…
Hade varit skoj, har ju aldrig varit på Lojsta innan. Hmm får fundera lite till…
ååh skulle gärna vilja åka!! synd att det är så himla långt 
När och var samlas man den 8:e?

Rekomenderar verkligen alla att åka dit, det är en stor upplevelse.
# 26 Det finns en saluannons nu som jag kan putta upp.
Hurra! Jag kanske får ledigt! Men nu är väl alla klippsaxar och skrivhänder upptagna…..jag kan ju alltid titta på!
# 28 En kraftkvinna med säkert handlag behövs väl alltid där?
Själv ska jag hålla ordning på tageltussar och pappersremsor som alltid…

#29 Tyvärr är jag inte ledig!
Men det går väl åt en mindre nu när dom gjort så fint i märkningslokalen= ingen som behöver hålla upp stolpen till dörren längre…
# 30 Ja, det är nästan så man inte känner igen sig. Och eget bord har vi fått också! 

Man skulle haft mer plats… Jag hade köpt hingstfölen då. Något att ha i beräkning när vi får tag i stället vi önskar och letar efter.

#31 Ja, det är fantastiskt!
sist jag var med fanns t.o.m pizzabud. vad kan man mer önska 

Jag flyger från Ängelholm på fredag kväll den 7/11, tillbaka söndag em den 9/11. Inte klart än hur jag tar mig från Visby till Lojsta på lördagen. Hör gärna av dig, du som har en plats över i bilen!

Jag kommer till märkningen i år (igen!!!). Hoppas att alla föl är sålda nu, för jag ska inte ha någon!
Har plats över i bilen från Visby till Lojsta på morgonen om någon behöver skjuts.
Hälsningar Cecilia