Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 505 ggr
[Croneld]
0

God morgon 08-10-29

Här var det sång och tårta, yngste sonen fyller 7 år idag! GladVi har höstlov så han kan bygga med sitt nya lego och dona i sitt rum.

Jag ska gå ut en sväng och fixa med vinterhagen, flytta lite stolpar så russen kan använda sitt nya vindskydd snart. Där ska Toffiffe Dorina och Manda få husera.

Fölet som ska hämtas snart blir uppstallad, hon ska få gå med en unghäst till och börja med, så jag kan träna hantering med henne. Ni vet, på och av med grimman, leda till och från hagen, borsta och lyfta på hovarna. Nästa vinter får hon gå ute.

Ha en bra dag.

[Croneld]
0

Tittut, trevlig artikel i ridsport om hingstpremieringen. Mysig bussläsning blev det igår!

MarleneGustafsson
0

God Morgon. Sitter på jobbet.. Har lite svårt att komma igång.
Igår snöade det och det var fortfarande lite vitt på vissa ställen i morse. Tycker snön kommer alldeles för tidigt om den har tänkt att komma nu eftersom vi har gegga i varje hage.

Tränar blodingen som vanligt, vi klarade premie i måndag, är såååå stolt !!! Tungan ute

Luffa och Petro har vilat sen mitten på september nu och ska sättas igång för vinter i slutet på nov. Tycker dom förtjänade en lång vila eftersom dom presterat så bra iår.!

Nähäj, nu är det dags att logga på telefon och ta emot lite kundsamtal!

Ha en bra dag där ute i landet!!

MagganS-B
0

God Morgon!

Ingen snö har vi här, men väl fin rimfrost! Skall strax gå ut och släppa ut pållarna. Är ledig i dag, så det blir att storhandla inför helgen.

#2 Hälsa Luffa! Ni har verkligen haft en toppensäsong!

Ha det bra alla!

Tittut
0

Morrn! Idag ska jag börja tillverka pass igen efter en månad med annat arbete. Först ska jag åka med sonen till tandläkaren.

# 1 Tack för det!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Här är det minusgrader och solsken, sonen var i trakterna runt Kiruna där det snöade ordentligt i går.

Är ledig idag, och ska hämta hem Sara och Primula i em. Har roat(?) mig med bokföring nu på morgonen, och får nog släppa ut boxmarodörerna innan jag äter frukost, annars är det bara att skotta ut allt. Eldar för fullt så det blir någon värme inne, när det är kallgrader hela dygnet blir det gärna en smula svalt om man inte hinner elda ordentligt.

[Tjiwi]
0

Godmorgon

Vitt av frost i morse här, huua!!

Väntar på hovslagaren, Wilda och Njord ska få nya skor fram.

Om jag hinner med så tar jag nog ett varv med Njord, fast det verkar kallt idag!!

Ha en bra dag allesammans.

VeronicaP
0

# Gratta sonen från oss.

Idag ska jag köra dottern och sonen till frissan, hovslagarn ska komma och verka ett gäng hästar , borde städa med då sambon fyller 35 år i morgon och jag själv fyller på lördag(fast jag är inte hemma då utan iväg på shetlandsutställning ) *ler*.

Men få se vad jag orkar göra , borde ju även ringa läkarn så jag får ta tag i min värk ,

Ha en trevlig dag alla .