Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikett: god-morgon
Läst 830 ggr
SigneK
0

Godmorgen 21.oktober 2008

Hahaha rent otroligt att aven jag ska fa skriva en godmorgen-trad. Godmorgen da fran Irland! Hoppas att alla far en trevlig dag med vackert vader.

[Tjiwi]
0

Ha, skulle precis skriva en, konstigt att ingen gjort det ännu….men du hann precis före. Här är det grått, är lite seg efter gårdagens spring på Ullared. Ska ta mig en runda snart och kolla till djuren, sedan jobb igen.

[Croneld]
0

Morning! Jag har varit inne tidig, men vädret gör att jag inte har varit så hurtig och glad för att skriva en god morgontråd.. Skjutsat dottern till skolan och sitter nu med lilla sjuklingen och myser i soffan. Arrak ska hämtas hem från betet i dag.

[Tjiwi]
0

Nu vräker regnet ner…….uschilebusch……..vill inte gå ut, väntar lite med det tror jag.Obestämd

garrilina
0

God förmiddag! Ännu en dag med grått väder skillnaden är bara att det tillkommit blåst. Just hemkommen från jobbet, får i mig lite att äta framför datorn sedan blir det en skogstur med alla tre hundarna. Ska hänga tvätt också men tror inte på någon snabb torkning. Resten av dagen ska jag ägna mig åt stallsysslor förutom dagens obligatoriska ska det fixas foder till i morgon då det är långdag. Det är ett antal som behöver få av sig lite lera också.

Ha en bra dag!

Lakbacken
0

Riktigt tråkigt väder idag, tror det blir en ryktdag med mys i stallet. Varken jag eller hästarna tycker att man ska ut i skog och mark en sån här dag! Verkade flera av dem igår och kommer ta någon idag också, hur många här sköter sin egen hovvård?

Kanske skulle starta en tråd om det!?

Verkar eller skor du dina hästar själv och på vilket sätt, traditionellt eller barfota, strasser, naturliga hovar etc. skulle vara kul att se vad som är vanligast bland russen. Vi russmänniskor klarar det mästa själv har jag en känsla av! Tungan ute Men kul fråga hur gör du?

StuteriSolo
0

Godförmiddag i landet!

Solen är här kan jag meddela, om ni undrar vart den tog vägen :D

Har matat alla djur och skottat i stallet. Vra till sommarhagen och hämtade elaggregatet, ska koppla in lösdriften så då räcker inte det lilla jag lånade till. Röros ska hem och äta hö, hon får gå med Duff i lösdriften. De andra shettisarna får vara inne på nätterna ett tag tll, och de feta russstona får gå och gnaga på det vissna gräset tills det absolut inte går för sig längre, beror helt enkelt på vädret. Det är en meter högt så mängden är det inget större fel på, men jag tro inte näringen räcker till för ettåringen efter de senaste två dygnens frost.

Nu väntar disken, och sedan blir det lunch till hästarna och mig. Härligt med en edig dag!!!

Jarhultdenyngre
0

God förmiddag. Idag är det en ganska konstig dag. Mamma som har vart sjukskriven ett bra tag nu, började jobba idag. Man kommer så oerhört fort in i en vana..

Här är det mulet med lite regn i luften. Vill gärna gå ut och greja, men det är dags att ta tag i det försummade huset och dess städning… men det blir nog några svängar ut ändå..

Ha det gott..

SigneK
0

#5 jada starta en ny trad om detta, det vore val intressant?

Var just in och tittade pa din hemsida, valdigt trevlig! Jag kan skicka dig nagra bilder pa "mina" harliga Vidar-barn, ja och tilmed ett barnbarn har det ju blivit i ar!

MagganS-B
0

God Middag!

Här kokas marmelad på citroner från Samos och tomater från Ekeby! Mums! Inga tillsatser!

Dessförinnan har jag hunnit med tre skitiga boxar, social samvaro med Wilson och hennes söta son, samt gjort en tur till ICA!

# Tror jag drar igång en tråd om verkning……

Ha en bra dag, hoppas det inte stormar hos er som det gör här!