God morgon 2008-10-22
Igår hämtade jag hem Arrak från betet där han har varit och tampats med andra åringar hela sommaren. Nu ska han gå tillsammans med en kaspisk hingst över vintern hos en kompis ganska nära mig. Istället kommer jag ha ett av hennes kaspiska ungston hos mig som sällskap åt fölet som jag snart ska hämta hem. Men idag är det arbete som gäller.
Ha en bra onsdag!

Godmorgon i landet!
Idag är det jubileum för mig som russägare, det är trettio år sedan jag köpte mitt första russ!
På ridningen igår så var jag och Sara själva, för alla andra var borta, så vi fick bestämma vad vi skulle göra. Vi hoppade, och jag fick rida Mysli och Sara tog Yazzå som älskar att hoppa. Nu har vi alla hästar hemma, jag mätte Röros igår, hon är ungefär 114 cm, så hon har vuxit bra under sommaren.
Idag är det jobb hela dagen som gäller.
Godmorgon ! Nästan vindstilla o blå himmel
,hinner nog tömköra 2 russin innan jag ska på jobbet ! jobbb,jobb,jobb……………suck
Morron!
Här är det blå himmel idag, skönt att se solen igen. Ska snart plocka in Njord och Wilda för lite arbete innan det är dags för jobb. Usch, det känns i kroppen att jobba två extra timmar när man inte är van vid det, dessutom känner jag mig stressad om dagarna innan det är dags att ge sig av…..men man vänjer sig väl
God förmiddag!
För andra dagen irad har jag gått och lagt mig att vila igen efter att Pontus åkt till skolan. Snuva, halsont, mer allmänt tjockskallig än vanligt. Hoppas jag är piggare i morgon när jag ska på kurs på SLU.
Annars är det som vanlig, pappershögarna växer…
Ha en bra onsdag!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~