Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 679 ggr
[Tjiwi]
0

God morgon 20 oktober 08

God morgon på er, idag är jag uppe så här tidigt. Det händer inte så ofta minsann. Ska precis sätta mig i bilen och åka till Ullared! Jag Har "lyckats" undvika det hitills i mitt liv men nu är det dax! Ska bli riktigt kul, ha det så gott!

[Croneld]
0

God morgon! Vård av sjukt barn igen, ja nu har yngsta sonen haft hög feber hela natten och är helt utslagen. Dottern är rosslig och hes.  Någon som har en bra "hästkur" mot förkylningar?

Ha det så bra!

annelie-huskvarna
0

Godmorgon!!

Hoppas du får en trevlig dag i Ullared =)

Idag ska jag åka iväg med Manina till Linköping och träna för Christina Drangel. Det ska bli kanonskoj! Nu har vi inte varit iväg och tränat sen i början på maj, så det känns bra att träningarna kommer igång igen. Vi åker ungefär en gång i månaden och tränar å det är ganska lagom. Det e ju en bit att åka, men det är det verkligen värt!

Hoppas alla får en underbar start på en ny härlig höstvecka Glad

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet!

Kallt och fruset idag med, men det ser ut at bli fint väder, himlen är beströdd med enstaka moln, det ser man över skogen där solen börjar masa sig upp.

Idag blir det jobb i stan från tolv till fem, i övrigt pyssel med det dagliga.

MagganS-B
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon!

Ännu en grå morgon, men termometern har nu stått på + 10 i flera dagar, så det är riktigt behagligt ute ändå……regnet kommer väl antagligen och förstör alltihop senare under dagen + blåst! Usch!

I går kom den efterlängtade hovslagaren och fölisarna var riktigt samarbetsvilliga, Ok, Litas busade lite, men ändå gick det finfint. Helt perfekt med Olle som hållit på med hästar i snart 60 år, han är lugn som en filbunke och tar det så jätteförsiktigt. Efteråt tog vi en promenad med Litas och Diva. Litas tyckte att man kunde gå på bakbenen, men han kom på andra tankar, och bägge två var snälla som små hundar efter ett tag…….dom är så mysiga!

Nu väntar ännu en jobbardag, dom duggar tätt nu…..Cool

Ha en bra dag alla!

Tittut
0

Morrn morrn!

Har ett berg med betäckningsrapporter som skall knappas in, så jag vet vad jag skall göra idag.

På övervåningen står handduksväven och väntar och drar, men den får faktiskt vänta till jag har tagit kväller. Jag får väl gå upp och klämma lite på den om det blir för jobbigt med datorn idag…

Ha en bra vecka!

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

russigabettan
0

God morgon! Grått och trist med duggregn, usch. Jag är ensam på jobbet i 2 veckor medan chefen är på Cypern i solen. Nu är det jag som är chef, ska ta en storstädning på kontoret någon dag, men jag måste göra massor av viktigare saker innan dess, bla en trist skrivelse till Skatteverket. Skatteverket är bra på många vis, men ibland funderar jag vad de håller på med.

Ridning för min äldsta dotter Jennifer idag och svärmor tar mitt lilla troll som har svår 3-årstrots, ibland är det skönt att slippa henne en liten stund och ladda batteriernaOskyldig

wilson
0

God morgon! Här är det tvätt som ska fixas, känns som jag inte tvättat på ett år… Sen ska vi hämta giggen i Eskelhem efter gårdagens körtävling och kanske fixa lite mer här hemma… Inget uteväder precis och lilleman är ännu snorig.. Ha en bra dag!

VeronicaP
0

#1 Hoppas de kryar på sig snabbt och att ni slipper vara mer sjuka .

garrilina
0

God förmiddag! Här är det grått och lite regn, ser inte ut som det blir riktigt ljust ute idag. Åkte till jobbet lite senare idag så jag han fixa hö till i kväll åt alla och det som ska ut i morgon, gjorde även rent de två marsvinsburarna som står inne. Sambon och jag gör som vi vill i stallet t.o.m. onsdag kväll Oskyldigdå dottern har åkt iväg till Strängnäs för att rida dressyr i den lite högre skolan.  Nu väntar det soppa till lunch.

#0 hoppas du gjort många fynd.

Ha en bra dag!

mellanbyns
0

God förmiddag!

Direkt från Strängnäs! Här är det mulet och blåser en del, men vad gör det. Vi har nyss avslutat vårt första ridpass på dessa välutbildade lusitanos. En annorlunda upplevelse då det från början kändes som att man aldrig suttit på en häst och då det sedan lossnar och hästen som i ena sekunden inte alls visat en tillstymelse till form i andra sekunden går i form och bara slänger in några passagesteg som om det vore vardagsmat… Kommer bli ett gäng roliga dagar, trots att det första kvarten av lektinen kändes som att det var lika bra att kliva av..

#0 Shoppa lite åt mig med! :)

#9 Haha, men vill gärna att stallet står kvar när jag kommer hem! Släppte du ihop Finally och Priceless igår?

Nu blir det lunch!

Lisa-trollet
0

God eftermiddag

Mulet o blåsigt men inget regn. Idag har vi kastrerat Lille John och så har jag ridit Teddy. Tänkte rida Triumf oxå.

garrilina
0

#10 Jag lovar att det står kvar, vi var klara på två timmar i kväll så det gick undan, marsvinen är ihopsläppta också och även de små har fått mat i kväll.

Nu blir det sängen för mig, god natt!

[Tjiwi]
0

Jodå, det fanns lite att handla i Ullared…….jag hade med mig rutinerade Ullaredsshoppare, Helene min groom och hennes mamma Maj. De åker ett par ggr per år..!! Jaha, vi kom fram ca halv tio, ingen kö, bara att strosa in. Där inne bestämdes det att vi skulle sära på oss och träffas vid det röda fiket, hmm…okej, kl 11 sa de. Jag tänkte att oj, så länge…..men vips så var klockan elva och jag hade inte ens hunnit igenom hälften, vi tog lite fika och sedan bestämde vi en ny tid, kl två. Klockan kvart i tre var vi ute…..3000 kr fattigare, men oj, vad mycket bra och roliga saker. Blev ju lite hästsaker också förstås, gick bara inte att låta bli. Hittade bla ett jättefint, tjockt utetäcke för 199 kr, otroligt! Annat kul som jag köpte var bla ett par jättesköna och snygga jeans, mysiga tröjor, en mixer…en ny damväska, lampa, neccesär mm mm. Sedan gick vi och åt, kebebtallrik innan det var dags för hemfärd. Var hemma på Vässentorp halv nio igen och hade lite att packa upp.

GAJarhult
0

#13 Ja det är inte svårt att göra slut på pengar i Ullared… å jag har "bara" 4 mil dit så det blir nästan en resa var 14 de dag…Tyst

[Tjiwi]
0

#14 Det verkar farligt nära Ullared, tur man inte bor så nära för då gjorde man väl besök där alltför ofta.