God Morgon 08-10-30
Tänk nu har hela Oktober också försvunnit.
Det är nu mindre än två månader tills julafton.
Ja det är både roligt och tråkigt. Mysigt med ljus, glögg och ledighet tillsammans med familjen. Besvärligt med julklappsinköp, planering och slask. Så känns det i år. Men kanske får vi lite fin snö i år?
Har precis varit ute och tittat till mina hästar, det är så kul att se för Dorina hon stretchar sig varje morgon när jag kommer ut i hagen. Hon böjer sig fram som en katt och trycker verkligen rörelsen genom hela kroppen en till två gånger. Kanske en bidragande orsak att hon är 26 år och så rörlig?
Ha en bra dag!
Christina
Hela oktober har inte gått ænnu! Det ær en dag i morgon också. Jag har precis varit ute och skrapat rutorna på bilen før førsta gången sedan mitten på augusti nær det var en frostnatt i Hærjedalen nær jag var dær. Det ska bli skønt att stalla in till helgen…
# 2 Här i Roslagen har vi haft många frostnätter, i morse var det en tjock ishinna på vattenkaret. Idag ska jag sätta på vinterdäcken.

Morron
Kallt och frost här i Östergötland med. Ull, Filip och Grus har sovit inne i natt för första ggn denna säsong, W och N har gjort det ett tag redan. Fantastiskt att det varit så bra väder så pass länge ändå. Numera är utomhussässongen och inomhussässongen lika långa för hästarna ju!!
Idag blir det städning inför helgen…sådär kul!!
Ha en skön dag!
God Förmiddag!
Ingen frost här i natt, bara fukt och råkallt…..
Vaknade i morse med huvudvärk, snuva och hosta……känner mig helt däckad! Där får man igen för fem timmars shopping i Visby i går! Har dock varit ute och släppt ut de vilda djuren……nu är det Kan Jang, Ipren och Renässans som gäller + kanske en liten hutt av nåt annat också!
Hoppas
God Förmiddag!
Ingen frost här i natt, bara fukt och råkallt…..
Vaknade i morse med huvudvärk, snuva och hosta……känner mig helt däckad! Där får man igen för fem timmars shopping i Visby i går! Har dock varit ute och släppt ut de vilda djuren……nu är det Kan Jang, Ipren och Renässans som gäller + kanske en liten hutt av nåt annat också!
Hoppas ni andra får en bra dag!

God förmiddag!
Här är det grått och råkallt…
Vi är olyckliga eftersom Kyra är jättehalt igen, nu var det ju faktiskt ett tag sen sist som vi såg någon hälta alls…
Nu ska vi åka in till stan med Sabina, för hon ska med ett tåg kl 11.
Ha en bra dag!
God förmiddag!
Håller med att det varit en fin höst. Vi har haft ett par frostnätter, men idag är det rått och kallt.
Mina kusar får gå kvar ute en dryg vecka till. Om det inte blir riktigt skruttväder får de komma in först efter nästa helg, då vi varit på Gotland. John Russ och Drinken går kvar på betet ännu, men de har ligghall där, så det går ingen nöd på dem. Stona har en bra bit av skogen att ta till, och de drar sig in bland granarna när de ledsnat på att äta hö om kvällen. Men det ska faktiskt bli riktigt skönt att ta in dem, även om det innebär två timmars tidigare uppstigning om morgonen.
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God formiddag!
Vi har 10 minusgrader og strålende sol i Trøndelag. Gleder meg faktisk til snø og skiføre ;0) Blondie har skiftet rase fra russ til isbjørn, godt forberedd på vinterkulda !
Grip dagen !!!