Gotlandsruss iFokus

Gotlandsruss

Etikettgod-morgon
Läst 643 ggr
September
0

God Morgon 08-10-17

Vad tråkigt att det är mörkt ute, när man ska till jobbet.

Chirak-96
0

God morgon, ja nu är det mörkt på mornarna. Och värre lär det bli…

Idag kommer en väninna med sina barn och den äldsta ska få rida på Chirak. Har pratat om det länge så det ska bli kul att det äntligen blir av. Alva och den minsta får rida på Birk. Sen blir det Tacos!

MagganS-B
0

God Morgon!

Mörkt, regn och rusk! Usch, precis sånt höstväder man inte vill ha…..i och för sig skall jag "jobbe", så det gör inte så mycket. Blöta russ är inte så trevligt heller. I går hade Lova rullat sig i askhögen efter alla löv som vi brände när vi sågat ner träden, så nu har jag en "silverrygg"! Fölisarna har sån päls, så dom var ännu fuktiga nu när jag släppte ut dom…..

Ha en bra dag alla!

StuteriSolo
0

Godmorgon i landet! 

Här är det inte så värst ljust heller, det är mulet, blåser och kommer ner snö och ibland regn. Snöstorm och vägproblem ett par mil bort bara, tur vi har nära till havet Skrattande

Får nog ge upp mina beteshästar, och ta hem dem så fort staket och hus är l lagat i vinterhagen. Annars står marsvinsrengöring och jobb i em på schemat. Fast jag borde röja ik öket också, får se vad jag hinner med.

Russtoka
0

Godmorgon!

Hemkommen från nattskiftet och det har börjat ljusna, det ser ut som solen behagar komma fram idag.

Qveiars Leil Gaist och Qveiars Hauk låg och sov sida vid sida såg jag när jag åkte förbi hagen. Morbror Gaist tar väl hand om sin lille släkting. Urgulligt!

Nu är det helg i alla fall, härligt! Jag hoppas på bra uppehållsväder för vi ska kärra ut 18 kubik grus som jag köpt till vinterhagen för att få bort klägget.

Ett lass på 600 liter skottar vi i tippkärran och spänner för Q L Gaist så ska vi laga potthålen i vägen också.

Man känner sig väldigt nöjd när man jobbat hårt fysiskt, så man får njuta den goda maten och fredagsmysgodiset med gott samvete sen… Oskyldig

Men nu ska jag sova.

wilson
0

God morgon! Nu har det slutat regna och klarnat upp lite så jag hoppas på finare väder till eftermiddagen, då ska jag köra Trofe en sväng inför helgens körtävling. Annars händer inte mycket idag, Kevin är annu snorig och grinig så man kan inte göra så mycket…

Ha en bra dag!

[Tjiwi]
0

Morron, grått och trist!!

Har ingen lust att gå ut alls men måste gå rundan och kolla till får, hästar och fylla på vatten. De går fortfarande ute, man blir lite bortskämd med att slippa släppa ut och mocka på morgonen…….men snart är det väl dax att ta in dom. Ha en skön fredag!

PernillaJ
0

God förmiddag! Solsken i Leksand, ser ut att bli ännu en jättefin höstdag.

Ett tips till alla som inte prenumererar på Ridsport är att gå och handla nummer 20/2008 som kommer i handeln i morgon, kostar 39 kr. På sidorna 64-65 är det reportage med bilder från avelsvärderingen i Bankeryd 5/10: intressant läsning och fina foton.

Reko
0

I kvæll har jag varit på biblioteket før att læsa næmnda nummer av Ridsport. Stor huvudbild på Castello dær hans vakna blick lyser genom.

Jarhultdenyngre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh ho.. Kvällen på er där ute.. Var precis inne på Hästfoto.ifokus, Jag är med som finalist i deras foto tävling.. Oväntat..

Ikväll så har jag sletet, ska i väg på en unghästbedömning med Inez i morgon, hon har kopiöst tjock päls. Väldigt svår arbetad, och nu vill man ju inte dusha dem heller.. Det ser ut att bli minusgrader hos oss i natt. Hoppas inte vägarna fryser bara, det blir så jobbigt att köra transport då.. Bjuder på lite kort i morgon ifrån, föl- och unghästbedömningen på Skållredmarten.  

På bild; Brage som nosar med och på Favoriten, med Frasses lillebror Malton i bakgrunden..