Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 641 ggr
[Croneld]
0

God morgon 2008-10-31

Har ni sovit gott i natt? Det har varit en tämligen blåsig natt med mycket vind och regn. Det har knäppt i takpannor och tjutit i skortstenen.

Men nu är det helt lugnt ute, skönt så slipper jag hålla i hatten!

Ha en bra fredag, hos mig blir det spånhämtning!

wilson
0

Godmorgon ute i landet! Här blåser det och regnar just för stunden, suck inget vidare uteväder. Åsa har dragit till Kalmar med två starthästar så jag och Kevin ska åka till Garda och hjälpa till i stallet… Skotta skit… Ja ja det brukar gå bra bara man kommer iväg! Ha en skön fredag!

MagganS-B
0

God morgon…..

Samma väder här! Inte konstigt…..Cool

Skulle du kunna åka förbi mig också, Malin? Känner mig lika däckad som i går, fast inte så snuvig kanske…..

Ha en bra dag!

GAJarhult
0

God morgon!

Sitter här själv och äter min gröt, har jobbat hela veckan men är nu ledig över helgen.

Vi fick in alla hästar i natt eftersom de sa det skulle bli snö och storm men av det har det inte blivit något. Lite frost har det varit men nu är det lugnt med vinden och ser ganska ljust ut på himmlen.

Nu får jag gå ut och få ut russen, vet inte riktigt var för i vinterhagen går en betesputs som jag inte litar på (tjur). Han  sänker huvudet och böölar när man kommer nära…. Får ringa till ägaren och be att han tar hem honom i helgen.

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är mulet och tre minus ungefär. Ingen vind här inte, och inte en snöflinga så långt ögat når. Däremot har det frusit ordentligt, och mina sista potaitsar i trädgården får jag nog spränga lös om jag ska ta upp dem…

Idag är det jobb tolv-fyra som gäller, det är ju dag före helgdag upptäckte vi plötsligt..

Peter kom hem igår eftermiddag, men jobbar idag med och lastar upp bilen som går iväg imrogon igen fast med annan förare.

Impulz
0

God Morgon!

Eller nej, det är det inte… Här måste man hålla i hatten, med båda händerna. Förstklassigt skitväder! Började redan igår kväll med blåst och slasksnö som vräkte ner, sen har jag hört det hela natten. Fick börja morgonen med att ta reda på ett träd som blåst ner rakt över vägen, tur att det inte blåste i den andra riktningen, då hade vi haft en bil mindre… Slask, snö och vatten till knäskålarna är det som gäller, och det vräker ner snö, fast mest i sidled, och inte rakt ner… Tänk om det åtmindstonde kan slut blåsa så otroligt mycket!

Katterna gick fram till dörren, kollade ut, och sprang snabbt in igenSkrattande Hästarna är mindre klyftiga, dom ska ABSOLUT ut, och sen när det gått en stund så kommer dom på att det var nog inte så jättetrevligt iaf…*suck*

Hoppas att det har gett sig tills jag ska sätta mig på ett tåg till Stockholm i eftermiddag!

[Tjiwi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go förmiddag….eller inte………

Skitväder här, snöblandat blask!! Blev jättesur (!!) bara jag stack näsan utanför dörren. Har gjort stall och får och nu väntar städning som skulle blivit av igår.

Kör försiktigt alla som ska ut på vägarna, själv jobbar jag som vanligt till 20…..ingen tidigare hemgång för oss inte,

Ha det bra!!

garrilina
0

God förmiddag!  Här är det 1 dm snö, har stormat med snö i sidled. Alla hästarna har fått frukost inne men nu verkar det klarna upp lite så då  blir det till att släppa ut. Ska leverera en bagge i em. om de tar sig hit. Rätt halt på vägarna och på min lilla skruttbil sitter det ännu inga vinterdäck, blir sambons fyrhjulsdrivna sedan måste in och hämta ut täcke till söndagens insåprängda.

Ha en bra dag!

[Josefine-Appollo]
0

God förrmiddag, här regnar det och blåser så man håller på att blåsa iväg så fort man går ut. Hade tänkt att köra lite hästar idag men det blir inställt pga av det här skit vädret, så vi åker till en vän och kollar på hennes lilla valp istället, och hoppas på bättre väderSkrattande.

Ha det trevligt i blåsten.

wilson
0

Absolut Maggan om jag bara kollat datan innan vi drog;)