God Morgon 08-10-26
God Morgon! D.v.s. om man gillar storm och regn…..Det är vad vi har här på Gotland i dag. Verkar bli en sån där läs- bras- och sovdag! Lite mysigt var det faktiskt att få sova lite längre också.
Pållarna blev inte utsläppta i dag, dom står inne och skitar ner sina nyrengjorda boxar och har det gott. Tyckte inte det var nån idé att släppa ut dom i dag, sina höhögar hade dom fått jaga runt halva socknen…..verkade inte som om dom var ledsna över det. Skall passa på senare i dag och binda upp fölisarna på gången och borsta och lyfta fötter, det kan vara lämpligt när det inte går att vara ute och gå med dom.
Ha en bra dag, hoppas ni har bättre väder!
Så det funkar att skriva nu, det gjorde det inte innan!
Här blåser det också. Hundvalpen lättade nästan från backen nyss…
Hästarna går kvar ute ännu, men de skall snart boas in för vintern. Jag har däremot fått min sedvanliga halsfluss och bihåleinflammation, med därtill hörande hosta. Hur jobbigt som helst.
Skulle ha gjort i ordning fårhuset idag, men det får bero. Får nog försöka jobba lite istället, i den mån det går.
Ha en bra söndag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God morgon! Inget bättre väder här inte. Har hört regnet slå mot fönstret mer eller mindre hela natten. Ca 30 mm har vi fått i natt i alla fall. Har en begynnande förkylning i kroppen och känner mig lite lätt sänkt. Svårt att hålla ungarna inne en sån här morgon… de vill iväg och leka med grannkompisar och kan inte riktigt förstå att det är en sån här morgon som många familjer passar på att mysa hemma själva! Igår gick vi på stan och tittade i alla nyöppnade butiker (ett 10-tal bara senaste veckan) och på eftermiddagen plockade vi svamp (igen!!) så idag kanske det kan bli en kantarellpaj till lunch. Lite målning i det nybyggda garageförrådet blir det väl också. Har egentligen en beställning på chipmärkning och ID-kontroll i ett stall på Torsö. 5 hästar totalt. Känner dock inte någon jätteinspiration att göra det idag. Det kan vara svårt om hästarna är blöta och skitiga… Det får nog bli nästa helg istället. Ha en bra dag!

God Morgon! Storm även över Hälsingland, trodde taket skulle lyfta från huset ett tag i natt, men det har bara kommit några regnstänk. Har stängt in en del av gräsmattan i morse så där går just nu två ston och ett föl. Dixys föl måste tro att det är vår för han släpper all päls just nu
. De andra två verkar vilja behålla sin päls.
#1 Krya på dig, bädden i fårhuset ligger nog snällt kvar och väntar
Ha en bra söndag!

Jag har i alla fall börjat dagen med underhållning. Min katt Pigge höll på och undersökte en tom papperskasse och måste ha fastnat i den, för plötsligt hörde jag ett fasligt prasslande och så for kassen uppför trappan till övervåningen. När jag gick för att undersöka mötte jag katt och kasse i full fart på väg ner igen, och lyckades i förbifarten nypa tag i kassen så den lossnade.
Katter gillar inte när man skrattar åt dem!

God morgon här har det stormat och regnat för fullt i natt, det har minskat blåsa i allafall (även om det blåser bra fortfarande) , men det öser ner fortfarande och i sto hagen har jag en stooor swimming pool *suck* det kommer ju att bli så lerigt och hästarna blir så snygga när de står där i leran.
Gomorron !! Som sagt var regn o blåst här också………russinen är ute men de har ju sina mysiga uteboxar att stå o mysa i
!!Normalt sett gör de sina "större" behov ute men dagar som idag så lämnar de inte sina "hus" ! Skönt ibland med sånt här väder så att man har en bra anledning till att slappa hela dagen !!
Jaha, det verkar som vi alla har samma skitväder. I natt har det blåst som bara den och regnat. Blåsten har avtagit nu men det regnar-trist! I går var det ju så fint…….körde både Wilda och Njord igår men hann inte med att rida Ull som jag tänkt mig och idag så känns det inte så värst lockande….vi ska ut och sätta upp en nedre tråd i W och N s hage och släppa fåren där ett tag hade vi tänkt oss men som sagt, utomhus jobb idag…nja!!
Krya på dig Tittut!
# 3 & 7 Tack!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

God dag! kom just in efter att ha varit iväg på för oss årets sista hopptävling, Trofe gick nolla i clear round och fick en rosett. I lätt C klassen rev han dock i grunden men jag är nöjd med honom iaf och tar uppehåll och vintervila med en bra känsla inför nästa säsong!
Annars är det ju som redan påpekats skit väder så vi eldar i öppna spisen och myser lite på golvet…
Pappan är ute och fixar nåt…
Ha en fortsatt bra dag!
Ja, krya på dig, inte alls kul att vara sjuk inte! Samma väder i Roslagen, nu småduggar det och det blåser friskt. Den ven i skorstenen i natt! Nu är takstolarna i mitt vindskydd färdigmålade. Nu är det väggar som fattas.
Dorina och Toffifee ska faktiskt få komma in i natt för deras tillfälliga hage har inget skydd för vinden alls. Kan vara skönt för dem att vila och skita ned..
Ha det bra!
# 10 Jag menade inget illa med att skriva "skita ned", jag mockar varannan dag, men lär få mocka i kväll också…..inget kul när man är så "gammal" som jag, är själv hemma, och har ont lite här och där!
# 11 Inte jag heller, men att ha häst är allt lite skitgöra.
Speciellt när man mockar efter Dorina, alltid 7 - 9 högar per natt och så rör hon runt allt i en sörja…